کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۰۵۶۴
تاریخ خبر:

‌مسخره کردن رپ، مجاز شدن ‌‌راک و آلبوم ‌‌بهداد

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری | اینکه دو بازیگر سرشناس کشور در یک برنامه بنشینند مقابل میلیون‌ها طرفدار رپ و آن را رب خطاب کنند و بعد هم دغدغه فرزندان خودشان را به سخره بگیرند موضوع اعصاب‌خردکنی نیست، بلکه بیشتر خنده‌دار است. تمام این حرف‌ها روی اینترنت باقی می‌ماند و نسل‌های آینده حتما به این سخنان گوهربار خواهند خندید. نکته این است که الان دیگر موسیقی رپ عملا مجاز محسوب می‌شود.

بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی با تیتراژهایی در همین سبک پخش می‌شوند و حتی اگر یادتان باشد، برای مدتی شبکه نسیم در استفاده از آرتیستی مثل هومن گامنو کوتاهی نمی‌کرد. یا برای مثال این روزها یکی از سرشناس‌ترین کاراکترهای موزیک رپ ایران کاملا به صورت مجاز در حال فعالیت است. آرمین زارعی را که دیگر همه می‌شناسند.

بنابراین توصیه‌ام به مخاطبین رپ این است که از دست آقای بازیگر عصبانی نشوند، چراکه او به واسطه فرزندش مجبور است هر روز بیشتر از ما رپ گوش کند. عقیده آقای بازیگر مثل این می‌ماند که پدری به فرزندش بگوید چرا دغدغه‌ات بازیگری است و این چیزها برای آدم نان و آب نمی‌شود. حالا اینکه یک نفر از بیرون جامعه هنری رشته‌های هنری را مسخره کند چیز عجیبی نیست و فوقش می‌گوییم طرف درکی از هنر ندارد. اما اینکه یک هنرمند چنین سخنانی درباره یک رشته دیگر هنری بگوید چیز عجیبی است که فقط از برخی هنرمندان ما برمی‌آید.

اتفاق عجیب دیگر این هفته اصلا قابل چاپ نیست و فقط می‌توان با شنیدن اسم خواننده لس‌آنجلسی و سرویس بهداشتی انگشت حیرت به دهان گرفت. یعنی واقعا آن آقا پیش خودش در آن لحظه چه فکری می‌کرده که مقابل دوربین و این‌همه جمعیت حاضر در لایو چنین حرکتی بکند؟ بگذریم. هفته گذشته آنقدر درباره وضعیت موسیقی و فقدان آهنگ جدید در مملکت غر زدیم که این هفته حداقل چهار، پنج آهنگ جدید از خواننده‌هایی که می‌شناسیم روی سایت‌ها قرار گرفت.

حمید هیراد، امیر تاجیک و حجت اشرف‌زاده این هفته قطعات جدیدشان را به بازار فرستادند. خبر دیگر اینکه بالاخره بعد از سه سال طلسم مجوز نگرفتن موسیقی راک شکسته شد. دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته سوم دی‌ماه مجوز ۱۴۱ تک‌آهنگ بلند و دو آلبوم را صادر کرده است که مجوز تک‌آهنگ «کاوه یغمایی» نیز جزو آنها بود.

«آسمون» به آهنگسازی «هومن مهدویان» و صدای «فردین صاحب‌الزمانی» و «به یاد آر» که شامل آثار برگزیده چهارمین دوره از مسابقه آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک جایزه رضا کروریان - ۱۳۹۸ است، مجوز انتشار گرفتند. آلبوم «به یاد آر» بیان حکایت‌ها و قصه‌های قدیمی است که برای کودکان و به زبان آنها نقل شده و در موسیقی سنتی تهیه شده. «تظاهر کن» با آهنگسازی و خوانندگی کاوه یغمایی و «بگذار و بگذر» با صدای سینا سرلک و آهنگی از سعید رضایی از جمله تک‌آهنگ‌هایی‌اند که در هفته سوم دی مجوز گرفته‌اند.

«حامد بهداد» پس از چند تجربه خوانندگی و تهیه‌کنندگی در موسیقی برای اولین‌بار آلبومی را روانه بازار خواهد کرد. این مجموعه با نام «هزار هیچ» به تازگی برای پیش‌خرید در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. توزیع فیزیکی و دیجیتالی این آلبوم قرار است از روز دهم بهمن آغاز شود. حامد بهداد علاوه‌بر تهیه‌کنندگی این آلبوم، در نقش آهنگساز هزار هیچ هم حضور دارد.

حامد بهداد در این آلبوم با چهره‌های سرشناس موسیقی همکاری کرده است. «مسعود فیاض‌زاده» به عنوان آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده گیتار الکتریک در آلبوم بهداد حضور دارد. دارا دارایی، درشن آنند، علی باغفر، آرین ملیکیان، علی اظهری و رضا خوشنویس از جمله سایر نوازندگان حاضر در هزار هیچ هستند. «صنم پاشا» هم به عنوان بک‌وکال و گروه کر فیلارمونیک ایران به رهبری «علیرضا شفقی‌نژاد» در این آلبوم حضور دارند. آلبوم هزار هیچ از سوی نشر «کوک» به بازار عرضه خواهد شد.

حامد بهداد یکی از چهره‌های سرشناس عرصه بازیگری است که طی سال‌های اخیر حضور ثابتی در موسیقی هم داشته است. همکاری او با گروه «دارکوب» از جمله تجربه‌های خوانندگی بهداد در این سال‌ها بوده که با بازخورد زیادی همراه شده است. او همچنین تجربه تهیه‌کنندگی چند آلبوم موسیقی را هم دارد.

اگر درباره اخبار کنسرت‌های جزیره کیش هم بخواهید بدانید، باید گفت که آرون افشار و امید حاجیلی هم به جمع اجراکنندگان در جزیره پیوستند. کنسرت محسن ابراهیم‌زاده و رضا بهرام هم گویا با استقبال خوبی مواجه شده و به همین دلیل مجددا تمدید شده.

کدخبر: ۳۷۰۵۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر