کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۵۱۶
تاریخ خبر:

‌لکسوس LS۵۰۰‌؛ خفن‌ترین مهمان تازه‌ رسیده ژاپنی

روزنامه هفت صبح | آشنایی ایرانی‌ها با لکسوس LS به دوره ماه عسل تویوتا و لکسوس در ایران بازمی‌گردد. زمانی که مدل‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ این خودرو توسط ایرتویا و در دو مدل پنج و چهار صندلی (VIP) به ایران آمد. LS در آن دوره به عنوان خودرویی نگریسته می‌شد که قصد داشت سیطره ب.ام.و سری ۷ و مرسدس بنز کلاس S را به چالش بکشد‌ اما این دوره رقابتی نیز به پایان رسید و با وجود وعده ورود ال‌اس مدل ۲۰۱۸ دیگر خبری از مدل‌های بعدی LS نشد.

حال مدل ۲۰۲۰ آن با پلاک دیپلماتیک به خیابان‌های تهران افتخار حضور داده است.LS500 جدید از زبان طراحی مدرن لکسوس بهره می‌برد که نسبت به مدل ۲۰۱۲ آن از خطوط تیزتر و چراغ‌های باریک‌تر استفاده شده است. مهم‌ترین شاخصه طراحی LS500 در نمای جلویی، جلوپنجره‌‌ بزرگ مشبک فلزی است. در نمای جانبی لکسوس ترجیح داده قید خطوط تیز را بزند و بیشتر به قوس سقف بپردازد. از این رو تفاوت چندانی میان در‌‌های این خودرو و در‌‌های سدان‌های ارزان‌قیمت بازار مثل هیوندای اکسنت دیده نمی‌شود که نقطه ضعف بزرگی برای لکسوس است.

در نمای عقب چراغ کشیده در طرفین ادامه داشته و با خط کرومی تیزی به سوی پایین نیز مایل شده که نمای اسپرتی را خلق کرده است‌ اما سپر چندان جذابیتی نداشته و باز هم شبیه ‌ سدان‌های ارزان‌قیمت همچون تویوتا کمری است. در نهایت خروجی‌های دوگانه و مستطیلی‌شکل اگزوز در پایین سپر جانمایی شده‌اند که نمای زیبایی را ایجاد کرده‌اند.‌تریم داخل این سدان گران‌قیمت ژاپنی ترکیبی از چرم سفید و مشکی است که کنتراست‌شان ناشی از هوشمندی طراحان است.

نورپردازی LED داشبورد و لامپ‌های پدالی در هر در‌ از ویژگی‌های جالب کابین است. تمام صندلی‌های این خودرو قابل تنظیم به ۲۸ جهت مختلف و به گرمکن و ماساژور مجهزند. با استفاده از صفحه لمسی موجود در استراحتگاه دست، سرنشین سمت راست در عقب می‌تواند صندلی سرنشین جلو را عقب و جلو کرده تا فضای کافی برای استراحت داشته باشد. صفحه لمسی یاد شده همچنین سیستم صوتی، سیستم تهویه و آفتاب‌گیرها را کنترل می‌کند.

چیز دیگری که در کابین لوکس این خودرو به چشم می‌آید سیستم هدآپ دیسپلی است که جزو بهترین‌ها در بازار سدان‌های فول‌سایز لوکس است و از عملکردهای هوشمندانه‌ای همچون هشدار ترافیک جلو سود می‌برد. این سیستم از پیکان‌های زردرنگ برای نمایش رانندگان در ترافیک روبه‌رو استفاده می‌کند. سیستم یاد شده همچنین اطلاعاتی همچون سرعت و وضعیت راننده را نشان می‌دهد.
لکسوس LS500 با پیشرانه ۳/۵ لیتری خورجینی شش سیلندر توئین توربو برای خریداران موجود است که ۴۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۹۹ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

سیستم عقب محرک به‌صورت استاندارد موجود است‌ اما سیستم تمام چرخ محرک همراه ‌با دیفرانسیل تورسن به‌عنوان آپشن ارائه می‌شود. با طرح محرک عقب، این سدان می‌تواند در ۴/۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد. قیمت این خودرو ۷۸ هزار و ۶۷۰ دلار است. این در حالیست که قیمت پایه مرسدس بنز کلاس S حدود ۱۳۱ هزار دلار و ب.ا.م و سری ۷ حدود ۸۶ هزار دلار است.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۷۵۵۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر