کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۲۳۳۸
تاریخ خبر:

‌هاچ‌بک‌های زیر ۵۰۰‌میلیون تومانی فراتر از پراید و پژو!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| اگر دست‌مان برای خرید دلخواه باز باشد و چندان نگران بودجه‌ای که برای خرید ماشین در نظر گرفته‌ایم نباشیم، حتماً به سراغ فولکس‌واگن گلف GTI یا مینی‌کوپر اس می‌رویم‌ اما معمولاً محدودیت بودجه باعث می‌شود که خرید آنها را به زمان دیگری موکول کنیم و فعلاً به داخلی‎ها رضایت دهیم. با بودجه زیر ۵۰۰ میلیون تومان ترجیح دادیم که گزینه‌های صفر کیلومتر بازار را بررسی کنیم که دیگر دغدغه ارزیابی و کارشناسی فنی آنها را هم نداشته باشید. همچنین بعضی از این خودروها مثل کوییک و تیبا ۲ در طرح‌های فروش فوق‌العاده قابل خریداری هستند که باز هم به سود جیب شماست.

۱۷۲ میلیون / کوییک دنده‌ای - مدل ۱۴۰۰


کوییک به همراه کوییک آر، کوییک اس و کوییک اتومات پلاس خانواده یکی از پرفروش‌ترین هاچ‌بک‌های ایران را تشکیل می‌دهند. این خودرو را شاید بتوان ارزان‌ترین گزینه‌ای دانست که با آن حس و حال سوار شدن برخودرویی کراس را تجربه می‌کنید و همین امر در کنار پیشرانه بادوام، مصرف سوخت پایین، سیستم تعلیق نرم و خروجی مطلوب پیشرانه باعث شده تا بیشتر خریداران بالقوه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ کوییک را انتخاب کنند. اگر برایتان آپشن مهم است، بیشتر آپشن‌های جذاب کوییک را در مدل‌های اس و اتومات پلاس پیدا می‌کنید‌ اما باید اعتراف کرد که سایپا سیستم صوتی خوبی را روی این محصول خود تعبیه کرده است. یک آپشن جذاب که هم در مدل‌های دستی دیده می‌شود و هم در نسخه‌های اتوماتیک آینه‌های جانبی برقی است. کوییک کامپیوتر سفری ندارد ولی ترمز EBD و ترمز برقی دارد که در نوع خودش جالب است.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۳٫۹ متر
وزن: ۱۰۶۵ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۲۲۵ لیتر
قدرت موتور: ۸۷ اسب بخار
مصرف سوخت: ۷ لیتر
نوع موتور: ۱٫۵ لیتری

تیبا ۲ / ۱۶۱ میلیون - مدل ۱۴۰۰


ارزان‌ترین هاچ‌بک نارنجی‌پوش‌های جاده مخصوص هواداران بیشتری نسبت به نسخه صندوق‌دارش دارد که شاید به خاطر طراحی عقب هماهنگ‌تر آن است. نزدیک به هشت سالی می‌شود که تیبا ۲ در بازار خودروی ایران حضور دارد و توانسته به عنوان یک خودروی اقتصادی توجه خریداران را جلب کند. سایپا برای کسانی که دغدغه بیشتری در خصوص آپشن‌های خودرویشان دارند، نسخه پلاس تیبا ۲ را هم عرضه کرده است. کابین جادارتر و قابلیت تاکردن صندلی‌های عقب باعث برتری تیبا ۲ در قیاس با رقیبی مثل ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس شده است. اگرچه تیبا ۲ از پیشرانه مشترک با کوییک استفاده می‌کند، مصرف سوخت آن حدود ۶٫۵ لیتر است که کمی از کوییک کمتر است. برخی از خریداران معتقدند ‌ پراید ۱۱۱ گزینه‌‌ بهتری نسبت به تیبا ۲ است اما تیبا ۲ در تست‌های رانندگی نشان داده که شتاب، سرعت و راحتی سواری به مراتب بهتری دارد.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۳٫۹ متر
وزن: ۱۰۴۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۳۶۷ لیتر
قدرت موتور: ۸۷ اسب بخار
مصرف سوخت: ۶٫۵ لیتر
نوع موتور: ۱٫۵ لیتری

۳۱۰ میلیون / ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک اسپرت اکسنلت - مدل ۹۹


چری فالوین ۲ که مدیران خودرو نام ام‌وی‌ام ۳۱۵ را برای آن برگزید، در دو نسخه سدان و هاچ‌بک به بازار عرضه شد که نسخه سدان به همراه جک J3 خیلی زود با بازار وداع کردند اما ۳۱۵ ماند و تا می‌توانست رای خریداران پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ را زد! در کنار طراحی متفاوت و اسپرت، کابین ۳۱۵ هاچ‌بک نیز هم به مراتب از ۲۰۶ زیباتر است و هم فضای کافی برای سرنشینان، به خصوص در محور عقب را فراهم می‌کند. در تریم اسپرت اکسنلت این خودرو با آپشن‌هایی نظیر صفحه نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سنسور عقب و آینه جانبی با تنظیم برقی روبه‌رو هستیم. ۳۱۵ هاچ‌بک از نظر فنی تقریباً با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ برابر است اما هم به خاطر عدم هماهنگی خوب پیشرانه و گیربکس و هم به خاطر ۲۰۰ کیلوگرم وزن بیشتر بعید است که بتواند ۲۰۶ را در خیابان بگیرد!

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۱ متر
وزن: ۱۲۱۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۳۰۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۰۷ اسب بخار
مصرف سوخت: ۶٫۳ لیتر
نوع موتور: ۱٫۵ لیتری

۳۲۵ میلیون / بایک سابرینا مدل ۹۸


نسخه چینی مرسدس کلاس B علاوه بر طراحی شیک‌تر نسبت به رقبای ایرانی و چینی، در داخل نیز از تریم کرم و فرم داشبورد مشابه کلاس B بهره می‌برد که باعث می‌شود کمی از حس و حال خسته‌کننده کابین خودروها در این بازه قیمتی فاصله بگیریم. پیشرانه این خودرو نیز تحت لیسانس میتسوبیشی است و خروجی بهتری نسبت به رقبا دارد اما استفاده از گیربکس چهار سرعته اتومات شتاب سابرینا را به ۱۱٫۴ ثانیه کاهش داده و از چالاکی آن در رانندگی کم کرده است. به جز کروز کنترل که نبودش توی ذوق می‌زند، از آپشن‌های جالبی می‌توان در سابرینا سراغ گرفت: کول باکس، سنسور نور، سنسور باران، نویگیشن، صفحه نمایشگر ۶٫۵ اینچی، سانروف الکتریکی، دوربین عقب و آینه جانبی برقی با گرمکن. با این حال بزرگ‌ترین مشکل این خودرو خدمات پس از فروش به شدت ضعیف و کمبود قطعات است که باعث می‌شود کمتر کسی سابرینا را انتخاب کند.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۳٫۹ متر
وزن: ۱۰۹۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۴۳۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۱۳ اسب بخار
مصرف سوخت: ۷٫۵ لیتر
نوع موتور: ۱٫۵ لیتری

۲۶۳ میلیون / برلیانس H220 دنده‌ای - مدل ۹۹


اگرچه H220 کوچک‌ترین عضو خانواده برلیانس است اما نسبت به بقیه رقبا قد و قواره درشت‌تر‌ و بلندتری دارد که باعث شده عده‌ای حتی آن را در زمره کراس‌اوورهای فوق کامپکت قرار دهند. برلیانس H220 دنده‌ای پرفروش‌تر از نسخه اتومات آن است و اگر فروش کم‌دردسر دوباره خودرو برایتان مهم است، بهتر است H220 دنده‌ای را بخرید. علاوه بر کابین جادارتر و سواری نرم‌تر که به لطف سیستم تعلیق خوب برلیانس حاصل شده، وجود فرمان برقی، عدم وجود تسمه تایم و وجود زنجیر تایم، عدم وجود استپ موتور و وجود دریچه گاز برقی و… از امتیازات فنی برلیانس H220 نسبت به پژو ۲۰۶ هستند. از نظر آپشن‌، بیشتر آپشن‌های جذاب برلیانس H220 در نسخه اتومات آن وجود دارند و نمونه دنده‌ای با حذف گزینه‌هایی مثل سانروف، رینگ آلومینیومی و حتی مه‌شکن جلو و سنسور دنده عقب به اتومبیلی کاملاً معمولی (‌ یا حتی کم‌آپشن) تبدیل شده است.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۱ متر
وزن: ۱۱۸۴ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۲۵۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۰۳ اسب بخار
مصرف سوخت: ۶٫۴ لیتر
نوع موتور: ۱٫۵ لیتری

۳۵۰ میلیون / برلیانس H320 دنده‌ای - مدل ۹۹


برلیانس H320 از اواخر سال ۹۶ که با پیشرانه جدید ۱٫۶ لیتری و گیربکس بهبودیافته به بازار عرضه شد توانست نظر مشتریان بیشتری را به سمت خودش جلب کند. معمولاً کسانی که طراحی سری H200 برلیانس را ساده می‌دانند به سراغ سری H300 می‌روند که جزو زیباترین خودروهای چینی بازار هستند. برلیانس H320 در زمینه مصرف سوخت پایین در کنار قدرت بالای پیشرانه نیز خوشنام است که آن را تبدیل به گزینه جذابی برای مسافرت‌های طولانی کرده است. اگرچه سانروف، سنسور عقب و آینه‌های جانبی برقی از آپشن‌های برلیانس در نسخه دنده‌ای هستند اما آپشن‌هایی نظیر سانروف برقی، مولتی مدیا با نویگیشن، کی‌لس استارتر و روکش چرم فرمان تنها در نسخه اتوماتیک تعبیه شده‌اند. از جمله آپشن‌های H320 که باعث می‌شود این خودرو در موضع برابر با پژو ۲۰۷ قرار بگیرد، فرمان برقی است که در نسخه دنده‌ای هم تعبیه شده است.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۲ متر
وزن: ۱۲۲۵ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۳۱۶ لیتر
قدرت موتور: ۱۱۴ اسب بخار
مصرف سوخت: ۶٫۳ لیتر
نوع موتور: ۱٫۶ لیتری

۴۷۰ میلیون / رنو ساندرو استپ‌وی دنده‌ای - مدل ۹۹


افزایش ارتفاع ساندرو در نسخه استپ‌وی توانسته به رانندگی بهتر آن در مسیرهای ناهموار منجر شود، بدون آنکه فرمان‌پذیری این هاچ‌بک پرطرفدار فرانسوی در سرعت‌های بالا را کاهش دهد. این موفقیت به خاطر استفاده رنو از فنرهای متفاوت در استپ‌وی است. ساندرو استپ‌وی هم مثل سایر اعضای خانواده پلتفرم لوگان از خصلت‌های اقتصادی نظیر دوام بالای موتور، استحکام مناسب قطعات زیربندی، تعلیق نسبتاً نرم و استهلاک پایین ادوات سود می‌برد. کاسه‌چراغ‌های مشکی رنگ، سپرهای اسپرت با کاور مشکی و دیفیوزر نمایشی، زه محافظ گلگیرها، رکاب جانبی، دستگیره در‌‌ها و آینه‌های جانبی نقره‌ای و روف‌رک‌های روی سقف از جمله تفاوت‌های ظاهری میان نسخه استپ‌وی با مدل ساده هستند که چهره نماینده داچیا را مقداری اسپرت‌تر و به‌روزتر از برادرش نشان می‌دهد. قطعات فنی استپ‌وی به خاطر اشتراک پیشرانه با تندر ۹۰ به وفور در بازار پیدا می‌شود که برگ برنده این خودرو در برابر چینی‌هاست.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴ متر
وزن: ۱۱۹۳ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۳۲۰ لیتر
قدرت موتور: ۱۰۵ اسب بخار
مصرف سوخت: ۸ لیتر
نوع موتور: ۱٫۶ لیتری

۳۸۵ میلیون / دانگ فنگ H30 کراس - مدل ۹۸


دانگ‌فنگ اچ‌سی کراس اگرچه دو سالی هست که با خط تولید ایران‌خودرو وداع کرده اما هنوز هم در بازار محبوب است و خریدار دارد. از یک منظر خرید H30 کراس نسبت به ۲۰۷ اتومات کار عقلانی‌تری است چون با پیشرانه مشترک دغدغه تامین قطعات را ندارید اما به جای گیربکس مزخرف اتومات ۲۰۷ با گیربکس آیسین ژاپن دنده عوض می‌کنید که خیلی از مشکلات گیربکس اتومات پژو را ندارد. کابین جادار و سیستم تعلیق نرم نیز از دیگر مزیت‌های H30 کراس نسبت به ۲۰۷ است. با این حال مصرف سوخت این خودرو در شهر به شدت بالاست و به ۱۳ لیتر هم می‌رسد! همچنین فرمان‌پذیری ضعیف دانگ‌فنگ خبر خوبی به خصوص وقتی قرار است با آن به صورت مدام در مسیرهای پر پیچ و خم تردد کنید نیست. از جمله آپشن‌های دانگ‌فنگ H30 کراس می‌توان به نمایشگر لمسی ۶٫۵ اینچی، تهویه اتومات و سانروف برقی اشاره کرد.

ظرفیت: ۵ نفر
طول: ۴٫۳ متر
وزن: ۱۲۳۰ کیلوگرم
حجم صندوق عقب: ۴۱۷ لیتر
قدرت موتور: ۱۰۵ اسب بخار
مصرف سوخت: ۷٫۷ لیتر
نوع موتور: ۱٫۶ لیتری

کدخبر: ۴۲۲۳۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر