کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۵۳۸۸
تاریخ خبر:

‌پیشنهاد ویژه هفته| احضار: شیطان مرا وادار کرد

روزنامه هفت صبح | درباره فیلم: فیلمنامه این فیلم توسط دیوید لزلی جانسون بر پایه داستانی از جیمز وان نوشته شده. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم‌های «احضار» محصول ۲۰۱۳ و «احضار۲» محصول ۲۰۱۶ است و در مجموع هشتمین فیلم دنیای سینمایی احضار به‌حساب می‌آید. در قسمت سوم «احضار»، با یک فیلم هیجان‌انگیز دیگر روبه‌رو هستیم. همان دو شخصیتی که در دو قسمت اول با نیروهای ماوراء‌الطبیعه مبارزه می‌کردند، حالا هم درگیر پرونده‌اند.

خبر تولید این فیلم سال ۲۰۱۶ منتشر شد. همان زمان جیمز وان، کارگردان دو قسمت دیگر، اظهار کرد به دلیل تداخل با دیگر برنامه‌ها قادر به کارگردانی در این مجموعه نیست. بعد از آن مایکل چاوز پس از کارگردانی فیلم «نفرین لیورونا» به‌عنوان کارگردان فیلم معرفی شد. دنیای وحشتی که توسط جیمز وان خلق شده، بسیار مورد توجه قرار گرفته و تاکنون موفق به فروش ۱٫۹میلیارد دلار در برابر بودجه ترکیبی ۱۳۹٫۵میلیون دلاری شده است.

درباره داستان: در قسمت جدید مجموعه احضار، مسائل ماورایی وارد بعد جدیدی می‌شوند و به‌جای خانه‌های جن‌زده به فرقه‌ای شیطان‌پرستی پرداخته می‌شود. این تغییر جهت باعث ایجاد تغییراتی در فرم و محتوا شده اما کماکان شیوه‌ عملکرد زوج همیشگی اد وارن و لورن ادامه دارد. فیلم روایتگر ماجرایی در جولای سال ۱۹۸۱ است که در آن اد وارن به همراه همسرش لورن که محققان موضوعات ماوراءالطبیعه هستند، درگیر داستان جدیدی می‌شوند.

روح مرد جوانی که در شهر کانکتیکات زندگی می‌کند، گرفتار نیرو‌های شیطانی شده و صاحبخانه خود را به قتل می‌رساند. به این ترتیب این زوج وارد قضایایی پیچیده می‌شوند و باید با فرقه‌های شیطان‌پرستی و بزرگ‌ترین خطری که تاکنون با آن مواجه شده‌اند، دست و پنجه نرم کنند. آنها باید به‌دنبال ادعای یک مظنون، آرن جانسون مبنی بر قربانی شدن توسط اهریمنان و عدم اختیار در زمان قتل، تحقیق کنند.

درباره نقدها:در نقدهای مختلف نوشته شده «احضار» نمی‌گذارد یک لحظه هم از ابتدا تا انتها آرام و قرار داشته باشیم. با این حال اکثر منتقدان بر این باورند که عملکرد قسمت سوم کمی ضعیف‌تر از دو فیلم قبلی بوده، اما برای یک فیلم ترسناک همچنان قابل قبول به نظر می‌رسد. برخی نوشته‌اند پایان‌بندی فیلم اغناکننده نیست و مواجهه با شخصیت شرور داستان بیننده را راضی نمی‌کند.

برخی دیگر نوشته‌اند که فیلمنامه‌ احضار، سردرگم است و جز چند سکانس ترسناک و درجه یک، قدرت دیگری ندارد. ضمن اینکه اغلب تلاش‌های کارگردان برای خلق شخصیت‌ها و فضاهای هراس‌انگیز به ثمر ننشسته. با این‌حال اکثر منتقدان در نوشته‌هایشان به این مسئله اشاره کرده‌اند که «احضار ۳» با وجود ضعف‌هایی که دارد اما تمام احتیاجات و ویژگی‌های یک فیلم ترسناک خوب را در خود جای داده و مخاطب را از ابتدا تا انتها با خودش همراه می‌کند.

*** نمای کلی: کارگردان: مایکل چاوز
‌فیلمنامه: دیوید لزلی جانسون
‌بازیگران: ورا فارمیگا، پاتریک ویلسون، روآیری اوکانرو…
‌موسیقی: جوزف بیشارا
‌محصول: آمریکا/ ۲۰۲۱
‌رتبه در سایت IMDB: 5/6 از ۱۰
‌زمان: یک ساعت و ۴۷ دقیقه
‌زبان: دوبله فارسی
‌محدودیت سنی: ۱۷+

کدخبر: ۳۹۵۳۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • farbod7

    «اقناع کننده» صحیح است.