کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۷۱۶۵
تاریخ خبر:

‌نمایش کم‌نقص پرسپولیس و حذف سپاهان و فولاد

روزنامه هفت صبح | حامد لک، سید‌جلال حسینی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی. این ترکیب پرسپولیس در بازی مقابل ذوب‌آهن بود. مهدی شیری به نیمکت منتقل شده بود، سیامک نعمتی به جای او در دفاع راست قرار گرفته بود و پهلوان در خط هافبک به کار گرفته شده بود.

پرسپولیس از همان آغاز بازی، توپ و میدان را در اختیار گرفت. تیم میزبان تقریبا هیچ فرصتی به دست نیاورد و حتی نتوانست از نیمه زمین خود خارج شود. ذوب‌آهن در لیگ برتر و ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس نمایش بهتری ارائه داده بود و اگر اشتباه دروازه‌بان جوانش نبود شاید می‌توانست از پرسپولیس امتیاز هم بگیرد‌ اما دیروز از همان دقایق ابتدایی بازی مشخص بود که پرسپولیس با توپ پر به زمین آمده و برنده این بازی خواهد بود.

مثل بازی قبل، به دلیل مصدومیت عیسی آل‌کثیر، این وحید امیری بود که در کنار مهدی عبدی در خط حمله پرسپولیس قرار گرفت. امیری که در یکی دو بازی آخر خود شادابی همیشگی را نداشت، دیروز در اصفهان یک بار دیگر درخشید. پس از چند حمله پرسپولیس که منجر به گل نشد در نهایت وحید امیری بود که قفل دروازه ذوب‌آهن را باز کرد. او توپی را که هافبک ذوب‌آهن روی خط محوطه جریمه این تیم از دست داد، با حرکت در عرض و یک شوت دیدنی به طاق دروازه فرعباسی دوخت و پرسپولیس را برنده به رختکن فرستاد.

نیمه دوم بازی هم شرایطی مشابه با نیمه اول داشت. ذوب‌آهن توان مقابله با این پرسپولیس آماده را نداشت و نمی‌توانست پابه‌پای این تیم بدود. البته شاگردان تارتار یکی دو فرصت خوب به دست آوردند اما موفق به باز کردن دروازه پرسپولیس نشدند. در عوض شاگردان یحیی گل‌محمدی توانستند دو بار دیگر دروازه میزبان خود را باز کنند. ابتدا ارسال زیبای احسان پهلوان از سمت چپ با ضربه سر زیبای عبدی تبدیل به گل دوم شد.

سپس با یک و دوی فوق‌العاده ترابی و نعمتی و کات‌بک نعمتی توپ به مهدی عبدی رسید و او با بغل پایی محکم به گوشه دروازه ذوب‌آهن دومین گل خودش و سومین گل پرسپولیس را زد. در این نیمه دو بازیکن تاجیکستانی پرسپولیس هم توانستند برای اولین بار با لباس این تیم به میدان بروند. در نهایت پرسپولیس با نتیجه ۳ بر صفر موفق شد میزبان لیگ برتری خود را شکست دهد و راهی مرحله یک‌‎چهارم نهایی شود. با حذف ذوب‌آهن، هر دو نماینده اصفهان از جام حذفی کنار رفتند.

بهترین نمایش فصل پرسپولیس
جدا از نتیجه عالی، این بهترین نمایش پرسپولیس در این فصل هم بود. به نظر می‌رسد این بهترین ترکیب ممکن برای پرسپولیس بود که البته یحیی دیر به آن رسید. هرچند مصدومیت آل‌کثیر هم در این اتفاق موثر بود. دیروز سیامک نعمتی در پست مدافع راست خوب کار کرد و یک پاس گل دیدنی به عبدی داد. کامیابی‌نیا هم بازی به بازی بهتر می‌شود و البته ترابی هم نشان داد که اگر روزش باشد، غیرقابل مهار است و می‌تواند از هر حرکتی موقعیت گل بسازد.

صعود آلومینیوم و حذف سپاهان و فولاد
برخلاف بازی دو تیم در لیگ برتر، تقابل آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان در جام حذفی فوق‌العاده زیبا از آب درآمد. سپاهان در همان دقیقه ۲ به گل رسید و یکی دو فرصت عالی دیگر را از دست داد و به تدریج تیم میزبان صاحب توپ و میدان شد و پس از چند حمله خطرناک روی ضربه ایستگاهی دیدنی فخرالدینی و تیزهوشی او به گل مساوی رسید. حملات دو تیم تا پایان ۱۲۰ دقیقه‌های اضافه هم ادامه داشت.

اما گل دیگری به ثمر نرسید و بازی به پنالتی کشیده شد. حساسیت در ضربات پنالتی هم بالا بود و بعد از اینکه سپاهان دو پنالتی را از دست داد، با درخشش حجت صدقی توانست جبران کند و کار به ضربه ششم کشید. سروش رفیعی هم مثل شهباززاده و حسینی پنالتی‌اش را از دست داد تا در نهایت آلومینیوم اراک برنده ماراتن پنالتی‌ها باشد و سپاهان از جام حذفی کنار برود. حالا برای محرم نویدکیا و تیمش فقط لیگ برتر باقی مانده است.

در خرم‌آباد هم تیم لیگ یکی خیبر موفق شد با نتیجه پرگل ۵ بر یک صنعت‌نفت آبادان را شکست دهد. تیم آبادانی البته با بازیکنان امید و جوانان خود به میدان آمده بود و بازیکنان اصلی‌اش به دلیل اعتصاب اصلا به خرم‌آباد نرفتند! اما غیرمنتظره‌ترین نتیجه باخت فولاد مدافع عنوان قهرمانی مقابل تیم لیگ یکی مس کرمان بود.

این بازی در کرمان برگزار شد و مس در دقیقه ۵۹ از مهمان خود پیش افتاد. وحید حیدریه در دقایق پایانی گل مساوی فولاد را زد تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در این ۳۰ دقیقه گلی رد و بدل نشد و در ضربات پنالتی این تیم میزبان بود که بهتر عمل کرد و پیروز شد تا تیم جواد نکونام هم که فصل گذشته با شکست دادن استقلال در فینال قهرمان جام حذفی شده بود، این بار وداعی زودهنگام با این مسابقات داشته باشد. نکته جالب اینکه پنالتی آخر فولاد را حیدریه خراب کرد!

بازی‌های امروز
سایر بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی امروز برگزار می‌شود. نساجی میزبان گل‌گهر سیرجان خواهد بود. نفت مسجدسلیمان که همچنان بدون فراز کمالوند است، مقابل مهمانش خلیج‌فارس ماهشهر قرار خواهد گرفت. مس رفسنجان هم میزبان پدیده خواهد بود. ابهام بزرگ اما بازی پیکان و استقلال است. تا لحظه تنظیم این مطلب مشخص نیست که این بازی برگزار خواهد شد یا نه. اگر تعداد کرونایی‌های استقلال با تایید سازمان لیگ به حد نصاب قانونی برسد، بازی لغو خواهد شد و در غیر این صورت آبی‌‎ها باید مقابل پیکان به میدان بروند.

کدخبر: ۴۳۷۱۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر