کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۲۳۸
تاریخ خبر:

‌پیش‌بینی اتفاقات جالب و ‌جنجالی در ‌هفته هفدهم لیگ

روزنامه هفت صبح | هر هشت بازی هفته هفدهم لیگ برتر امروز و امشب انجام می‌شود و باید منتظر اتفاقات جالب و شاید جنجالی هم در بعضی از این بازی‌ها باشیم. به خصوص بازی استقلال و فولاد که با بازگشت فرهاد مجیدی به نیمکت استقلال، حساسیت خاصی پیدا کرده است. این هشت بازی و سوژه‌های آنها را مرور می‌کنیم.

*** گل‌گهر سیرجان-مس رفسنجان
امیر قلعه‌نویی و تیمش این روزها وضعیت خوبی ندارند. گل‌گهر بعد از شکست سنگین خانگی مقابل پرسپولیس، در اصفهان هم به سپاهان باخت و تیمی که در هفته‌های ابتدایی لیگ بیستم، مدعی قهرمانی به نظر می‌رسید، حالا حتی در نیمه بالای جدول هم حضور ندارد. از سوی دیگر، قلعه‌نویی که کاندیدای جانشینی محمود فکری در استقلال هم بود، با بازگشت مجیدی به این تیم، باز هم در نشستن روی نیمکت این تیم ناکام ماند. تیم او امروز در خانه، مقابل مس رفسنجان قرار می‌گیرد و هر نتیجه‌ای جز پیروزی، یک ناکامی و یک نتیجه دور از انتظار دیگر خواهد بود. مس البته در بازی هفته گذشته مقابل استقلال نشان داد که تیمی چغر و بدبدن است و گل‌گهر نباید این تیم را از پیش بازنده بداند.

*** سایپا-نفت مسجدسلیمان
نارنجی‌پوشان تهرانی هفته گذشته‌ نمایشی تحسین‌برانگیز مقابل پرسپولیس ارائه دادند و اگر کمی باتجربه‌تر بودند قطعا می‌توانستند از شاگردان یحیی گل‌محمدی امتیاز بگیرند اما در نهایت مغلوب این تیم شدند. این تیم امروز میزبان نفت مسجدسلیمان خواهد بود. تیمی که سرمربی موفقش یعنی مجتبی حسینی را در نیم‌فصل از دست داد و حالا داریوش یزدی را روی نیمکت می‌بیند. این تیم هفته گذشته می‌توانست تراکتور را شکست دهد و شگفتی بیافریند اما با گل دقیقه ۹۳ عباس‌زاده دو امتیاز حساس را از دست داد. حالا دو تیمی که در بازی‌های هفته قبل‌شان مستحق امتیازات بیشتری بودند در مقابل هم قرار می‌گیرند. در تیم سایپا، محسن مسلمان ظاهرا دیگر آماده بازی است و اگر به میدان برود مهم‌ترین سوژه این رقابت خواهد بود.

*** شهرخودرو-پیکان
تیم مشهدی در بحرانی‌ترین و بلاتکلیف‌ترین شرایط ممکن به مصاف پیکان خواهد رفت. هر ساعت خبری جدید درباره تغییر مالکیت باشگاه منتشر و بلافاصله تکذیب می‌شود و کادر فنی و بازیکنان این تیم نمی‌دانند دقیقا چه اتفاقی برای‌شان خواهد افتاد. از سوی دیگر زمزمه جدایی معدود ستاره‌های تاثیرگذار این تیم یعنی قاسمی‌نژاد، فرجی و نعمتی هم شنیده می‌شود. در چنین وضعیتی، آنها مقابل پیکان قرار می‌گیرند. تیمی که این هفته‌ها بیشتر از هر چیزی با پرتاب‌های اوت بلند نادر محمدی شناخته می‌شود. او هفته گذشته یک پاس گل دیگر هم داد و در حال حاضر خطرناک‌ترین بازیکن تیم پیکان محسوب می‌شود و هر پرتاب او از هر نقطه از زمین یک پاس گل بالقوه به حساب می‌آید.

*** آلومینیوم اراک-سپاهان
یکی از حساس‌ترین بازی‌های امروز در اراک برگزار می‌شود. جایی که تیم شگفتی‌ساز آلومینیوم میزبان تیم آماده و جذاب سپاهان خواهد بود. اگر رسول خطیبی همچنان سرمربی آلومینیوم بود، تقابل او با محرم نویدکیا که همبازی سابقش در سپاهان بود، می‌توانست حسابی جذاب از آب در بیاید اما حالا روی نیمکت تیم اراکی محمود خرمزی به صورت موقت نشسته است. با این حال آلومینیوم تیمی خوب، تاکتیکی و بابرنامه است که می‌تواند سپاهان را به دردسر بیندازد. شاگردان محرم نویدکیا هم اما این روزها به شدت سرحال و روی فرم هستند. محرم در دو هفته پیاپی، محمود فکری و امیر قلعه‌نویی را مغلوب کرد و تیم او برای ادامه تعقیب و گریز با پرسپولیس، باید میزبانش را شکست بدهد.

*** تراکتور-نساجی
هر دو تیم هفته گذشته، دیدارهای‌شان را با تساوی به پایان بردند. تراکتور با گل عباس‌زاده از شکست مقابل نفت مسجدسلیمان فرار کرد تا رسول خطیبی کارش در این تیم را با شکست آغاز نکند. مجید جلالی هم با توقف نساجی مقابل آلومینیوم، همچنان در حسرت کسب اولین پیروزی‌اش باقی ماند. در مجموع هر دو تیم شرایط خوبی را تجربه نمی‌کنند. تراکتور با کلی هزینه و تیمی گران‌قیمت، ۱۰ امتیاز با پرسپولیس صدرنشین فاصله دارد و نساجی با ۱۰ امتیاز مدعی جدی سقوط به لیگ یک است. تساوی در این بازی برای هر دو تیم فرقی با باخت ندارد و فقط پیروزی است که می‌تواند آنها را به ادامه فصل امیدوار کند. به خصوص نساجی که اگر پیروز نشود حتی ممکن است وضعیت مجید جلالی به خطر بیفتد.

*** ذوب‌آهن-ماشین‌سازی
این یک تقابل شش امتیازی در پایین جدول است. ماشین‌سازی که با ۹ امتیاز قعرنشین است و ذوب‌آهن هم با ۱۱ امتیاز در رده چهاردهم ایستاده و اگر امروز تیم تبریزی در اصفهان پیروز شود قطعا جای دو تیم در جدول تغییر خواهد کرد. هر دو تیم نیم‌فصل دوم را با مربیان جدیدی آغاز کردند اما خبری از پیروزی در اولین بازی با مربی جدید نبود و بازی امروز می‌تواند این اتفاق را برای یکی از آنها رقم بزند. نکته جالب در باره این دو تیم این است که هر دو، تنها یک برد در این فصل به دست آورده‌اند. امروز، در ظاهر شانس تیم میزبان بیشتر به نظر می‌رسد و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، می‌توان ذوب‌آهن را پیروز این بازی دانست.

*** صنعت‌نفت-پرسپولیس
این بازی تحت تاثیر شیوع خطرناک کرونا در استان خوزستان برگزار خواهد شد، البته اگر تا امروز خبر لغو رسمی آن اعلام نشود. تیم آبادانی بعد از شروعی فوق‌العاده، چند هفته است که نتایج ضعیفی می‌گیرد و از یک تیم مدعی قهرمانی نیم‌فصل، به یک تیم معمولی تبدیل شده ‌ اما پرسپولیس با شش برد متوالی در شرایطی ایده‌آل به سر می‌برد، اتفاقی که یکی دو بار در دوران برانکو رخ داد اما این عدد هرگز از شش فراتر نرفت و اگر امروز پرسپولیس میزبانش را شکست دهد، رکورد پیروزی‌های متوالی خود در تاریخ لیگ برتر ر‌ا خواهد شکست. یحیی گل‌محمدی در این بازی حتی می‌تواند از مهدی ترابی خرید جدید خودش هم استفاده کند. در این باز جای عیسی آل‌کثیر که فصل گذشته در صنعت‌نفت بازی می‌کرد به شدت خالی است.

*** استقلال-فولاد
در حالت عادی باید به این بازی از منظر فنی نگاه کنیم اما سوژه‌ها و حواشی تقابل امروز دو تیم آنقدر زیاد است که جایی برای تحلیل فنی آن نمی‌ماند. از همه چیز مهم‌تر رویارویی فرهاد مجیدی و جواد نکونام است که فصل گذشته و در پایان بازی برگشت دو تیم در اهواز، حسابی علیه یکدیگر پست منتشر و مصاحبه کردند. بعید است امروز شاهد استقبال مجیدی از نکونام در مراسم پیش از شروع بازی باشیم. سوژه‌های دیگر این بازی، آیاندا پاتوسی که در بازی رفت غایب بود، فرشاد احمدزاده که زننده گل اول بازی رفت بود، محمد آبشک که جنجالی‌ترین چهره بازی برگشت فصل گذشته بود و همچنین محسن فروزان دروازه‌بان اسبق استقلال هستند.

کدخبر: ۳۷۷۲۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر