کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۸۳۳
تاریخ خبر:

‌پیشنهاد ویژه هفته | تماشای مینی‌سریال لوکی

روزنامه هفت صبح |‌ ‌ مینی‌سریال شش قسمتی «لوکی»، اسپین‌آفی از یکی از کاراکترهای «مارول کامیکس» به همین نام است. این سریال را مایکل والدرون برای دیزنی پلاس ساخته. پخش مینی‌سریال «لوکی» از ۹ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۹ خرداد) شروع شده و درحال حاضر عوامل مشغول آماده‌سازی شرایط برای ساخت فصل دوم هستند.

در مینی‌سریال لوکی، تام هیدلستون یک بار دیگر در نقش لوکی، برادر «ثور» و خدای شرارت آسگارد حاضر می‌شود. داستان سریال وقایع پس از «انتقام‌جویان: پایان بازی» را روایت می‌کند. در این سریال شاهد بودیم که لوکی از سال ۲۰۱۲ به کمک تسرکت توانست از دست کاپیتان آمریکا و مرد آهنی فرار کند. لوکی از معدود شخصیت‌های ضدقهرمان مارول است که هواداران بسیاری دارد. به همین دلیل هم خیلی‌ها چشم انتظار پخش این مینی‌سریال بودند تا شاهد وجوه دیگری از حضور پرقدرت خدای شرارت باشند.

درباره داستان: لوکی خدای شیطنت و فریب و برادر ناتنی ثور است که قصد دارد بر جهان سلطه پیدا کند. او سالیان سال ابرقهرمانان MCU را آزار داده و حالا قرار است باز هم در این سریال به همین آزار و اذیت ادامه دهد. کسانی که مرگ لوکی را در «انتقام‌جویان: پایان بازی» دیده‌اند شاید یک‌مقدار درباره‌ بازگشت این شخصیت سردرگم باشند .

اما ماجرا از این قرار است که هنگامی‌که‌ انتقام‌جویان در حال انجام سرقت زمانی هستند، لوکی با استفاده از مکعب تسرکت فرار می‌کند و دوباره در تاریخ بشریت ظاهر می‌شود و به یک کاراکتر ناخوشامد، اما تاثیرگذار بر تاریخ تبدیل می‌شود. در قسمت اول لوکی خودش را در محلی عجیب و خارج از زمان می‌یابد. او مجبور می‌شود به‌رغم میل خود، با عده‌ای همکاری کند. در قسمت دوم لوکی به‌خاطر جنایت علیه خط زمانی متهم می‌شود و…

درباره نقدها: نقدهای مختلفی درباره «لوکی» وجود دارد. بخش مهمی از منتقدان و تماشاگران از تماشای آن به‌وجد آمده‌اند اما برخی دیگر معتقدند که با اثری متوسط روبه‌رو شده‌اند که در حد انتظارشان نبوده است. درکل آنچه در همه‌ نقدها مشترک است، جذابیت و موفقیت بازی تام هیدلستون است. اکثر منتقدان نوشته‌اند این سبک بازی و این شیوه گفتار و شوخ‌طبی را قبلا در میان شخصیت‌های دنیای مارول ندیده بودیم.

برخی معتقدند عمده جذابیت شخصیت لوکی، تحت‌تاثیر بازی تام هیدلستون است و شخصیت‌پردازی چندان ویژه‌ای ندارد. برای همین هم بعضی اوقات شوخی‌ها در حد کمدی‌های نازل تلویزیونی پایین می‌آید. برخی منتقدان نوشته‌اند در هر قسمت اتفاق‌های کمی رخ می‌دهد و ماجراها چندان پیش‌برنده نیستند. برخلاف این دسته، گروهی هم معتقدند سریال اثری پرهیجان و خارق‌العاده است و علاوه بر داستان‌های همیشگی، وقایع جدیدی را هم پوشش می‌دهد.

فیلمنامه : مایکل والدرون
کارگردان: کیت هرون
بازیگران: تام هیدلستون، ریچارد ای گرانت، اوون ویلسون، گوگو امبتا-را
محصول: آمریکا/ ۲۰۲۱
رتبه در سایت imdb: 9.5 از ۱۰
تعداد قسمت‌ها: ۶
زبان: انگلیسی با زیرنویس فارسی

کدخبر: ۳۹۹۸۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر