کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۱۹۹۲
تاریخ خبر:

‌وقتی ۱۰سال قبل بازی برنده سیمرغ در کلاه پهلوی دیده نشد

روزنامه هفت صبح | با حال روز: توصیه جالب برنامه فیلم کوتاه شبکه آی فیلم | فیلم کوتاه یکی از میان‌برنامه‌های شبکه آی فیلم است که یک روز در هفته در حد فاصل بین سریال‌ها روی آنتن می‌رود. درباره این برنامه در بخش آنالیز نوشته‌ایم. اما نکته‌ای در این برنامه وجود دارد که جزو کارهای خلاقانه گروه تولید این برنامه به حساب می‌آید.

در سالن‌های سینما پیش از شروع فیلم تیزر کوتاهی پخش می‌شود که در آن از مخاطبان می‌خواهند که در طول تماشای فیلم تلفن همراه خود را خاموش کنند و… عوامل برنامه فیلم کوتاه هم با تبعیت از این ماجرا، پیش از شروع فیلم پیامی با مضمون مشابه را روی صفحه حک می‌کنند. آنها از مخاطبانشان می‌خواهند که در طول نمایش فیلم موبایل‌هایشان را خاموش کنند و سیگار هم در طول پخش فیلم نکشند. حرکت خلاقانه‌ای که در دل خود پیام آموزشی هم دارد.

دو گانه روز: چرا اخبار جوانه‌ها نام گوینده را حذف و نام گزارشگر را حک می‌کند | خبر «جوانه‌ها» یکی از بخش‌های خبری شبکه دو است که با محوریت پوشش اخبار و رویدادهای جوانان و نوجوانان هر روز ساعت چهار بعدازظهر روی آنتن شبکه دو می‌رود. در خصوص این بخش خبری نکته‌ای وجود دارد که دوگانگی این بخش خبری در حک کردن نام کامل گوینده خبر و گزارشگران را نشان می‌دهد.

طبق رسم معمول همه بخش‌های خبری نام گوینده خبرها پایین صفحه زیرنویس می‌شود. در این بخش خبری فقط نام خانوادگی گوینده خانم در صفحه حک می‌شود، اما در گزارش‌های تصویری که توسط گزارشگران خانم گرفته می‌شود نام کوچک خبرنگاران هم در زیرنویس می‌آید. درواقع در این بخش خبری یک وحدت رویه در درج نام گزارشگران و گویندگان خانم دیده نمی‌شود. اگر قرار است فقط نام خانوادگی بیاید باید این رویه علاوه بر گوینده خبر در خصوص خبرنگاران هم انجام شود.

نادیده گرفته شده روز: وقتی ۱۰سال قبل بازی برنده سیمرغ در کلاه پهلوی دیده نشد | امین حیایی جمعه هفته گذشته موفق شد برای دومین بار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شود. این بازیگر اگر چه در این سال‌ها در فیلم و سریال‌های تجاری زیادی بازی کرده، اما همواره لابه‌لای این کارها نقش‌های متفاوتی را هم بازی کرده که برخی از آنها اصلا به چشم نیامده و مخاطبان و منتقدان از کنار آن به راحتی گذشته‌اند.

یکی از آنها بازی او در نقش «کریم سورتچی» در سریال تاریخی «کلاه پهلوی» است. سریالی که مدتی است بازپخش آن روی آنتن شبکه آی‌فیلم رفته است. حجم انتقادها در پخش اولیه آن در سال ۹۲ به قدری بود که بازی حیایی به‌چشم نیامد. او در این سریال سیر تحول شخصیتی این کاراکتر را از یک سورتچی تا تبدیل شدن به یک دیپلمات را به شکلی باورپذیر بازی کرده به‌نحوی‌که مخاطب را به‌راحتی با خود همراه می‌کند.

کدخبر: ۴۴۱۹۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر