کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۸۱۱
تاریخ خبر:

‌چرا حاضرم دوباره یک Mi ۱۰ Lite ۵G جدید بخرم؟

روزنامه هفت صبح، نگین میلانی | دقیقا ۴۰‌روز پیش تصمیم گرفتم بعد از هفت سال موبایلم را عوض کنم.بودجه‌ای که برای این کار درنظر گرفته بودم حدود ۱۰میلیون تومان بود و می‌دانستم بعد هفت سال همراهی با گوشی‌های سامسونگ می‌خواهم تجربه‌ای جدید داشته باشم.پس رفتم سراغ Mi 10 Lite 5G از شیائومی.می‌پرسید چرا؟

چون سخت‌افزار خوب و قابل قبولی دارد و از همه مهم‌تر قادر است سیمکارت‌های نسل پنجم موبایل را که به‌زودی در ایران هم فراگیر می‌شوند پشتیبانی کند.برای من که دیر به‌دیر گوشی عوض می‌کنم این مسئله حیاتی است. البته Mi 10 Lite 5G ایراداتی هم داشت.مثلا در قدم اول حداقل یک میلیون و خرده‌ای کسری بودجه پیدا می‌کردم. ایراد بعدی موبایل محبوبم پیدا کردن آن در بازار بود.

روز خرید متوجه شدم از هر ۵۰مغازه موبایل‌فروشی،فقط یکی این گوشی را می‌شناسد یا حداقل خودشان اینطور وانمود می‌کنند.نوسان قیمت زیاد عیب دیگر این گوشی است به‌شکلی که همین امروز قیمت آن در بازار بین ۱۰ تا ۱۳میلیون و ۶۰۰هزار تومان است.نسخه ۱۰میلیونی،شش گیگابایت حافظه موقت و ۱۲۸گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد و نسخه ۱۳میلیونی با هشت گیگابایت حافظه‌موقت و ۲۵۶گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه شده است.

در روزهای اول استفاده شیفته سرعت پردازش،وضوح صفحه و دوام شارژ باتری Mi 10 Lite 5G شدم.ضمن اینکه چهار حسگر دوربین هم عکس‌های باکیفیتی می‌گیرند،از آن‌طرف حساسیت پایین تاچ صفحه به‌خصوص در گوشه‌‌ها کمی آزارم می‌داد اما با خودم گفتم تقصیر کیفیت پایین برچسب گلسی است که فروشنده روی آن نصب کرده.

می‌دانم باورش سخت است اما در هفته دوم وقتی گوشی به‌دست در اتاقم قدم می‌زدم سر خوردم؛
Mi 10 Lite 5G جلوی چشمم به پرواز درآمد و از پنجره بیرون پرید.با اینکه خودم کمی درد داشتم سه‌طبقه را با سرعت از پله‌ها پایین رفتم و کف حیاط با گوشی روبه‌رو شدم که فقط صفحه‌نمایشش ترک برداشته بود اما زنگ می‌خورد، ویبره می‌زد و علائم حیاتی داشت.

وقتی برای استفاده از کیفیت تعمیر بهتر و اصالت قطعاتی که قرار بود تعویض بشوند سراغ شرکت گارانتی‌کننده رفتم به من گفتند بابت تعویض تاچ و ال سی دی گوشی شش میلیون و ۹۰۰هزار تومان پول می‌گیرند.در بازار آزاد قیمت همین قطعات پنج میلیون و ۵۰۰هزار تومان بود.

تعمیرکار به‌من گفت بر اثر ضربه تنها تاچ و ال سی دی شکسته ولی بدنه و شاسی حتی میلیمتری کج نشد‌ه‌اند. قطعات دیگر مانند بورد کاملا سلامت هستند. الان که دارم اینها را می‌نویسم مطمئنم به‌خاطر همین جان‌سختی تحسین‌برانگیز اگر گوشی‌ام قابل تعمیر نبود، دوباره یک Mi 10 Lite 5G جدید می‌خریدم.

کدخبر: ۳۷۳۸۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر