کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۷۴۰۹
تاریخ خبر:

‌نیروهای نجات به دنبال زهرا در جنگل‌های میامی

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | ماجرای گم شدن زهرا بنی‌اسدی، دختر هفت ساله در جنگل‌های کالپوش میامی سمنان بعد از گذشت ۲۶ ساعت باز هم به نتیجه نرسیده است. زهرا ظهر جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه به همراه خانواده‌اش با پنج خانوار دیگر برای تفریح به جنگل‌های دشت شاد در اطراف میامی از توابع سمنان می‌روند اما حوالی ساعت ۳:۳۰ بعدازظهر و بعد از ناهار خانواده‌ها متوجه می‌شوند از زهرا خبری نیست و شروع به گشتن دنبال او در جنگل‌ها می‌کنند.

بعد از دوساعت که از گشتن ناامید می‌شوند با پلیس و ماموران امداد و نجات تماس می‌گیرند. جست‌وجو به دنبال زهرا آغاز می‌شود و به قدری همه نگران این دختربچه بودند که ۲۰۰ نفر از افراد محلی از نقاط مختلف و اطراف به این محل گسیل شدند تا در پیدا شدن زهرا کمک کنند. همچنین با اعزام ۱۲ تیم جست‌وجوی تخصصی شامل ۸ تیم از استان سمنان و ۴ تیم از استان گلستان و حضور ۲۰۰ نفر از نیروهای محلی از روستاهای مناطق اطراف به ویژه دشت شاد‌، نام نیک و کرنگ عملیات پیدا کردن این کودک را تا ساعت ۲۱ شب جمعه ادامه می‌دهند.

اما به علت پدیده مه آلودگی و بارندگی شدید در ساعت ۳ بامداد ۳۱ اردیبهشت ماه عملیات جست‌وجو متوقف می‌شود. اگرچه با آفتابی شدن هوا و کم شدن بارش باز هم تلاش‌ها برای یافتن زهرا ادامه می‌یابد. حتی وقتی با یکی از مسئولان امداد و نجات سمنان تماس می‌گیریم همچنان در جنگل در حال جست وجو بودند اگر چه به قول خودشان این جنگل (کالپوش) بسیار وسیع است و پیدا کردن این کودک کار آسانی نخواهد بود.

عباس طاهران‌پور، فرماندار میامی درباره نحوه علیات جست‌وجوی این کودک به هفت‌صبح می‌گوید:« امدادگران تا شعاع ۵ کیلومتری اطراف محل مفقود شدن دختر ۷ ساله در جنگل دشت شاد کالپوش را جست وجو کرده‌اند.» به گفته او سابقه گم‌شدن در این جنگل‌ها وجود داشته است حتی کودکان هم گمشده بودند که با تلاش نیروهای امداد به سرعت پیدا شدند. فرماندار میامی درباره احتمال آدم‌ربایی یا جنایت در این ماجرا نیز می‌گوید:« در این بخش تا به حال چنین اتفاقی رخ نداده است.

از سوی دیگر، پدر این کودک کارگری زحمت‌کش بوده و احتمال این که کسی با آنها خصومت شخصی داشته و کودک را گروگان گرفته یا ربوده اصلا وجود ندارد. به گفته طاهران‌پور، روز جمعه حدود ۵هزار گردشگر در آن جنگل برای تفریح حضور داشتند و حالا این کودک برای بازی به کدام سمت رفته و در جنگل گمشده مشخص نیست. به گفته او حال مادر کودک به طوری بد بوده که در بیمارستان بستری شده و ظهر شنبه مرخص می‌شود. این خانواده از اهالی روستای کلاته‌اسد میامی هستند و برای تفریح نیز به نزدیکی جنگل‌های اطراف روستای محل زندگی‌شان رفته بودند.

استفاده از سگ‌های زنده‌یاب
ماجرای گم شدن زهرا هفت ساله از لحاظ داستان شبیه گم شدن سها رضانژاد دختر طبیعت‌گرد است که در جنگل‌های کردکوی گم شد و بعدها جسدش پیدا شد. باید امید داشت انتهای داستان زهرا شبیه سها نشود و در همین روزها او در جنگل پیدا شود. به قدری ماجرا جدی است که رئیس هلال احمر دستور ویژه برای پیدا کردن او داده و حتی از سگ‌های زنده‌یاب نیز استفاده شده است. در حال حاضر همه نیروهای امدادی در منطقه هستند تا اثری از این دختر بچه پیدا کنند.

جنگل‌های کالپوش در استان سمنان و در آبریز شمالی کشور واقع‌اند. این منطقه جزو شهرستان شاهرود و در منطقه کالپوش قرار دارد که همیشه مملو از گردشگران است و حالا این کودک چگونه میان این همه جمعیت گمشده فعلا مشخص نیست. اگرچه می‌گویند سال‌ها پیش کودک دیگری نیز در این جنگل گمشده بوده که بعدها مشخص می‌شود از ترس در جنگل سکته کرده است اما نیروهای امدادی امیدوارند اگر هوا یاری کند، بتوانند سرنخی از این کودک پیدا کنند.

کدخبر: ۴۵۷۴۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر