کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۸۵۵۷
تاریخ خبر:

‌نوروز‌ ۱۴۰۰ با حضور مقدم، بدون تنابنده!

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | دوم شهریور ماه گزارشی منتشر کردیم درباره این که سیروس مقدم نوروز ۱۴۰۰ برای تلویزیون سریال می‌سازد اما محسن تنابنده را کنار خود نخواهد داشت. آن گزارش دربرگیرنده جزئیاتی درباره سریال مقدم بود که خیلی زود با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد. بلافاصله پاسخی ندادیم تا زمان بگذرد و اصل ماجرا یعنی سریال سازی مقدم محرزتر شود. حالا آنچه مشخص است این‌که سیروس مقدم برای نوروز ۱۴۰۰ سریالی کمدی کارگردانی می‌کند. محسن تنابنده بعد از سال‌ها همکاری کنار او نیست و حتی تصمیم بر این است تهیه‌کننده‌ دیگری به‌جای الهام غفوری سریال را تهیه کند.

*** مورد اول| مقدم سریال نوروزی می‌سازد
اصل خبری که منتشر کردیم تکذیب نشد و این نخستین نشانه از صحت گزارش است. حتی الهام غفوری اینطور واکنش نشان داد:«در سال‌های اخیر سیروس مقدم سریال‌هایی برای شبکه یک ساخته است که من تهیه‌کننده آن نبودم اما اینکه بخواهد سریال نوروزی شبکه یک را بدون حضور من و محسن تنابنده تولید کند، تکذیب می‌کنم.» تا همین جا مشخص است اصل خبر صحت دارد. غفوری در این تکذیبیه دو بار بر شبکه یک تاکید می‌کند که می‌توان نتیجه گرفت مقدم برای این شبکه در نوروز ۱۴۰۰ سریال نخواهد ساخت. پیگیری ثانوی هفت صبح هم نشان می‌دهد، سریال مقدم به احتمال زیاد برای شبکه یک نیست.

تصمیم این است که او برای شبکه دو سریال بسازد. عزم شبکه یک برای پخش سری سوم «نون.خ» است و البته نیم نگاهی به سری جدید زیرخاکی هم دارد. اولی هنوز وارد مرحله تولید و دومی وارد پیش تولید نشده است. شنیده‌های موثق هفت صبح حکایت از آن دارد که سیروس مقدم سریال کمدی نوروز خود را برای شبکه دو خواهد ساخت. چه بسا تاکیدهای خانم غفوری هم که می‌گوید سریال مقدم برای شبکه یک نیست، از همین جا نشات می‌گیرد.

*** مورد دوم| تنابنده نیست
همانطور که پیش‌تر نوشتیم،محسن تنابنده با سریال جدید سیروس مقدم همکاری نخواهد داشت. در خبرهای اولیه اسم امیر برادران به عنوان جایگزین او مطرح شد اما در گفت‌وگویی که با او داشتیم اعلام کرد خبر صحت ندارد.دلیل عدم همکاری تنابنده و مقدم را در ادامه شرح می‌دهیم؛ عجالتا از گزارش قبلی عاریت می‌گیریم و سابقه همکاری این دو را مرور می‌کنیم: از سال۸۷ تا نوروز ۹۹، تنابنده نویسنده اصلی سریال‌های کمدی مقدم بوده است.

این اتفاق با سریال پیامک از دیار باقی رقم خورد. تنابنده سال ۸۸ فیلمنامه سریال چاردیواری را برای مقدم نوشت. سال ۸۹ مهم‌ترین همکاری تنابنده و مقدم شکل گرفت که حاصل آن سریال پایتخت شد. تنابنده در این سریال که شش فصل ادامه یافت، فقط نویسنده نبود. او به عنوان طراح، سرپرست نویسندگان، بازیگر، انتخاب بازیگر و بازیگردان کنار مقدم حضور داشت. علی البدل دیگر سریال کمدی مقدم است که تنابنده فیلمنامه‌اش را آماده کرد.

*** مورد سوم| تهیه‌کننده‌ای غیر از غفوری
این که بعدا چه اتفاقی بیفتد مشخص نیست. تا اینجا تصمیم تلویزیون این است که سیروس مقدم سریال جدید خود را با تهیه‌کننده‌ای غیر از همسرش بسازد. حتی این کارگردان با چند تهیه‌کننده صحبت‌های اولیه داشته است و این یعنی غفوری قرار نیست کنار مقدم باشد. غفوری از سریال پیامک از دیار باقی که سال ۸۷ پخش شد، تهیه‌کننده سریال‌های مقدم بوده است. در این میان فقط یک بار آن‌ها با هم همکاری نداشتند که به سریال بچه‌های نسبتا بد مربوط می‌شود. تهیه‌کنندگی این سریال را زنده‌یاد سید کمال طباطبایی برعهده داشت.

*** مورد چهارم| تصمیم تلویزیون
این که چرا تلویزیون چنین تصمیمی گرفته روشن است. حاشیه‌های پایتخت ۶ باعث شد برای اولین بار و در اتفاقی کم سابقه،‌تلویزیون مقابل برند محبوب خود بایستد. کم کم انگشت اتهام به سمت محسن تنابنده نشانه رفت و در رسانه‌های حامی صداوسیما نقدهایی علیه شخص تنابنده نوشته شد. تلویزیون اما حساب مقدم را جدا کرد و حالا هم نمی‌خواهد این کارگردان را از دست بدهد. در سال‌های اخیر تیم تنابنده،مقدم و غفوری اتفاق‌های مهمی در سریال‌سازی رقم زده است.

با این حال تلویزیون تنابنده را نمی‌خواهد و از آن طرف ترجیح داده تهیه‌کننده دیگری هم عجالتا سریال مقدم را تهیه کند. این که در ادامه چه تصمیمی گرفته شود بحثی است جدا. چه بسیار سریال‌هایی که دقیقه نود در کنداکتور جابه‌جا شده‌اند. نمونه تازه‌اش ترانسفر زیرخاکی از شبکه سه به یک در ماه رمضان است. درباره سریال جدید سیروس مقدم هم ممکن است اتفاق‌های دیگری رخ دهد؛‌آنچه نوشتیم بر اساس اطلاعات متقن است.

کدخبر: ۳۴۸۵۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر