کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۶۷۸۶
تاریخ خبر:

جزییات محاکمه باند خانوادگی اخاذی

روزنامه هفت صبح | چهار متهم شامل مادر، دو دختر و یک پسر خانواده‌ای در تهران که با تشکیل باند چهار نفره از مرد‌های تهرانی با سناریویی واحد و سریالی اخاذی می‌کردند روز گذشته در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

ماجرای این پرونده به سال ۹۶ باز می‌گردد، در یکی از روزهای پاییزی پلیس که با دیدن درگیری بین یک مرد و چهار زن و مرد دیگر به ماجرا مشکوک شده بود، موفق شد باند خانوادگی اخاذی از مردان تهرانی را شناسایی و دستگیر کند. رسیدگی به موضوع در اختیار ماموران اداره آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت تااینکه با تکمیل پرونده و شکایت پنج نفر علیه متهمان، روز گذشته کیفرخواست صادره به اتهام آدمربایی و اخاذی علیه آنها صادر شده بود در جایگاه محاکمه قرار گرفتند.

*** جلسه محاکمه
در ابتدای این جلسه مردی در جایگاه ایستاد و با طرح شکایت خود علیه متهمان اعلام کرد: من را با بهانه خیر و کمک به خانه‌شان بردند. مدعی بودند مادر ضعیفی دارند و در خرج و مخارج خانه‌شان مانده‌اند. همین شد که من هم به دنبال‌شان رفتم تا وضعیت زندگی‌شان را ببینم. بی‌خبر از اینکه مردی در آنجا کمین کرده است که با ورود من او عصبانی شد و با این بهانه که می‌خواهم به خواهرش تعرض کنم مرا به باد کتک گرفت.

بعد از آن دختر کوچک‌تر خانواده نیز دوربین به دست جلو آمد و از من فیلم گرفت در حالی‌که داشتند مرا لخت می‌کردند و هرچه فریاد زدم و کمک خواستم کسی صدایم را نشنید و به این ترتیب مجبور شدم بیش از پنج میلیون تومان به آنها پول بدهم تا رهایم کنند. در ادامه شاکی دیگر پرونده به جایگاه فراخوانده شد و گفت: من را به عنوان اینکه مامور پلیس هستند گول زدند. آن روز سوار یک ماشین شاسی بلند پلاک شهرستان بودم و آن را در ازای طلبم از کسی گرفته بودم و هنوز کارهای مالکیت‌اش را انجام نداده بودم.

گفتم لابد ماشین ایرادی دارد. به همراه‌شان به خانه رفتم که در آنجا موفق شدم فرار کنم و پلیس را خبر کنم در حالی‌که متهم مرد پرونده به شدت مرا کتک زد و با چاقو نیز به سرم کوبید. شاکی دیگری که مدعی بود او را با بهانه صیغه شدن برای لاله ربوده بودند گفت: من را لاله گول زد و گفت پول لازم است و مادر مریضی دارد. من هم با نیت خیر به خانه‌شان رفتم و قرار بود در ازای صیغه به آنها کمک مالی کنم که یکدفعه برادرش از راه رسید و مثل همه از من هم کارتم را گرفتند و خالی کردند.

*** برای وثیقه شوهر!
مادر لاله که مدعی بود برای جور کردن وثیقه دامادش دست به این کارها زده است گفت: لاله به من این داستان را گفت و از من کمک خواست اما من در ماجراها دخیل نبودم و کاری نمی‌کردم و پولی هم به من نرسید و از آنجایی که لاله می‌خواست شوهرش را از زندان رها کند تصمیم به کمک کردن او گرفتم؛ با این‌حال تمامی تقصیرات را گردن می‌گیرم و دوست دارم بچه‌هایم را آزاد کنید تا بروند دنبال کارشان.

در ادامه لاله به جایگاه فراخوانده شد و با تایید صحبت‌های مادرش مبنی بر اینکه انگیزه‌شان از سرقت تنها جور کردن پول وثیقه شوهر صیغه‌ای‌اش که در زندان به سر می‌برد بوده است، ادامه داد: یک روز که سولاریوم کرده بودم از آرایشگاه به خانه باز می‌گشتم یک ماشین شاسی بلند جلوی پایم ایستاد و سوارم کرد.

در میان راه خیلی برایم درد دل کرد و از اینکه همسرش او را تمکین نمی‌کرد به من ‌گفت. او پزشک هم بود. من به حرف‌های او گوش می‌دادم تا اینکه کنار خیابان ایستاد و یک چک ده میلیون تومانی هم در وجه من نوشت و پشت‌اش را هم امضا کرد و گفت اگر صیغه‌اش بشوم به من این چک را می‌دهد. حتی برای اینکه باور کنم چک واقعی است گفت با خودم به بانک می‌آید تا آن را نقد کند.

من هم به او توضیح دادم که شوهر صیغه‌ای دارم و از او طلاق گرفته‌ام و با این شرط که مدت کوتاهی این ماجرا باشد قبول کردم و او را به خانه بردم .در همین حین برادرم از راه رسید و دعوا و درگیری راه انداخت و پزشک بیچاره که ترسیده بود از خانه ما متواری شد و بعد از آن فکری به ذهن‌ام رسید. من گفتم حالا که قرار است وثیقه شوهرم را جور کنم چرا خودم را به در و دیوار بزنم. سه بار از همین کارها بکنم به راحتی وثیقه شوهرم که ۳۰ میلیون تومان بود جور می‌شود و بعد از آن تصمیم گرفتم چنین نقشه‌هایی را آغاز کنم و برادر، خواهر و مادرم را نیز به هر نحوی بود مجبور‌کردم تا در این سناریوها همراهی‌ام کنند.

*** اعتصاب غذا برای بخشش
در ادامه این جلسه که در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران تشکیل شده بود، خواهر لاله به جایگاه فراخوانده شد و گفت: من بیگناه هستم و هیچ فیلمی از این مرد‌ها نگرفته‌ام اما آنها از من به هیچ عنوان اعلام گذشت نمی‌کنند. باور کنید تمامی سناریوی فیلم گرفتن از این مردان غیر واقعی بود و ما فقط برای اینکه آنها را بترسانیم فیلم می‌گرفتیم تا از ما شکایت نکنند.

درواقع من گوشی‌ام را در دستم می‌گرفتم و وانمود می‌کردم که فیلم می‌گیرم اما حالا متهم شده‌ام به فیلم گرفتن از این مردان و حتی در دادگاه انقلاب به من سه سال حبس داده‌اند در حالیکه بیگناه هستم و چند روز هم هست که اعتصاب غذا کرده‌ام و اگر شکات از من اعلام گذشت نکنند اعتصاب‌ام را نخواهم شکست تا بمیرم!

در ادامه برادر لاله نیز با قرار گرفتن در جایگاه تمامی اتهامات انتسابی را پذیرفت و مدعی شد در مورد آخر که بازداشت شده‌اند، شاکی قصد تعرض به خواهرش را داشته است و به همین دلیل او را به بدترین وجه ممکن کتک زده است. در انتهای این جلسه هیات قضایی به ریاست قاضی کیخا و مستشاری قاضی تقیان وارد شور شدند تا برای تعیین سرنوشت متهمان پرونده تصمیم گیری کنند.

کدخبر: ۲۷۶۷۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر