کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۳۳۲
تاریخ خبر:

چه‌کسی‌ ‌شاهزاده لطیفه را به خودکشی تشویق می‌کند؟

روزنامه هفت صبح | تازه‌ترین خبرها از دوبی می‌گوید جان شاهزاده خانم اماراتی به شدت در خطر است. او که مدتی است گم شده و دوستانش سازمان ملل را در جریان زندانی شدنش قرار داده‌اند حالا در خطر مرگ قرار دارد. لطیفه در سال ۲۰۱۸ از دوبی فرار کرده بود اما در هند دستگیر شد. کمی بعد بازرس سازمان ملل به قصر امیر دوبی رفت و در آنجا به او گفته شد که لطیفه بیماری روحی دارد.
این بازرس بعدها گفت که فریب خورده است.

یک سال بعد از فرار این دختر، همسر حاکم دوبی هم از امارات فرار کرد. این در حالی بود که هیا حسین، پیش از این با همسرش در این موضوع که لطیفه را دیوانه جلوه دهند همدستی کرده بود. همسر حاکم دوبی بعد از فرار به لندن با دخترانش مدعی شده بود که جان هر سه آنها در کشورشان در خطر بوده است.

هیا بنت حسین خواهر پادشاه فعلی اردن و دختر پادشاه قبلی این کشور است. حاکم دوبی بعد از فرار این زن مدعی شده بود که از سوی هیا مورد خیانت قرار گرفته است. دادگاه عالی بریتانیا این ادعا را رد نکرد. اما گفت که شیخ اماراتی همسرش را فوری و غیابی طلاق داده و بعد او را به شدت ترسانده است و همین باعث شده که هیا به همراه دخترانش فوری به آلمان و بعد به لندن فرار کند. این اتفاقات البته تاثیر چندانی بر روابط امان و امارات نگذاشت.

وکیل دختر حاکم دوبی فاش کرد، نگهبانان محلی که وی در آنجا در حبس است، دست به اقدامات تحریک آمیزی می‌زنند تا او را مجبور به خودکشی کنند. به گزارش ایسنا، روزنامه ساندی اکسپرس به نقل از دیوید هیگ، وکیل لطیفه آل مکتوم، دختر حاکم دوبی فاش کرد: نگهبانان محلی که لطیفه در آنجا بازداشت است به شکل مستمر تلاش می‌کنند روحیه او را تضعیف کرده و او را وادار به خودکشی کنند.
وی گفت: نگهبانان ریش‌تراش‌هایی را وارد محل بازداشت وی کردند.

همچنین ساعتی را در محل بازداشت وی قرار دادند تا هر روز دقایق و ساعت‌ها را بشمارد. به نظر می‌رسد این اقدامات برای تشدید فشار روحی لطیفه و تحریک وی برای خودکشی است. به گفته هیگ، لطیفه در ویلایی در کنار هتل برج‌العرب زندانی است. لطیفه بار اول در یک زندان صحرایی دور به نام العویر بازداشت شد اما مه ۲۰۱۸ به زندانی در ویلای نزدیک هتل برج‌العرب منتقل شد.

به گفته وکلای لطیفه یک کادر امنیتی شامل ده‌ها تن از نیروهای پلیس و دوربین‌های مداربسته بر وی نظارت دارند. وکیل لطیفه گفت که موکلش سال میلادی گذشته به کرونا مبتلا شده و نگهبانان اجازه مراقبت پزشکی و معالجه را ندادند.روز شنبه یکی از مسئولان سازمان ملل از امارات خواست اسناد و مدارکی ارائه کند که نشان بدهد لطیفه همچنان در قید حیات است.

درخواست سازمان ملل بعد از آن صورت گرفت که یک ویدئو از لطیفه پخش شد که وی در آن ویدئو گفت پدرش او را گروگان گرفته و نگران سلامتی‌اش است.دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام کرد که با هیات دیپلماتیک دولت امارات در ژنو در تماس است و از آن‌ها خواسته اطلاعات بیشتری درباره وضعیت کنونی لطیفه بدهند.

امارات همچنان درباره موضوع لطیفه آل مکتوم دروغ می‌گوید. سفارت امارات در لندن جمعه اعلام کرد، لطیفه که می‌گوید به دست پدرش بازداشت شده است در منزلش از نظارت و توجه برخوردار است. اما پاسخی در مورد اینکه این دختر در چه شرایطی نگهداری می‌شود، نمی‌دهد. به نظر می‌رسد اینبار حاکم دوبی حتی قصد فریب دادن ماموران سازمان ملل را هم ندارد و بعد از اینکه رازش در مورد هیا بنت حسین کشف شده، دیگر نیازی به فریب دادن سازمان‌های بین‌المللی ندارد.

کدخبر: ۳۷۵۳۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر