کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۲۴۲۰
تاریخ خبر:

‌مهناز افشار بابخشش طلبه آملی به ایران ‌برمی‌گردد؟

روزنامه هفت صبح | مهناز افشار اردیبهشت ماه پارسال با انتشار توئیتی از یک حساب جعلی به نام سیدمصطفی حجازی که تصویر یک روحانی روی آن نقش بسته بود، جنجال بزرگی به راه انداخت. در این توئیت از دختران ایرانی خواسته شده بود خود را به نکاح موقت نیرو‌های حشد‌الشعبی عراق در‌آورند.
این توئیت جعلی به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و بعضی از سلبریتی‌ها هم آن را در صفحات مجازی خود بازنشر کردند تا یکی از بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین حاشیه‌های مهناز افشار رقم بخورد و حتی برخی ماجرای قتل طلبه همدانی را تحت تاثیر این توئیت اعلام کنند.

سید غلام دریاباری روحانی اهل آمل هم که تصویر او بر روی آن توئیت جعلی نقش بسته بوده پس از این اتفاق از مهناز افشار به خاطر انتشار تصویر بدون کسب اجازه و نشر اکاذیب، شکایت کرد و در حالی که پرونده شکایت او از مهناز افشار همچنان در دادسرای فرهنگ و رسانه باز است حالا در اقدامی‌که می‌گوید برای نشان دادن رافت اسلامی‌ است مهناز افشار را بخشیده و از ادامه شکایت خود صرف‌نظر کرده است.

دریاباری به باشگاه خبرنگاران جوان گفته: «عفو و بخشش در تاریخ مذهبی و سیاسی کشورمان سابقه دیرینه دارد …. این خانم بازیگر فروردین ماه امسال در صفحه شخصی خود بابت انتشار متن بسیار زننده‌ای که در مورد زنان ایرانی نوشته شده بود و تصویر من در آن توئیت وجود داشت از من عذرخواهی کرد و با توجه به نگرانی مادر مهناز افشار، از پیگیری شکایت خود صرف‌نظر کردم.»

*** می‌بخشم تا برگردد
او یکی از دلایل بخشش را علاقه‌مندان به بازگشت مهناز افشار اعلام کرده و گفته: «اگر یکی از دلایل برگشت نکردن مهناز افشار به ایران شکایت من از او و ترس از مجازات‌های قانونی است با توجه به علاقه‌مندی طرفدارانش خانم افشار را بخشیدم تا در صورت تمایل به بازگشت به ایران دغدغه قضایی در این پرونده نداشته باشد. به زودی به همراه وکیل خود با حضور در دادگاه به صورت رسمی‌از شکایت خود صرف‌نظر می‌کنم.»

این روحانی مازندرانی با بیان اینکه در جریان رسیدگی به پرونده شکایت از مهناز افشار، چند نفر تلفنی یا با حضور در منزلم در آمل به من پیشنهاد دریافت مبلغ بسیار بالایی برای انصراف از پیگیری شکایت قضایی دادند، گفته: «اطلاع ندارم پیشنهاد پرداخت وجه از طرف مهناز افشار بود یا از طرف وکلای این خانم بازیگر. اگرچه در جریان رسیدگی به این پرونده ضرر مالی هم دیدم، اما این پیشنهاد وسوسه کننده را رد کردم، چون با آموزه‌های اخلاقی و دینی ما همخوانی ندارد. محمد یاسین رامین همسرمهناز افشار نیز اواخر سال قبل به آمل سفر کرد و در ملاقاتی با بنده تقاضای بخشش همسرش را داشت که من اعلام کردم فقط در صورت عذرخواهی، او را می‌بخشم و هیچ پولی هم از این بابت نمی‌خواهم.»

*** آیا او برمی‌گردد؟
مهناز افشار از اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ ایران را ترک کرد که گروهی یکی از دلایل این اتفاق را همین پرونده مفتوح شکایت طلبه آملی می‌دانستند. افشار بعدها درگیر شدنش در این پرونده را به‌خاطر پیامک تنابنده دانست و او را شریک جرم خود جلوه داد! هرچند به‌جز این پرونده، ‌او درگیر چند پرونده کوچک دیگر هم بود. افشار به آلمان مهاجرت کرد و درحالی‌که ابتدا عنوان کرده بود، هدفش برقراری کارگاه‌های بازیگری است اما درنهایت به یک سلبریتی مهاجر بدل شد که در برنامه شوی استعدادیابی ام‌بی‌سی‌پرشیا که در استکهلم برگزار می‌شد، به‌عنوان یکی از داورها حضور پیدا کرد.

درکنار ابراهیم حامدی و آرش و نازنین. او در تمام این برنامه که بازخورد چندان زیادی هم نداشت و حتی مورد استقبال تماشاگران ماهواره‌ای هم قرار نگرفت، خود را پایبند به حجاب نشان داد. هرچند حجابش با تساهل و تسامح چشمگیری همراه بود. او بعد از این داوری مبدع شایعه جدایی‌اش از یاسین رامین شد که خود درگیر پرونده‌ای قطور و باز در تهران است. افشار در ماه‌های گذشته توئیت‌های انتقادی مرسوم خود را ادامه داد اما از کشف حجاب جلوی دوربین‌ها اجتناب کرد.

روایت است که در این مدت یکی‌دو‌نفر از حلقه اطرافیانش(مثل پ.م) به‌خاطر جرائم امنیتی به زندان رفتند اما به شکل رسمی‌ اعلام نشده است. در طول سال ۹۸ چهارفیلم از افشار بر پرده سینماها ظاهر شدند و حالا هم فیلم دیگری از او در وی‌او‌دی‌ها نمایش داده می‌شود. فیلمی‌که او در ژاپن کار کرده و همه فکر می‌کردیم کمال تبریزی کارگردان آن باشد که حالا یک فرد ژاپنی به‌عنوان کارگردان آن معرفی شده است.

حالا باید ببینیم افشار به تهران بازمی‌گردد؟ او به‌عنوان پرفروش‌ترین چهره سینمای بعد از انقلاب برای ادامه حیات سینمایی‌اش باید در ایران باشد چون از تسلط بر زبان مثل گلشیفته و یا دیگر بازیگرهای مهاجر برخوردار نیست. او ۴۳ساله است و می‌تواند حداقل پنج‌سال دیگر به‌عنوان ستاره سینمای ایران جایگاه مناسبی داشته باشد. روایت است که آخرین دستمزدهای او در فیلم‌های تجاری حدود یک‌میلیارد تومان محاسبه شده است و تنها لیلا حاتمی ‌در این عدد با او قابل رقابت بوده است.

کدخبر: ۳۳۲۴۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر