کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۷۵۱
تاریخ خبر:

‌پرفروش‌ترین خودروهای خاورمیانه در سال ۲۰۲۰

روزنامه هفت صبح | اخیراً آمار فروش کشورهای شورای همکاری خلیج فارس منتشر شده است. لطیفه‌ای در بین خودروهایی رایج است که گفته می‌شود آنقدر که در خاورمیانه می‌توانید نیسان پاترول و تویوتا لندکروزر پیدا کنید، در خود ژاپن پیدا نخواهید کرد. در سالی که گذشت این کشورها نیز با بحران اقتصادی روبه‎رو شدند و آمار فروش خودرو در آنها افت پیدا کرد؛ با این حال هنوز هم این خودروها ‌ بازاری گرم در بین کشورهای عرب منطقه دارند؛ به خصوص در عربستان سعودی که نیمی از آمار فروش مربوط به آن است.

پرفروش‌ترین خودروی این لیست به پادشاه کویر شهرت یافته است: تویوتا هایلوکس‌‌ در سالی که گذشت توانست آمار فروش ۳۶ هزار و ۸۸۷ دستگاهی را در شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به ثبت برساند. این خودرو در سالی که گذشت با ۱۶ درصد افت فروش مواجه شد. در آخرین به‌روزرسانی پیکاپ مشهور تویوتا شاهد نمایشگر لمسی ۸ اینچی جدید ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین‌های محیطی با پشتیبانی از اپل کارپلی هستیم.

در بخش ایمنی نیز می‌توان به افزوده شدن سیستم هشدار تصادف، کروز کنترل با رادار داینامیک و هشدار خروج از خط به همراه دستیار حفظ خودرو بین خطوط اشاره کرد. هایلوکس در سه مدل تک کابین، اکسترا کابین و دوکابین به فروش می‌رسد که آمار فروش نسخه دوکابین آن در کشورهای عرب منطقه بالاتر است.

مدال نقره این لیست به نیسان سانی با ۲۹ هزار و ۹۹۷ دستگاه فروش می‌رسد. سانی که نسبت به سال قبل ۱۵٫۵ درصد افت فروش را تجربه کرد، ساب‌کامپکتی محبوب است که در مدل ۲۰۲۰ آن می‌توان انقلابی در طراحی را تشخیص داد. این سدان خوش‌چهره به‌صورت استاندارد به سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و پنجره‌های برقی مجهز است؛ درحالی‌که امکان سفارش آپشن‌های لوکسی مثل گرم‌کن صندلی‌های جلو و سیستم تهویه اتوماتیک هم برای آن وجود خواهد داشت.

رتبه سوم لیست، اس‌یووی فول‌سایز کهنه‌کار تویوتاست: لندکروزر که در ایران نیز عاشقان بسیاری دارد. لندکروزر در سالی که گذشت ۲۹ هزار و ۷۸۱ دستگاه فروخت که حاکی از کاهش فروش ۳۸٫۳ درصدی آن است.

این افت شدید فروش را می‌توان به عدم ابتکار تویوتا در مدل ۲۰۲۰ و تعلل در عرضه نسل جدید لندکروزر به بازار نسبت داد. در نسخه هریتیج که متفاوت از نسخه استاندارد لندکروزر است، می‌توان از رینگ BBS فورج کاری شده به رنگ برنزی، باربند سقفی سبدی یاکیما و صندلی‌های سیاه چرمی با تزئینات برنزی سراغ گرفت.

دیگر پرفروش‌های خاورمیانه نیز به ترتیب عبارتند از تویوتا کمری (۲۸ هزار و ۶۴ دستگاه)، هیوندای الانترا (۲۴ هزار و ۸۳۴ دستگاه)، نیسان پاترول (۲۲ هزار و ۵۸۴ دستگاه)، هیوندای اکسنت (۲۲ هزار و ۲۷۱ دستگاه)، تویوتا لندکروزر پی‌یو (۲۱ هزار و ۲۴۳ دستگاه)، تویوتا کورولا (۱۸ هزار و ۶۳ دستگاه) و تویوتا یاریس سدان (۱۶ هزار و ۸۷۶ دستگاه).

کدخبر: ۳۷۲۷۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر