کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۸۲۲۶
تاریخ خبر:

‌ماجرای چاقو ‌خوردن ‌تکنسین اورژانس بیمارستان بم

روزنامه هفت صبح | کادر درمان این روزها از ضرب و شتم همراهان بیمار در امان نمانده است. بعد از ماجرای ضرب و شتم پزشک متخصص بیهوشی در پیرانشهر توسط همراهان بیمار در اوایل تیرماه و ماجرای کتک زدن دکتر چشم‌پزشک و منشی‌اش در یاسوج باز هم توسط همراهان بیمار در هفته گذشته؛ این بار شاهد چاقو خوردن یک تکنسین اورژانس در بم هستیم.

*** شرح ماجرا
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بم ماجرای چاقو زدن به یکی از تکنسین‌های اورژانس بم را تشریح کرد. دکتر اکبر شیخ رابری در خصوص حادثه‌ای که برای یکی از پرسنل اورژانس شهرستان ریگان رخ داد، گفت: در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه ۱۶تیرماه، گزارشی مبنی بر یک مورد معلول مشکوک به کرونا در ریگان داشتیم.

وی با بیان این مطلب که ماموریت کاذب بوده است، ادامه داد: وقتی همکاران ما به محل اعزام می‌شوند، موردی را مشاهده نکردند. تکنسین‌ها دو یا سه بار در محلی که آدرس داده شده بود، گشت‌زنی کرده که متوجه می‌شوند تماس کذب بوده است. رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: در همان زمان فردی را مشاهده می‌کنند که برای آمبولانس دست بلند می‌کند.

این فرد تعادل روحی نداشته و به همکار ما می‌گوید که پای من را معاینه کنید که در این لحظه با همکاران اورژانس ما درگیر شده و چاقو به سینه تکنسین اورژانس می‌زند و فرار می‌کند. شیخ رابری در پاسخ به این سوال که آیاد فرد ضارب مشروبات الکلی مصرف کرده بود یا اعتیاد داشته است، اظهار کرد:

متاسفانه هنوز افشین غلامشاهی هوشیاری، تکنسینی که چاقو خورده هوشیاری کامل خود را به دست نیاورده است که جزئیات این مطلب را جویا شویم و در حین این اتفاق نیز راننده آمبولانس پیاده نشده بود که متوجه شود این عدم تعادل روحی به علت مستی یا اعتیاد بوده است. به گفته رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بم در حال حاضر وضعیت عمومی افشین غلامشاهی خوب است و در ICU بستری است.

*** سه مورد ضرب و شتم
اما ماجرای ضرب و شتم کادر درمان در چند وقت اخیر کم نبوده است. این سومین مورد در این ماه است. هفته گذشته نیز یک بیمار خانم به مطب دکتر ملک حسینی متخصص چشم در یاسوج مراجعه می‌کند و با توجه به اینکه عکس دفترچه با چهره بیمار مطابقت نداشت منشی دکتر جهت تطبیق از بیمار درخواست کارت شناسایی دیگری کرد که خانم بیمار شروع به فحاشی و توهین به منشی کرده و مطب را ترک می‌کند.

اما پس از دقایقی با چند نفر به مطب برگشت که همراهان بیمار اقدام به ضرب و شتم منشی دکتر می‌کنند. در حالی که همراهان بیمار در حال کتک زدن منشی بودند دکتر از اتاقش بیرون می‌آید که منشی را نجات دهد در همین حین همراهان صندلی را بلند می‌کنند که منشی را کتک بزنند که دکتر می‌خواست صندلی را بگیرد و از کتک خوردن منشی جلوگیری کند که صندلی با دست دکتر برخورد کرده و دست دکتر می‌شکند و از پشت صندلی به سر دکتر هم برخورد می‌‌کند و هم اکنون سر دکتر نیز بخیه شده است.

دست دکتر ملک حسینی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج توسط دکتر باقری تحت عمل جراحی قرار گرفت و در دست دکتر پین کار گذاشته شد.متاسفانه با این وضع دکتر ملک حسینی تا مدت‌ها نمی‌تواند عمل جراحی انجام دهد. همچنین صبح روز یکشنبه یکم تیرماه، متخصص بیهوشی دکتر ابوترابی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت دارد و همسرش هم متخصص بیهوشی است و هر دو در پیرانشهر مشغول خدمت هستند، توسط همراهان یک بیمار به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

همراهان این بیمار ۳۳‌ساله مبتلا به کووید ۱۹ که بسیار بدحال بوده، پس از اینکه بیمار فوت می‌کند به صورت گروهی و هفت نفره به دکتر ابوترابی حمله‌ور شده و او را مورد ضرب و شتم شدید قرار می‌دهند. بعد از این اتفاقات رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از دستگیری هفت نفر در این رابطه خبر داد. همچنین ضاربین چشم پزشک یاسوجی نیز دستگیر شدند.

اما در این میان سیده رقیه پناهی، معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی شهرستان‌های بویراحمد و دنا می‌گوید: چند وقت پیش عده‌ای یک پزشک متخصص دیگر را در خیابان مورد ضرب و شتم قرار دادند. در صورتی که این روند متوقف نشود ضرر این مسئله متوجه مردم استان خواهد بود و حتی پزشکان بومی هم در استان نمی‌مانند.

کدخبر: ۳۳۸۲۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر