کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۷۳۵۵
تاریخ خبر:

‌ماسک‌ به آزار‌ جنسی ‌متهم شد؛ ‌سهام ‌تسلا‌ سقوط ‌‌کرد

روزنامه هفت صبح | ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی اتهام آزار جنسی یکی از خدمه پرواز را در یک جت اختصاصی در سال ۲۰۱۶ تکذیب کرد. مجله «بیزنس اینسایدر» در گزارشی نوشت شرکت «اسپیس ایکس» که متعلق به ایلان ماسک است، ۲۵۰ هزار دلار برای جلب رضایت شاکی پرونده این آزار جنسی پرداخت کرده است.

سهام شرکت تسلا در روز جمعه، شش درصد سقوط کرد. (و همان طور که در تصویر می‌بینید میزان سقوط در ۵ روز اخیر، ۱۳٫۵۴ درصد بوده است.) بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، کسی که ایلان ماسک را به آزار جنسی متهم کرده بعد از گرفتن پول توافق کرده که از او شکایت نکند و درباره جزئیات این موضوع نیز به رسانه‌ها چیزی نگوید.

با این حال این نشریه آمریکایی به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده و دوستان این شخص معرفی شده‌اند، نوشته است که ایلان ماسک در جت خصوصی‌اش، در هنگامی که این خدمه پرواز در حال ماساژ او بوده، … را به او نشان داده است. این منبع گفته است، ایلان ماسک به این خدمه پرواز گفته است که اگر «کارهای بیشتری» انجام بدهد، برایش یک اسب می‌خرد.

این خدمه پرواز در نهایت به این نتیجه رسیده از آنجا که به درخواست‌های ایلان ماسک پاسخ منفی داده، فرصت‌های شغلی‌اش را در شرکت اسپیس‌ ایکس از دست داده است.اما ایلان ماسک در توئیتر مدعی شده که این گزارش، با انگیزه سیاسی و به قصد ترور شخصیت او تهیه شده است. او در توئیتر نوشته است که این گزارش با هدف ضربه زدن به خرید توئیتر توسط او منتشر شده است.

نشریه بیزنس اینسایدر نیز در پاسخ به حملات ایلان ماسک در بیانیه‌ای که به رویترز فرستاده از محتوای گزارش دفاع کرده است. در این بیانیه آمده که گزارش آنها «بر اساس مدارک و مصاحبه‌هایی» است که نویسندگان گزارش به دست آورده‌اند. این نخستین بار است که او با چنین اتهامی روبه‌رو می‌شود و این موضوع می‌تواند به وجهه او آسیبی جدی وارد کند. آقای ماسک اگرچه اتهام آزار جنسی را با لحنی بسیار شدید تکذیب کرده، اما درباره پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار دلار از سوی شرکتش، سکوت کرده است.

‌ کمک ایلان ماسک به برزیل برای مبارزه با جنگل‌زدایی در آمازون
ایلان ماسک، مدیر عامل «تسلا» و «اسپیس ایکس» روز جمعه با ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل ملاقات و با وی در خصوص همکاری‌های دوجانبه در زمینه ارائه خدمات اینترنتی و پروژه‌های مشترک در منطقه جنگلی آمازون گفت‌وگو کرد. این نشست که در استراحتگاه مجلل آقای بولسونارو در ایالت سائوپائولو برگزار شد از سوی فابیو فاریا، وزیر ارتباطات برزیل سازماندهی شده بود.

به گفته فابیو فاریا که خود اواخر سال گذشته میلادی در ایالت تگزاس آمریکا با ایلان ماسک دیدار و گفت‌وگو کرده بود، برزیل به دنبال مشارکت با ثروتمندترین مرد جهان برای بهره بردن از فناوری‌های اسپیس‌ایکس و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک است تا از این طریق زمینه دسترسی به شبکه اینترنت در مدارس و مراکز بهداشتی واقع در مناطق روستایی را فراهم کند و یا این شبکه را بهبود ببخشد. ارائه خدمات ماهواره‌ای برای رصد مناطق جنگلی آمازونی و اجرای طرح‌های مشترک در زمینه مقابله با پدیده جنگل‌زدایی در این منطقه از دیگر اهداف همکاری دولت برزیل با ایلان ماسک اعلام شده است.

کدخبر: ۴۵۷۳۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر