کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۳۱۷
تاریخ خبر:

‌پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم کروئلا

روزنامه هفت صبح | درباره فیلم: اگر کارتون خاطره‌انگیز «۱۰۱ سگ خالدار» را به یاد داشته باشید، حتما زنی ثروتمند و لاغر به نام کروئلا را با موهای سیاه و سفید و آن پالتوپوست همیشگی می‌شناسید؛ زنی که توله‌سگ‌ها را جمع می‌کرد تا با پوست آنها برای خودش پالتوپوست درست کند؛ دختری آرام و معصوم که به دلایلی تبدیل به یک هیولا می‌شود. این فیلم درباره‌ گذشته‌ همین شخصیت کروئلا دویل است از رمان «۱۰۱ سگ خالدار» نوشته‌ دودی اسمیت.

«کروئلا» ۱۸ماه مه ۲۰۲۱ در آمریکا اکران شد و تا الان در سراسر جهان بیش از ۱۲۰ میلیون تومان فروش داشته است که با توجه به بودجه‌ بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیونی ساخت فیلم، چندان هم نشان دهنده‌ سودده بودن فیلم نیست. کارگردانی، بازی‌ها، طراحی لباس و موسیقی متن جزو مواردی بوده‌اند که در این مدت از سوی منتقدان و مخاطبان مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

درباره داستان:داستان فیلم درباره‌ چگونگی تبدیل شدن دختری ساده و معصوم به نام استلا به شخصیتی عصیانگر و قدرتمند به نام کروئلاست. استلا از کودکی با سایر بچه‌ها متفاوت است. به خاطر رنگ موهایش زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد و مجبور است به شهر دیگر برای تحصیل برود. مادرش شبی جلوی چشم‌هایش می‌میرد و گردنبندی که برایش به جا گذاشته در همان شب پرحادثه گم می‌شود. استلا با دو پسربچه‌ تنها زندگی می‌کند و بزرگ می‌شود.

آنها مدام دست به سرقت می‌زنند و ثروتمند می‌شوند. استلا که همیشه آرزوی تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه‌ای داشته در جوانی با یکی از طراحان لباس بزرگ شهر به نام بارونس آشنا می‌شود. استلا در مدت زمان کوتاهی توانایی‌اش را نشان می‌دهد و تبدیل به دستیار اصلی بارونس می‌شود اما روزی ناگهان گردنبند مادرش را گردن او می‌بیند و متوجه می‌شود که عامل مرگ مادرش خود بارونس بوده و …

درباره نقدها:برخی منتقدان معتقدند دیزنی دست روی شخصیت منفی انیمیشنی گذاشته است که چندان شناخته شده نیست و از این جهت شاید دلایل تبدیل شدن شخصیتی مثل کروئلا به یک زن خشن چندان جذابیتی برای مخاطبان نداشته باشد. با این حال بازی اما استون یکی از نکاتی است که اکثر منتقدان آن را ستوده‌اند و جزو نقاط مثبت فیلم قلمداد کرده‌اند. همچنین طراحی صحنه و لباس فیلم هم جزو مواردی است که اکثر منتقدان روی موفقیتش اتفاق نظر دارند.

درباره‌ شخصیت‌پردازی اثر دیدگاه‌ها کاملا متفاوت است. برخی شخصیت‌پردازی را دقیق و درست ارزیابی کرده‌اند و برخی دیگر نوشته‌اند که بیشترین آسیب را از نامفهوم بودن شخصیت‌ها خورده است. در نهایت با وجود تحسین‌های زیاد این فیلم، برخی منتقدان نوشته‌اند برخلاف درون مایه قوی داستان اصلی، به نظر می‌رسد که دیزنی تنها به فکر جذب بیننده باشد و نه ارائه یک اثر ماندگار.

*** نمای کلی:
‌کارگردان: کریگ گیلسپی
‌فیلمنامه: داینا فاکس و تونی مک‌نامارا
‌بازیگران: اما استون، اما تامپسون، جوئل فرای، پاول والتر هوزر، امیلی بیچام

‌تولیدکننده: والت‌ دیزنی پیکچرز و …
‌موسیقی: نیکولاس بریتل
‌محصول: آمریکا/ ۲۰۲۱
‌رتبه در سایت imdb: 7.4 از ۱۰
‌زمان: ۱۳۴ دقیقه

کدخبر: ۳۹۸۳۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر