کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۱۵۷۱
تاریخ خبر:

‌پایتخت ۶ ؛ پربیننده‌ترین سریال فروردین

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی| بررسی میزان بازدیدهای سریال‌های تلویزیون در ماه فروردین. بین سریال‌های ««پایتخت۶»، «کامیون»، «دوپینگ»، «میانبر» و «نون.خ۲»، بیشترین و کمترین بازدید متعلق به کدام است؟ دیروز ماه فروردین به پایان رسید. در ماه اول سال ۹۹، پنج سریال«پایتخت۶»، «کامیون»، «دوپینگ»، «میانبر» و «نون.خ۲» از شبکه‌های مختلف روی آنتن رفتند و با واکنش‌های مختلفی همراه شدند.

برخی از آنها پرحاشیه بودند و در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری بازتاب‌های فراوانی داشتند و حتی دایره‌ واکنش‌هایشان به مسئولان و مدیران رده‌های بالا هم رسید. برخی دیگر، بی‌سر و صدا آمدند و به پایان رسیدند. آنچه اهمیت دارد اما میزان استقبال مخاطبان از این مجموعه‌هاست. یکی از راه‌های ارزیابی این مسئله، بررسی میزان بازدید‌های مخاطبان در سایت «تلوبیون» است. بیایید میزان مخاطبان هرکدام از این پنج سریال را از این منظر بررسی کنیم.

*** پایتخت ۶: متوسط ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بازدید
قسمت اول «پایتخت ۶» در سایت تلوبیون، ۵۲۱ هزار بازدیدکننده داشته. در قسمت دوم و سوم این میزان به ۶۰۰ هزار بازدید افزایش پیدا کرده و در قسمت ۹ به ۷۰۰هزار بازدید رسیده. از قسمت ۱۲به بعد، میزان بازدیدکننده‌های این سریال به طور متوسط به حدود ۴۵۰ هزار رسیده است. البته این طبیعی است که میزان بازدیدهای یک سریال در قسمت‌های پایانی نسبت به قسمت‌های اولیه افزایش داشته باشد چون به هرحال خیلی‌ها هستند که بعد از اتمام سریال، تماشای آن را شروع می‌کنند و احتمالا هنوز به قسمت‌های پایانی نرسیده‌اند. به طور متوسط می‌توانیم بگوییم که «پایتخت۶»، بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بازدیدکننده داشته است.

*** دوپینگ: متوسط ۷۰ تا ۸۰ هزار بازدید
سریال «دوپینگ» به کارگردانی رضا مقصودی، در سایت تلوبیون، در قسمت اول ۱۷۰هزار بازدیدکننده داشته. در قسمت دوم و سوم، این میزان کاهش پیدا می‌کند و به ۱۲۰هزار بازدید می‌رسد. میزان بازدیدها باز هم در قسمت‌های بعدی پایین می‌آید به طوری که در قسمت هفت و هشت، این میزان به ۸۵هزار و ۸۹ هزار می‌‌رسد. قسمت‌های بعدی این سریال باز هم به لحاظ میزان مخاطب ریزش دارد. در قسمت چهاردهم به ۵۱ هزار بازدید می‌رسد اما مجددا تا حدودی وضعیت بهتر می‌شود. به طوری که در قسمت ۲۱ و ۲۲، با ۷۵ و ۷۹ هزار بازدید روبه‌رو هستیم و قسمت پایانی این سریال ۱۲۰ هزار بازدید داشته است که البته جای تعجب دارد!

*** کامیون: متوسط ۲۰ تا ۲۵ هزار بازدید
سریال «کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی، در قسمت اول ۷۲هزار بازدیدکننده داشته. در قسمت دوم و سوم، با ریزش شدید مخاطبان روبه‌رو بودیم. قسمت دوم سریال را ۴۱هزار نفر بازدید کرده‌اند و این تعداد در قسمت‌های سوم و چهارم، باز هم کمتر شده و به ۲۹ هزار و ۲۵ هزار بازدید رسیده است. میزان مخاطبان تا قسمت هشت، در مرز ۲۰ هزارتا باقی مانده اما بعد از آن باز هم کمتر شده است. به طوری که در قسمت‌های دوازدهم و سیزدهم میزان بازدیدها به ۱۵ هزار رسیده است. بعد از آن روند افزایشی را می‌بینیم به طوری که در قسمت‌های ۲۴ و ۲۵ به ۱۹ و ۲۰ هزار بازدید می‌رسیم. این سریال کماکان در حال پخش است و قسمت ۲۶ آن که ۳۰ فروردین روی آنتن بوده تا لحظه تنظیم گزارش ۹ هزار بازدیدکننده داشته.

*** میانبر: متوسط ۳ تا ۴ هزار بازدید
ماجرای سریال «میانبر» یک مقدار با سایرین متفاوت است. به این صورت که این سریال از مدت‌ها پیش از نوروز شروع شد و قسمت ۲۵ آن در روز اول فروردین روی آنتن رفت. فصل اول تا روز ۱۰ فروردین روی آنتن بود و بعد از آن فصل دوم از ۱۳فروردین شروع شد که هنوز هم ادامه دارد. قسمت ۲۵ این سریال در روز اول فروردین، ۶ هزار بازدیدکننده داشت. در قسمت ۲۶ و ۲۷ به ۴هزار بازدید رسید و در آخرین قسمت یعنی قسمت ۳۵، ۳هزار بازدیدکننده داشت. در اولین قسمت فصل دوم، با بازدیدی حدود ۵ هزارنفری روبه‌رو هستیم. این بازدید تا قسمت‌های سیزدهم و چهاردهم به ۳هزار می‌رسد. نهایتا قسمت چهاردهم سریال که روز ۳۰ فروردین روی آنتن رفته تا الان ۱۲۰۰ بازدید داشته است.

*** نون.خ۲:متوسط ۷۰ تا ۸۰ هزار بازدید
در حال حاضر ۹ قسمت از سریال «نون.خ۲» به کارگردانی سعید آقاخانی روی آنتن رفته است. قسمت اول این سریال حدود ۱۳۰ هزار بازدیدکننده داشت. تا قسمت سوم، این میزان به ۹۹هزار بازدید رسید. در قسمت ششم و هفتم میزان بازدیدهای سریال به ۷۰ هزار رسید و نهایتا میزان بازدیدهای قسمت نهم این سریال که ۳۰ فروردین روی آنتن بود تا عصر دیروز به ۴۰هزار رسید. البته پخش این سریال هنوز ادامه دارد و هرچه می‌گذرد بر میزان بازدیدهای قسمت‌های مختلف آن اضافه می‌شود. این آرا نشان‌دهنده‌ وضعیت کنونی سریال در سایت تلوبیون است.

کدخبر: ۳۲۱۵۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر