کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۴۴۹
تاریخ خبر:

‌همه‌چیز درباره شرایط ‌‌ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو ‌‌

روزنامه هفت صبح | اولین دوره فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو، امروز کلید خورد. برای ثبت‌نام متقاضیان بازه‌ زمانی یک‌هفته‌ای در نظر گرفته‌ شده است و تقدم یا تاخر زمان ثبت‌نام تاثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده‌شدن نخواهد داشت. مراسم قرعه‌کشی با نظارت سازمان حمایت انجام خواهد شد. عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو چند برابر ظرفیت دوره‌های پیشین است. متقاضیان می‌توانند با اعلام شرایط فروش، برای ثبت‌نام به صفحه اصلی سامانه در آدرس sale.iranecar.com مراجعه کرده و اقدام به ثبت درخواست کنند.

یک: روال تحویل خودرو در سامانه یکپارچه به این صورت خواهد بود که برای تقاضاهای بیش از ظرفیت، مشتریان نهایی به شیوه قرعه‌کشی تعیین خواهند شد. در غیر این‌صورت خودرو به فرد ثبت‌نام‌کننده تعلق می‌گیرد.

دو: پس از انتخاب گزینه «ثبت‌نام»، کاربر به صفحه اطلاعات اولیه مشتری هدایت می‌شود و با تکمیل این فرم، حساب کاربری خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد می‌کند. اطلاعات این فرم شامل نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن است.

سه: مرحله چهارم به انتخاب خودرو اختصاص دارد؛ پس از انتخاب خودروی موردنظر، فهرست بخشنامه‌های فروش را ببینید و با انتخاب یکی از بخشنامه‌ها، وارد مرحله بعدی شوید. سپس کلیه اطلاعات ثبت‌شده در مراحل قبل را مشاهده و تایید کنید. با دریافت کد رهگیری، مرحله شرکت در قرعه‌کشی به اتمام رسیده و نام کاربر در فهرست کسانی که در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند، قرار خواهد گرفت.

چهار: پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام، به هیچ عنوان مشخصات مشتریان اعم از کدملی، شماره همراه و… قابل تغییر یا ویرایش نخواهد بود.

پنج: برای ثبت‌نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است؛ به‌عنوان مثال کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیمکارت شخص متقاضی برای ثبت‌نام باید یکی باشد. هر کدملی می‌تواند برای یک دستگاه خودرو ثبت‌نام کند. سن متقاضی باید بالای ۱۸ سال باشد. متقاضی باید دارای گواهینامه رانندگی خودرو باشد. همچنین امکان صلح در قراردادهای فروش پیش‌بینی نشده است. به این معنی که نمی‌توان خودرو را به‌صورت قانونی واگذار کرد.

شش: در کلیه طرح‌های فروش تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها، معادل ۴۸ ماه درنظر گرفته می‌شود. همزمان الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح‌های فروش فوق‌العاده، فوری و پیش‌فروش ملاک عمل قرار خواهد بود. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو، ثبت‌نام متقاضی ابطال شده و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده مسترد خواهد شد. صحت‌سنجی مندرجات سجلی و پستی بر‌اساس سامانه امتا انجام می‌گیرد و خودروساز مسئولیتی بابت تحویل خودرو نخواهد داشت.

هفت: در صورت مراجعه نکردن مشتری برای دریافت سرویس اولیه، گارانتی خودرو پس از پنج ماه یا هزار کیلومتر از تاریخ تحویل غیرفعال می‌شود. این تصمیم به‌خاطر اطمینان از رسیدن خودرو به‌دست خریدار واقعی و به‌منظور جلوگیری از دپوی خودروهای صفر کیلومتر به‌شکل هدفمند انجام می‌گیرد.

هشت: متقاضیانی که در سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کرده، در قرعه‌کشی برنده ‌شوند اما مراحل خرید، شامل واریز وجه را تکمیل ‌نکنند، تا دو دوره نمی‌توان در طرح‌های فروش بعدی شرکت کنند.

‌۹: خودروسازان موظف هستند تمام محصولات خودروهای سواری خود را در سامانه یکپارچه فروش عرضه کنند. هیچ استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود ندارد. پس لطفا فریب کلاهبرداران و وسوسه‌هایشان را نخورید.

۱۰: سامانه یکپارچه فروش خودرو امروز برای عرضه محصولات داخلی و مونتاژی باز می‌شود و متقاضیان شانس خود را برای خرید محصولات سایپا و ایران‌خودرو کنار محصولات بهمن موتور، کرمان موتور، آرین پارس موتور، مدیران خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو امتحان می‌کنند. امروز گروه خودروسازی سایپا، تیبا، کوییک و ساینا را عرضه می‌کند.

قیمت تیبا قرار است ۱۹۹ میلیون تومان باشد. تیبا دو با قیمت ۱۲۷ میلیون تومان فروخته می‌شود. ساینا با گیربکس دنده‌ای ۱۲۴ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و قیمت کوییک S و کوییک R به‌ترتیب ۱۸۴ و ۱۷۸ میلیون تومان اعلام شده است. موعد تحویل محصولات سایپا سه‌ماهه خواهد بود. علاوه بر این محصولات، شاهد پیش‌فروش محصولات مونتاژی مثل لاماری‌ایما، دیگنیتی و فیدلیتی خواهیم بود.

لاماری‌ ایما جدید‌ترین شاسی‌بلند چینی‌ها در ایران است که توسط آرین موتور مونتاژ شده و با قیمت ۹۸۹ میلیون تومان پیش‌فروش می‌شود. گروه خودروسازی بهمن‌ هم فیدلیتی پرایم تیپ یک یا همان پنج نفره را ۸۴۴ میلیون تومان، فیدلیتی پرایم تیپ دو یا هفت‌نفره را ۸۵۹ میلیون تومان و دیگنیتی پرایم را ۹۳۵ میلیون تومان عرضه می‌‌کند و وعده داده آنها را هفته آخر تیر‌ماه امسال تحویل دهد.

کدخبر: ۴۵۶۴۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر