کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۹۱۷۶
تاریخ خبر:

‌ماجرای واکسن‌های تقلبی، قتل همسر ‌و برادرکشی

روزنامه هفت صبح| ‌ در چند روز تعطیلی نه سارق‌ها بیکار ماندند و نه قاتل‌ها دست از خشونت کشیدند. در لیست اخبار حوادث از برادرکشی تا همسرکشی را شاهد بودیم و در این میان در صدر اخبار ماجرای دستگیری باند تزریق واکسن تقلبی کرونا به سه هزار شهروند نیز می‌درخشید! در چند باکس خبری این حوادث را بررسی کردیم ؛از قتل، سرقت و کلاهبرداری. ماجرای مردی که همسرش را در کرج به قتل رساند،پسری که برادرش را در میاندوآب کشت و سرقت از منزل توسط باند سه نفره.

یک: داستان عجیب تزریق واکسن‌ تقلبی آسترازنکا
ماجرا به ۲۵ مردادماه بازمی‌گردد وقتی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند فروش و تزریق واکسن تقلبی کرونا در تهران و کرج خبر داد. ماجرای عجیبی که گفته می‌شود به سه هزار شهروند تهرانی واکسن تقلبی آسترازنکا تزریق شده و در واقع به جای واکسن داروی شل‌کننده عضلات دریافت کرده‌اند! ماجرا به قدری بالا گرفت که حتی اعلام شد کسانی که در آدرس دزاشیب، خیابان عمار تزریق واکسن کرونا انجام داده‌اند، واکسن تقلبی زده‌اند و در جریان باشند که از ایمنی خبری نیست!

اما جزئیات این داستان عجیب چه بود و پای چه کسانی در میان است. سرهنگ پیام کاویانی، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران گفت:« اوایل هفته گذشته خبری درباره فروش و تزریق واکسن کرونا خارج از شبکه توزیع در حوالی میدان تجریش دریافت شد. در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که یک پزشک با دریافت مبالغی هنگفت، واکسن تقلبی کرونا را به مراجعه‌کنندگان مطبش تزریق می‌کند.

پس از هماهنگی‌های قضایی پزشک متخلف و دو همدستش در حوالی خیابان دماوند و محله سعادت‌آباد شناسایی و دستگیر شدند. در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به دست آمد، همدست دیگر متهمان که ساکن شهر کرج است، با تهیه پسماندهای بیمارستانی و جداسازی پوکه‌های واکسن و پر کردن آن با مواد تقلبی به فروش واکسن کرونا می‌پرداخته است.

کارشناسان ارزش ریالی این کلاهبرداری را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند!» در واقع کارگر خدماتی یکی از بیمارستان‌ها در کرج ویال‌های خالی واکسن آسترازنکا را جمع‌آوری کرده و با نوعی آمپول شل‌کننده عضلات آنها را پر می‌کرده و به واسطه فروخته است. دو نفر در تماس تلفنی اعلام کردند ۷ و ۲۰ میلیون تومان برای تزریق یک دُز پرداخت کرده‌اند.کارمند بیمارستان عرض دو ماه یک خودروی لوکس خریداری کرده بود.

کارمند خدماتی بیمارستانی در کرج ویال‌های خالی واکسن که باید معدوم می‌شد را با آمپول ریلاکسین؟(شل‌کننده عضلات)، پر کرده و شیشه را پلمب شده را با قیمت یک میلیون و سیصد هزار تومان به واسطه می‌فروخته است. هر یک ویال که برای ۱۰ نفر تزریق واکسن داشته را حدود ۶۰ میلیون تومان به واسطه و پزشک مذکور فروخته‌اند. این واکسن‌ها توسط یک دکتر و تزریقات‌چی به شهروندان تزریق می‌شد. دکتر موردنظر می‌گوید:« به ما گفتند این واکسن‌ها از شرکت خصوصی تهیه شده و نمی‌دانستیم تقلبی است!» یکی از این افراد ظرف دو ماه یک خودروی شاسی بلند خریده است.

مشتریان نیز می‌گویند برای یک دُز واکسن آسترازنکا هفت‌میلیون و دیگری ۲۰ میلیون تومان گرفته است! اگرچه که در بیستم مردادماه نیز خبر از کشف ۹ هزار و ۵۰۰ عدد کیت آزمایشگاهی غیرمجاز در یک واحد مسکونی در غرب تهران خبر داده شد. همچنین در ۲۷ مردادماه فرمانده انتظامی شهرستان مریوان گفت: «باندی چهار نفره که اقدام به فروش و تزریق واکسن تقلبی به نام واکسن فایزر آمریکایی در بین شهروندان مریوان کرده بودند دستگیر شدند.»

دو: قتل همسر در کرج و اقدام به خودکشی
پیرمرد ۸۰ ساله کرجی همسرش را به قتل رساند. چند روز قبل سر و صدای یک پیرمرد و همسرش از خانه شان واقع در خیابان اشتراکی گوهردشت کرج به گوش همسایه‌ها رسید.یکی از همسایه‌های این پیرمرد گفت:«مرد همسایه سر خود را محکم به دیوار خانه‌شان می‌کوبید و فریاد می‌زد. وقتی تعدادی از همسایه‌ها به خانه‌شان رفتند، دیده بودند که او گلوی همسرش را با چاقو بریده بود و قصد داشت خودش را حلق‌آویز کند که مردم جلوی او را گرفتند.»

به گفته همسایه‌های این مرد، متهم از مدتی قبل با یکی از فرزندان خود اختلاف داشت اما انگیزه او از قتل همسرش مشخص نیست و این موضوع در حال رسیدگی است. یکی از همسایه‌ها نیز به رکنا گفته است:«پیرمرد همسایه که در حال حاضر متهم به قتل همسرش است،مدتی قبل به دلیل مشکل اعصاب در بیمارستان بستری شده بود.»

سه: قتل برادر کوچک‌تر در میاندوآب
جوان ۳۲ ساله در میاندوآب به قتل رسید و قاتل جوان پس از قتل برادرش اقدام به خودکشی کرد. جهانگیر مسعودی، دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب روز پنجشنبه ۲۸ مردادماه، در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: «این ۲ برادر ۲۸ و ۳۲ ساله بودند که براثر این حادثه برادر بزرگ‌تر با ضربه چاقو از ناحیه قلب برادر کوچک خود را مجروح کرد.»

او با بیان اینکه مضروب بلافاصله به بیمارستان فاطمه (س) میاندوآب انتقال یافت، افزود: «برادر کوچک‌تر در اسرع وقت تحت عمل جراحی قرار گرفت و در ساعات اولیه درگیری از مرگ نجات یافت اما متاسفانه مضروب دقایقی پس از عمل جراحی، به علت شدت جراحات وارده فوت کرد و پرونده قتل عمدی در این خصوص تشکیل شد.»

مسعودی همچنین با بیان اینکه قاتل در کمتر از نیم ساعت توسط عوامل آگاهی این شهرستان دستگیر شد،گفت: «قاتل پس از درگیری با برادرش قصد خودکشی از ساختمان سه طبقه را داشت که با مدیریت فرماندهی پلیس آگاهی و یگان امداد پیشگیری و دستگیر شد.» میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است. اگرچه دو روز پیش در یکی از روستاهای شهرستان باروق میاندوآب یک جوان ۳۲ ساله به علت نوبت‌دهی آب به احشام بر سر آب چشمه نیز به قتل رسید که در این زمینه چهار نفر به ظن قتل دستگیر شدند و تحقیقات برای مشخص شدن متهم اصلی این پرونده ادامه دارد.

چهار: آزادی موقت محمدعلی نجفی از زندان
در هفته‌ای که گذشت حمیدرضا گودرزی وکیل محمدعلی نجفی از مرخصی موکل خود خبر داد. گودرزی گفت: «نجفی موکل من مثل دیگر زندانیان با فرا رسیدن ایام محرم و عید می‌تواند به مرخصی بیاید. آقای نجفی هم به مناسبت ایام عاشورا دیروز به مرخصی آمد. اما هنوز با آزادی مشروط موافق نشده است. قصد داریم بعد از اینکه مرخصی آقای نجفی تمام شد، درخواست جدیدی برای آزادی مشروط او بدهیم.

مطابق با قانون اگر زندانی حسن اخلاق داشته باشد و یک سوم زندان را تحمل کند، می‌تواند تقاضای آزادی مشروط کند. آقای نجفی ۲۴ ماه است که در زندان است و بعد از گذشت ۲۰ ماه می‌توانست درخواست آزادی مشروط کند. ما درخواست دادیم اما اصلاً به آن پاسخی ندادند. زندان هم رفتار ایشان را تایید کرده است و از او راضی بودند. در ضمن اینکه موکل من بیماری قلبی و دیابت دارد.سن او هم بیش از ۷۰سال است، لذا مستحق آزادی مشروط است.»

کدخبر: ۴۰۹۱۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر