کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۵۹۹۸
تاریخ خبر:

‌پرونده‌ای خواندنی از کارنامه پیمان قاسم‌خانی

روزنامه هفت صبح، وحید سعیدی / احمد رنجبر | در سینما و تلویزیون کم هستند فیلمنامه‌نویسانی که موفقیت‌شان ممتد بوده است. پیمان قاسم‌خانی یکی از این معدود نویسنده‌هاست که از همان ابتدا گام اول را محکم برداشت. او آمار و ریاضی خوانده اما در چرخشی جالب به سمت سینما و فیلمنامه نویسی آمد.

قاسم‌خانی کمی بعد از آن که دوره فیلمنامه‌نویسی را در سال ۱۳۷۰ در مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس گذراند، جذب سینما شد. کارش را با بزرگان این حوزه شروع کرد و طولی نکشید که نامش سر زبان خاص و عام افتاد. قاسم‌خانی نه فقط فیلمنامه‌نویسی سینمایی و سریال تلویزیونی را به شکل همزمان پیش برده که در کارش تنوع هم به چشم می‌خورد. او هم فیلمنامه جدی دارد و هم کمدی. در هر دو حوزه هم موفق است اما نامش با کارهای کمدی پیوند خورده.

گذر قاسم‌خانی به بازیگری هم افتاده و در کنار آن در همه این سال‌ها سودای کارگردانی داشته است. او بعد از تجربه کارگردانی فیلم کوتاه «هزارپا» با بازی بهاره رهنما، مهران مدیری، سروش صحت و پگاه آهنگرانی مجموعه «فضانوردان» را برای شبکه خانگی ساخت. او سال ۹۴ «خوب،بد،‌جلف» را کارگردانی کرد و سال پیش دنباله آن را ساخت. حالا فیلم «خوب،بد،جلف ۲ ؛‌ارتش سری» روی پرده سینماهاست. همین بهانه‌ای شد برای واکاوی مرور پرونده پیمان قاسم‌خانی که سلطان واقعی کمدی است.

دانلود PDF

کدخبر: ۳۳۵۹۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر