کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۲۵۶
تاریخ خبر:

‌پیدا شدن قاتلِ جسد مثله‌شده در سطل زباله ‌

روزنامه هفت صبح | مرد کارتن خواب وقتی در سطل زباله محله خزانه دنبال ضایعات می‌گشت با دیدن نیم‌تنه یک مرد شوکه شد! ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه ۲۲ مردادماه سال ۹۹، گزارش کشف بالا تنه یک مرد از سوی مأموران کلانتری ۱۶۰خزانه به بازپرس جنایی پایتخت اعلام شد. به دنبال اعلام این خبر بازپرس محمد جواد شفیعی با تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند.

جسد داخل سطل زباله‌ای کشف شده بود و مرد کارتن خوابی که به سراغ جمع‌آوری ضایعات داخل سطل زباله رفته بود، جسد را پیدا کرده بود.متخصصان پزشکی قانونی از روی نیم تنه و دست‌های قربانی اعلام کردند که از زمان مرگ حدود ۶ ساعت می‌گذرد. همچنین مشخص شد که جسد متعلق به مرد جوانی است. نیم تنه و دست‌ها به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت برای شناسایی هویت و مشخص شدن علت قتل به پزشکی قانونی منتقل شد.

در حالی که تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت ادامه داشت، کارگران پسماند شهرداری در کهریزک پاهای مرد جوانی را کشف کردند. پاهایی که به نظر می‌رسید متعلق به بالا تنه‌ای است که صبح آن روز کشف شده بود.به دستور بازپرس جنایی، پاها به پزشکی قانونی منتقل شد تا مشخص شود متعلق به همان جسد است یا خیر. از سویی بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل‌های کشف نیم تنه و پاها را صادر کرد.

بدین ترتیب نیم تنه پایین جسد نیز برای اطمینان به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان با انجام آزمایش DNA اعلام کردند که این دو نیم تنه جسد کشف شده متعلق به هم هستند و این در حالی بود که هیچ آثاری از سر جسد کشف شده به دست نیامده بود و بررسی‌ها نشان از آن داشت که جسد کشف شده متعلق به جوانی حدودا ۳۰ تا ۴۰ ساله است.

*** قاتل پیدا شد
با گذشت ۹ ماه از پیدا شدن جسد مثله شده، حالا قاتل او پیدا شده است. هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد پدر ۸۰ ساله در یک لحظه بر اثر خشم پسرش را به قتل برساند. بازپرس ویژه قتل در این مرحله دستور داد تا کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران در گام نخست هویت جسد پیدا شده را کشف و در ادامه عامل این جنایت هولناک را شناسایی کنند.

تیم پلیس جنایی تهران در گام نخست با دستور بازپرس پرونده به سراغ پرونده‌های افراد گمشده رفتند که پنج پرونده در کاوشگری‌های پلیسی با توجه به سن جسد مثله شده نزدیکی زیادی داشت، مورد تحقیق قرار گرفت تا اینکه کارآگاهان به یکی از پرونده‌ها که پسر جوانی از ناپدید شدن برادر جوانش خبر داده بود رسیدند و از پسر جوان تحقیقات آغاز شد. پسر جوان در تحقیقات ماموران گفت: «مدتی بود که اعتیاد به مواد مخدر پیدا کرده بودم و به همین خاطر برای اینکه این مواد را ترک کنم به کمپ ترک اعتیاد رفتم و مدتی در آنجا بستری بودم.

اما وقتی از کمپ برگشتم و به خانه رفتم خبری از برادرم شاهین در خانه نبود و از پدرم که مردی ۸۰ ساله است پیگیر برادرم شدم که پدرم ادعا کرد شاهین همراه دوستانش برای کار به شهر دوبی سفر کرده است. حرف‌های پدرم غیرباور بود، چون برادرم بدون اینکه به من حرفی بزند کاری نمی‌کرد و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است که برادرم ناپدید شده و پدرم این داستان را به من گفته است. شاهین اهل کار کردن نبود که بخواهد حالا با دوستانش برای کار به کشور دیگری بروند و در این شرایط کرونایی و گرانی برادرم قادر نبود از کشور خارج شود.

من مدتی منتظر ماندم تا از برادرم خبری به گوش برسد اما هیچ اتفاقی نیفتاد و هرچه با پدرم در مورد شاهین صحبت می‌کردم او با خونسردی می‌گفت که از او اطلاعی ندارم و داستان قدیمی که او با دوستانش به دوبی رفته است را برای من تعریف می‌کرد، این درحالی بود که پدرم با شاهین اختلاف داشت.

هرچه زمان بیشتر می‌گذشت بیشتر به حرف‌هایش شک می‌کردم تا اینکه نگران او شدم و تصمیم گرفتم با حضور در اداره پلیس در ماجرای ناپدید شدن برادرم از پلیس درخواست کمک کنم .» کارآگاهان با توجه به اظهارات برادر شاهین تحقیقات میدانی و تخصصی را آغاز کردند اما هیچ مدرکی که نشان دهد شاهین از ایران خارج شده است به دست نیامد و در این مرحله دستور تحقیق از پدر ۸۰ ساله صادر شد.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات به خانه مرد ۸۰ ساله رفتند و پدر شاهین ادعا کرد که از پسرش خبری ندارد و در ادامه تیم جنایی در خانه شروع به بررسی‌های پلیسی کردند که آثار خون در اتاق خواب و حمام خانه پیدا کردند و همین کافی بود تا تیم جنایی با توجه به آثار خون و اختلافاتی که حجت با پسرش شاهین داشت به حرف‌های او شک کردند و دستور بازداشت صادر شد. پدر ابتدا خود را بیگناه می‌دانست اما وقتی در تناقض‌گویی‌هایش گرفتار شد و راه‌های داستانسرایی‌اش برای فرار از اتهامش بسته شده بود به قتل پسرش اعتراف کرد.

*** قتل فرزند و مثله کردن جسد
پدر ۸۰ ساله در اعترافاتش گفت: «سال‌ها قبل همسرم فوت کرد و من با پسرهایم زندگی می‌کنم اما فرزندانم سرکار نمی‌روند و مشکلاتشان را من باید برای آنها حل می‌کردم و پسرم شاهین همیشه از من پول می‌خواست و این در حالی بود که هم سن و سال‌های او سرکار می‌رفتند و حتی به خانواده شان کمک می‌کردند.

پسر بزرگم هم برای ترک اعتیاد به کمپ ترک اعتیاد رفته بود و من هم به خاطر بالا رفتن سنم دیگر حوصله بحث نداشتم تا اینکه روز حادثه پسر کوچکم بیرون از خانه بود و شاهین در خانه بود که به سراغم آمد و درخواست پول کرد که من با او مخالفت کردم و شاهین سر این موضوع دوباره با من درگیری لفظی پیدا کرد و سپس به اتاقش رفت که من در یک لحظه کنترلم را از دست دادم و با چاقو به سمت اتاق خواب رفتم و با چاقو ضربه‌ای به گلوی پسرم زدم و شاهین به‌خاطر خونریزی زیاد و ضربه چاقوی من در همانجا به قتل رسید.

قصد داشتم قبل از اینکه فرزندان دیگرم به خانه بازگردند جسد شاهین را از خانه بیرون ببرم اما برای انتقال جسد به تنهایی نمی‌توانستم این کار را انجام بدهم به همین خاطر برای اینکه راز جنایت پنهان بماند، در همان ابتدا سر پسرم را در اتاقش از تن جدا کردم.جسد پسرم را به داخل حمام کشاندم و در آنجا جسد را تکه تکه کردم و تکه‌های جسد پسرم را داخل نایلون گذاشته و آنها را داخل خودرویم گذاشتم و هر تکه را در یک سطل زباله انداختم و سر پسرم را داخل رودخانه صالح آباد انداخته و به خانه بازگشتم و قبل از حضور فرزند دیگرم آثار خون را تا جایی که می‌توانستم پاک کردم .

در این مدت برای برادر شاهین داستانسرایی می‌کردم و می‌گفتم او همراه دوستانش به دوبی رفته و تصمیم داشته در آنجا کار کند تا اینکه پسر بزرگترم به حرف‌هایم شک کرد و ماجرای ناپدید شدن پسرم را به پلیس گزارش کرد.»بنا بر این گزارش، حجت ۸۰ساله برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است و برای صحت سلامت اعصاب و روان نیز به پزشکی قانونی منتقل می‌شود.

کدخبر: ۳۸۷۲۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر