کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۹۷۶
تاریخ خبر:

‌پسرفت طراحی‌ مرسدس بنز با معرفی مدل‌۲۰۲۲

روزنامه هفت صبح | از نمای جلو شبیه ‌ نیسان Z است؛ نمای جانبی‌اش از جنسیس ساده‌تر و نمای عقبش هم شبیه ‌ کیاست. اینک این شما و این مرسدس بنز کلاس C جدید که با رونمایی‌ شدنش داد هواداران پروپاقرص مرسدس را درآورده است. این برند در سال‌های اخیر نسبت به روند مثبت ب.ا.م و و لکسوس، رقبای سنتی‌اش، کاهش فروش بیشتری داشته و همین امر سبب شده تا دوستدارانش در انتظار مدل‌های جدید بنشینند‌ اما با معرفی کلاس S و سپس کلاس C شاهد ناامیدی مرسدس‌دوست‌ها هستیم.

واضح است که به صورت آشکاری مرسدس ترجیح داده کلاس C جدید نسخه کوچک‌تر کلاس S جدید باشد. از این رو شباهت بسیاری بین این دو دیده می‌شود‌ اما رقیب سنتی ب.ام.و سری ۳ و خودرویی که در سال ۱۹۸۲ رقم حیرت‌انگیز فروش ۱۰ میلیون دستگاهی را به ثبت رسانده بود، اصولاً خودرویی لوکس است و زیاد شدن دوز تهاجمی ‌بودنش از وقارش می‌کاهد و این چیزی است که در کلاس C مدل ۲۰۲۲ به صورت غلیظ مشاهده می‌شود.

در کابین با طراحی آبشاری کنسول مواجهیم که سیستم‌های هوشمندش نه سرعت پردازش پایین نسل قبل را دارند و نه پیچیدگی و درهم‌ریختگی معمول را که باعث شده در این بخش مرسدس نمره کامل را کسب کند. کنترل‌های لمسی باقی‌مانده شامل دکمه‌های حالت درایو، نمای دوربین، تنظیمات خودرو، چراغ‌های خطر و میزان صدا است. همچنین یک اسکنر اثر انگشت وجود دارد که برای ورود به سیستم در پروفایل‌های جداگانه درایور استفاده می‌شود.

پشت فرمان چرمی یک صفحه نمایش دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی قرار دارد. تریم کابین روکش چرم روشن ناپاست که جزو بهترین‌های این حوزه است. تجهیزات استاندارد این سدان ۴۳ هزار دلاری عبارتند از چرخ‌های ۱۸ اینچی، صندلی‌های گرم‌شونده جلو، سانروف و عملکرد‌های بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید. از آپشن‌های سفارشی می‌توان به نمایشگر جلو، سیستم‌های کمکی راننده اضافی، چرخ‌های ۱۹ اینچی، فرمان گرم‌شونده، شارژ بی‌سیم تلفن و استایل و بدنه داخلی AMG اشاره کرد.

در این بخش مرسدس سعی کرده تا امکان خرید کلاس C را برای طیف بیشتری از علاقه‌مندان فراهم کند، پس اگر خودروی کره‌ای همسایه‌تان مجهز به برخی آپشن‌ها بود که در بنز شما موجود نبودند، دلگیر نشوید.C300 مجهز به یک موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری چهار خطی است که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

اتومبیل‌های جدید کلاس C از سیستم استارتر / ژنراتور الکتریکی ۴۸ ولت مرسدس ای‌کیو بوست بهره می‌برند که توانایی اضافه کردن ۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ پوند فوت گشتاور را دارد. مرسدس ادعا می‌کند که این موتور ۱۰ تا ۱۵ درصد کارآمدتر از چهار سیلندر قبلی و بدون کمک هیبریدی است. جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک تنها گزینه انتقال قدرت است که اگرچه از فناوری فورماتیک پیشرفته استفاده می‌کند اما لذت شتاب بالاتر را می‌گیرد.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۷۵۹۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر