کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۳۶۶۶
تاریخ خبر:

‌ماجرای ‌بسته‌بندی عجیب شیرکاکائو

روزنامه هفت صبح، فرید عطارزاده | یک: مدتی است طراحی بسته‌بندی شیر و شیرکاکائو «هراز» مورد اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. ماجرا از این قرار بود که شرکت لبنیاتی هراز در یک اقدام عجیب برای محصول شیر و شیرکاکائو پوستری طراحی کرد که چندان معقول نبود.

* دو: این شرکت محصول شیرکاکائو خود را با یک پسربچه سیاه‌پوست نشان داد و روی محصولات شیر ساده خود، عکس بچه سفیدپوست طراحی کرد. کاربران به این نکته اشاره داشتند که این طراحی، تعابیر نژادپرستانه دارد و باید با آن برخورد شود.

* سه: از سوی دیگر اما این طراحی موافقانی هم داشت که می‌گفتند برداشت تعبیر نژادپرستانه از این طرح گرافیکی صحیح نیست. یکی از سایت‌ها نوشت: «برند لبنیاتی هراز، بر طبق یک عرف دیرینه در تبلیغات با موضوع استفاده از تصاویر افراد رنگین‌پوست روی ظروف شیرکاکائو ، اقدام به انعکاس تصویر یک نوجوان زیبا روی قوطی شیرکاکائو نموده است.

این تصویر مورد انتقاد برخی از کارشناسان به‌دلیل القای نژادپرستی قرار گرفته است. با فرض محال، اگر حرف این عزیزان درست هم باشد، کل داستان با یک تذکر دوستانه قابل حل است، نیازی به تخریب برند در سال جهش حمایت نیست.»

* چهار:برند هراز که در این مدت سکوت کرده بود اما تصاویر روی بسته‌بندی شیر خود را تغییر داد و روز گذشته از شیر و شیرکاکائوی جدید خود رونمایی کرد. این اقدام شرکت «هراز» را باید به فال نیک گرفت که به افکار عمومی احترام گذاشتد و به سرعت طراحی خود را تغییر دادند.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۴۳۶۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر