کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۹۴۸
تاریخ خبر:

‌منتخب نیم‌فصل اول ‌لیگ‌برتر از نگاه هفت‌صبح

روزنامه هفت صبح | نیم‌فصل اول لیگ برتر بیستم با قهرمانی تقریبا غیرمنتظره پرسپولیس به پایان رسید. در این نیم‌فصل شاهد درخشش بازیکنانی بودیم که درخشش بعضی از آنها کاملا عادی و قابل پیش‌بینی بود ولی بازیکنانی هم بودند که به شکلی باورنکردنی درخشیدند و حتی توانستند بهترین بازیکن تیم‌شان هم باشند. نکته عجیب و نگران‌کننده اینکه در این تیم، بیشتر بازیکنان از سن ۳۰ سالگی عبور کرده‌اند. در این مطلب تیم منتخب نیم‌فصل اول را از نگاه هفت‌صبح انتخاب کرده‎ایم.

* رشید مظاهری: مظاهری در چند هفته اول نیمکت‌نشین بود اما پس از چند نمایش ضعیف از حسینی، به ترکیب اصلی استقلال راه پیدا کرد. مظاهری در نیم‌فصل اول ۱۲ بار در ترکیب اصلی استقلال به میدان رفت، پنج بار موفق به ثبت کلین‌شیت شد و هشت بار هم دروازه‌اش باز شد که او را فقط در گل دوم سپاهان در هفته آخر می‌توان مقصر دانست. مظاهری در این ۱۲ بازی بارها با واکنش‌هایش دروازه استقلال را نجات داد و خیلی‌ها معتقدند که اگر او نبود، استقلال امروز در جایگاهی پایین‌تر از رده سوم جدول ایستاده بود.

* سیدجلال حسینی: چند روز پیش به نقش سیدجلال در نتایج پرسپولیس پرداختیم. در نیم‌فصلی که شجاع خلیل‌زاده حضور نداشت و محمدحسین کنعانی‌زادگان هم چند بازی آخر پرسپولیس را به دلیل مصدومیت از دست داد، سیدجلال ۳۹ ساله، مطمئن‌ترین مرد خط دفاع پرسپولیس بود. بیراه نیست اگر بگوییم این بهترین فصل سیدجلال در دهه اخیر بوده است. حسینی در این فصل رکورد گلزنی خود در یک نیم‌فصل را شکست و بارها دروازه تیمش را از باز شدن نجات داد. او در سن و سالی که مدافعان، پیشکسوت به حساب می‌آیند، با اختلاف بهترین مدافع میانی نیم‌فصل اول لیگ برتر بیستم بود.

* دانیال اسماعیلی‌فر: نمایش‌های او در این نیم‌فصل نشان داد که تیم‌های بزرگ لیگ برتر چرا در ابتدی فصل برای به خدمت گرفتن او اینقدر اصرار داشتند و پیشنهادهای نجومی می‌دادند. البته اسماعیلی‌فر در سال‌‎های گذشته نمایش‌های بهتری هم داشته اما در همین نیم‌فصل اول هم بهترین مدافع راست بود. با ذکر این نکته که رقیبان او که پیش‌بینی می‌شد بتوانند بهتر از او ظاهر شوند ناموفق بودند. نمایش‌های پرنوسان وریا غفوری، سیامک نعمتی و یکی دو نفر دیگر هم مزید بر علت شد تا اسماعیلی‌فر به عنوان بهترین مدافع راست نیم‌فصل اول انتخاب شود.

* موسی کولیبالی: مدافع مالیایی فولاد خوزستان در سال‌های گذشته هم کیفیت بالای خود را اثبات کرده بود. او در این فصل مهم‌ترین عامل استحکام خط دفاعی فولاد است. تیمی که در نیم‌فصل اول فقط ۱۰ گل خورد و تنها پرسپولیس را از لحاظ آمار دفاعی بالاتر از خود می‌بیند. کولیبالی با قد و قامت بلند و فیزیک بدنی فوق‌العاده‌اش خود کمتر در مصاف‌های تک به تک و هوایی مغلوب بازیکنان حریف می‌شود. او حتی در حملات هم حضوری موفق و موثر دارد و در این فصل سه گل زده و به همراه پاتوسی و پریرا بهترین گلزن فولاد بوده!

* امید نورافکن: او که یک بازیکن چندپسته به شمار می‌رود، در نیم‌فصل اول در بیشتر بازی‌ها به عنوان مدافع چپ به میدان رفت و نمایش‌های خوبی هم ارائه داد. به خصوص در دو بازی مقابل پرسپولیس و استقلال فوق‌العاده کار کرد و توانست بازیکنان روبه‌روی خود را حسابی آزار دهد و خنثی کند. البته همچنان حاشیه را دوست دارد و از اینکه در فضای مجازی هم مثل داخل زمین پر سر و صدا ظاهر شود، استقبال می‌کند. با این حال کیفیت فنی او همچنان بالاست و از بهترین بازیکنان سپاهان محسوب می‌شود و حتی می‌تواند به تیم ملی هم برگردد.

* طالب ریکانی: او یکی از اسامی غیرمنتظره اما کاملا شایسته تیم منتخب نیم‌فصل اول است. ریکانی در این فصل شش گل زده که بیشتر آنها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده‌اند اما حتی اگر گل‌هایش مثل شوت کم‌نظیرش به نساجی هم نبود، باز هم با نمایش‌های خوبش در خط میانی صنعت‌نفت، حقش بود که در تیم منتخب نیم‌فصل اول قرار بگیرد. او با دوندگی، بازیسازی و شوتزنی‌هایش، توان غلبه بر هر هافبکی در تیم‌های حریف را دارد و بی‌جهت نیست که از هفته‌ها قبل، نامش در فهرست خرید چند تیم بزرگ مثل استقلال برای نیم‌فصل دوم دیده می‌شود.

* سروش رفیعی: او پس از دو فصل ناموفق و کمرنگ و در حالی که به نظر می‌رسید زودتر از حد تصور به پایان دوران فوتبالش رسیده، یک نیم‌فصل موفق را در سپاهان سپری کرد. فقط کافی است به پاس او به محمدرضا خلعتبری در بازی مقابل ذوب‌آهن که منجر به گل دوم این تیم در دربی اصفهان شد نگاه کنید تا متوجه بازگشت نبوغ او شوید. سروش در بازی با استقلال هوشمندانه گل دوم سپاهان را زد. او با ارسال‌ها و کرنرهای خطرناکش، مهم‌ترین بازیکن سپاهانِ محرم نویدکیا در خط هافبک به شمار می‌رود و با او دوباره به روزهای اوج خودش برگشته است.

* احمد نوراللهی: زدن شش گل در یک نیم‌فصل، کافی است تا حضور او در تیم منتخب نیم‌فصل اول توجیه شود. او اگر قدر فرصت‌های به دست‌ آمده‌اش در دربی و یکی دو بازی دیگر را می‌دانست، شاید امروز آقای گل لیگ برتر هم بود اما همین شش گل و تاثیرگذاری‌اش در بازگشت پرسپولیس به کورس قهرمانی و در نهایت قهرمانی نیم‌فصل، او را تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان این تیم کرد. نوراللهی در هفته‌های میانی، چند نمایش ضعیف داشت اما خیلی زود به خودش آمد و با وجود بازی در پستی غیرتخصصی توانست در قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل اول نقشی مهم ایفا کند.

* امین قاسمی‌نژاد: اینکه از یک تیم پایین جدولی، بازیکنی در تیم منتخب نیم‌فصل حضور داشته باشد کمی عجیب به نظر می‌رسد اما اگر بدانید که قاسمی‌نژاد، هشت گل از ۱۵ گل شهرخودرو را در نیم‌فصل اول به ثمر رسانده، دیگر عجیب نخواهد بود که نام او را در تیم منتخب نیم‌فصل اول ببینید. قاسمی‌نژاد در تیم ضعیف و کم‌ستاره شهرخودرو آنقدر خوب کار کرده که نامش همین حالا در سبد خرید پرسپولیس و استقلال به چشم می‌خورد. او مهاجم نوک نیست اما با هوش بالای خود و جاگیری‌های خوب و ضربات آخر دقیق، بیشتر از خیلی از مهاجمان موفق به گلزنی شده است.

* سجاد شهباززاده: درباره درخشش غیرمنتظره او چه می‌توان گفت؟ بازیکنی که قبل از شروع فصل زمزمه‌‎های جدی جدایی‌اش از سپاهان، به دلیل نمایش‌های ضعیفش در فصل گذشته شنیده می‌شد، با تصمیم درست محرم نویدکیا در سپاهان ماند و در یک نیم‌فصل فوق‌العاده، با زدن ۱۲ گل، آقای گل نیم‌فصل اول لیگ بیستم شد. شهباززاده تقریبا نیمی از گل‌های سپاهان را زده و با احتساب پاس گل‌هایش، موثرترین و بهترین بازیکن نیم‌فصل اول لیگ بیستم به شمار می‌رود. شهباززاده با همین روند، قطعا مدعی اول آقای گلی لیگ بیستم هم خواهد بود.

* محمد عباس‌زاده: تنها یادگار و خرید خوب علیرضا منصوریان برای تراکتور در لیگ بیستم، محمد عباس‌زاده بود. او پس از سال‌ها تراکتور را صاحب یک مهاجم گلزن و خطرناک کرده است. در شرایطی که این تیم در سال‌های اخیر چند میلیون دلار را بیهوده به پای مهاجمان خارجی بی‌مصرف یا پرحاشیه‌ای مثل استوکس، عکاشه حمزاوی، رضا شکاری، لی اروین و کوین فورچونه ریخته، عباس‌زاده با هزینه‌ای بسیار کمتر از آنها، بیشترین بازدهی را داشته و در مدتی کوتاه دل هواداران تراکتور را به دست آورده است. او با ادامه این روند می‌تواند رقیبی جدی برای شهباززاده در مسیر آقای گلی لیگ بیستم باشد.

*** نیمکت ذخیره‌ها
علاوه بر این یازده بازیکن، چند بازیکن دیگر هم بودند که می‌شد نام آنها را هم در تیم منتخب نیم‌فصل قرار داد. حامد لک، محمدرضا مهدی‌زاده، محمدرضا حسینی،سعید‌آقایی، مهدی قایدی، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گادوین منشا و چند نفر دیگر این استحقاق را داشتند که جایی در تیم منتخب نیم‌فصل اول داشته باشند اما به دلایلی مثل مصدومیت یا نوسانات مقطعی، نام آنها را در فهرست ذخیره‌های تیم منتخب قرار دادیم.

کدخبر: ۳۷۴۹۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر