کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۷۹۲
تاریخ خبر:

‌ناآماده‌های ‌فصل گذشته، ستاره‌های لیگ بیستم

روزنامه هفت صبح | تقریبا دو سوم از لیگ بیستم سپری شده است. در این دوره از مسابقات، بعضی از بازیکنان عملکردی کاملا متفاوت نسبت به دوره قبل داشته‌اند. یکی، دو نفر در تیمی جدید و بعضی‌ها هم در همان تیم فصل قبل‌شان. مهم‌ترین این بازیکنان و تفاوت عملکرد آنها نسبت به دوره قبل را بررسی می‌کنیم.

*** حامد لک
لک در لیگ نوزدهم دروازه‌بان ماشین‌سازی تبریز بود. عملکرد حامد لک در ماشین‌سازی نوسان‌های زیادی داشت. مثلا او در هفته اول مقابل استقلال نمایشی عالی داشت و از عوامل پیروزی تیمش بود اما سه هفته بعد شش گل از پیکان خورد! او در چند بازی دیگر هم گل‌های زیادی دریافت کرد. در پایان، حامد لک فصل را با خوردن ۳۱ گل و انجام ۲۶ بازی برای ماشین‌سازی تمام کرد.

او در این ۲۶ بازی موفق به ثبت هشت کلین‌شیت هم شد که با توجه به جایگاه ماشین‌سازی در پایان فصل، آمار بدی به شمار نمی‌رود‌ اما او در لیگ بیستم به پرسپولیس پیوست و با وجود تردیدهایی که نسبت به توانایی‌هایش وجود داشت، عملکردی فوق‌العاده ارائه داد. جدا از نمایش‌های خیره‌کننده در لیگ قهرمانان آسیا، لک در لیگ برتر هم عالی ظاهر شده است. او تا پایان هفته نوزدهم، موفق به ثبت ۱۰ کلین‌شیت شده که همین حالا هم بیشتر از کلین‌شیت‌هایش در پایان لیگ نوزدهم است.

لک تا اینجای فصل هم فقط ۱۰ گل دریافت کرده و آمارش مشخصا بهتر از فصل قبل است. البته نقش خط دفاعی پرسپولیس را در ثبت این آمارها نباید نادیده گرفت اما واقعیت این است که لک هم فراتر از انتظارات ظاهر شده و نقش مهمی در نتایج خوب پرسپولیس داشته است. لک در این فصل فقط مقابل استقلال دروازه‌اش بیشتر از یک بار باز شده است.

*** مهدی قایدی
او فصل گذشته‌ یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر بود. قایدی تا پایان هفته نوزدهم ۹ گل برای استقلال زده بود و شش پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش داده بود. در این مقطع او مدعی آقای گلی، صدرنشین جدول پاس گل‌ها و کاندیدای بهترین بازیکن فصل هم بود. البته بیشتر درخشش او مربوط به زمانی بود که استراماچونی روی نیمکت آبی‌ها بود.

بعد از رفتن او، قایدی هم به تدریج افت کرد و تا پایان فصل فقط یک گل دیگر زد و دو پاس هم به تعداد پاس گل‌هایش اضافه کرد. در لیگ بیستم اوضاع برای قایدی خوب پیش نرفته است. او تا پایان هفته نوزدهم چهار گل زده و شش پاس گل داده است، یعنی تعداد گل‌هایش در این فصل، کمتر از نیمی از تعداد گل‌هایش در فصل گذشته است!

قایدی که لیگ نوزدهم را با کمترین حاشیه پشت سر گذاشت، در لیگ بیستم درگیر حواشی و اتفاقات مختلفی شد که روی عملکردش تاثیر منفی گذاشت. او به دلیل اختلافات مالی با مدیران باشگاه، مدتی از تمرینات دور بود و از آمادگی صددرصد دور شد. همچنین تست کرونایش هم در مقطعی مثبت شد و چند جلسه تمرین را هم از دست داد‌ اما به نظر می‌رسد بیشتر از هر چیزی، گم شدن در سیستم و تفکرات محمود فکری بود که باعث شد تا قایدی لیگ بیستم، شباهت زیادی به قایدی لیگ نوزدهم نداشته باشد.

*** سجاد شهباززاده
آقای گل لیگ بیستم، فصل قبل‌ یک فصل کابوس‌وار و تلخ را سپری کرده بود. او در لیگ نوزدهم تا هفته‌های پایانی بازیکن فیکس سپاهان بود اما در ۲۳ بازی فقط سه گل زد و یک پاس گل داد. در هفته‌‎های پایانی هم با توجه به جدایی امیر قلعه‌نویی که بزرگ‌ترین حامی او بود، نیمکت‌نشین شد و در پنج بازی آخر فصل حتی یک دقیقه هم به میدان نرفت.

هواداران به شدت از عملکرد او ناراضی بودند و به نظر می‌رسید جدایی او از سپاهان قطعی باشد اما محرم نویدکیا به او اعتقاد داشت و با وجود جو سنگینی که علیه شهباززاده در اصفهان وجود داشت او را حفظ کرد. نتیجه اینکه شهباززاده حالا با ۱۶ گل زده، آن هم فقط در ۱۸ بازی (بدون احتساب بازی دیروز) صدرنشین بلامنازع جدول گلزنان لیگ بیستم است، آن هم با اختلاف شش گل نسبت به نفر دوم! به عبارتی او تا هفته نوزدهم، بیش از پنج برابر کل فصل گذشته خود گل زده است!

برای اینکه متوجه شوید شهباززاده چه عملکرد شگفت‌انگیزی داشته، باید بدانید که او در این فصل فقط در پنج بازی گل نزده و در هشت بازی آخر هم فقط در یک بازی موفق به گلزنی نشده که البته با یک پاس گل این گل نزدن را تا حدودی جبران کرده است. او بیشترین استحاله را در میان بازیکنان لیگ برتر در این دو فصل تجربه کرده است.

*** شیخ دیاباته
او فصل گذشته یک آقای گلی حیرت‌انگیز و باورنکردنی را در فوتبال ایران ثبت کرد. در حالی که تا هفته هشتم حتی یک گل هم نزده بود و ۹ بازی را هم به‌طور کامل از دست داده بود، توانست با ۱۵ گل در ۲۱ بازی آقای گل شود. دیاباته فصل گذشته تا این مقطع هشت گل زده بود و دو پاس گل هم به هم‌تیمی‌هایش داده بود و در حالی که به نظر می‌رسید می‌تواند خیلی بیشتر از اینها گل بزند، ناگهان مصدوم شد ولی در بازگشت توانست به روزهای خوبش برگردد و در نهایت آقای گل لیگ بیستم شود‌.

اما در لیگ بیستم، دیاباته یکی از کم‌اثرترین بازیکنان استقلال بوده است. او فصل را خوب شروع نکرد و پس از هفته سوم مصدوم شد و چند بازی را از دست داد. دیاباته سرانجام مثل فصل گذشته در تبریز پایش به گل باز شد و مقابل تراکتور دبل کرد اما دوباره مصدوم شد و از هفته شانزدهم به ترکیب استقلال برگشت.

اما تعداد گل‌هایش در همان عدد ۲ متوقف مانده است. او مشخصا در این فصل هرگز به شرایط ایده‌آل فیزیکی نرسید و در چند بازی فرصت‌های خوبی را از دست داد، به دلیل دریافت نکردن مطالباتش، مدتی درگیر حاشیه شد و شایعه جدایی‌اش از استقلال هم مطرح شد و کلا در این فصل زیاد درگیر فوتبال نبود و نتیجه اینکه تا اینجا اصلا انتظارات هواداران را برآورده نکرده است.

کدخبر: ۳۸۱۷۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر