کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۹۵۲۰
تاریخ خبر:

‌لکسوس ES۳۵۰ ‌لاکچری‌ترین سدان گذرموقت ایران

روزنامه هفت صبح | لکسوس نسل هفتم در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۹ رونمایی شد و تلاشی بود در جهت طراحی سدان متوسط‌سایزی که جادارتر و بزرگ‌تر باشد. از این رو در این نسل با ای‌اسی روبه‌رو هستیم که طراحی آن به مدل‌های LS و LC نزدیک‌تر شده است. لکسوس ES با توجه به بخش بزرگی که برای سقف کوتاه‌تر اختصاص می‌یابد،‌ ظاهر بسیار صاف‌تری دارد که باعث می‌شود خودرو کمی بیشتر به سبک کوپه شبیه باشد.

لکسوس ES مدل ۲۰۱۹ همچنان با جلوپنجره مشبک دوک‌مانند متقارن ارائه می‌شود، در حالی که جلوپنجره نسل هفتم بزرگ‌تر از همیشه ساخته شده و اکنون میله‌های عمودی در مرکز قرار دارند. عقب خودرو به شدت برش خورده است و چراغ‌های LED عقب از طرح L شکل بهره می‌گیرند. در نمای جلو شاید بتوان ES جدید را خودرویی کاملاً کشیده دانست که انگار از ظاهر نه‌چندان هیجان‌انگیز و رسمی قبلی خسته شده و می‌خواهد کمی به سمت کلاس سدان اسپورت حرکت کند.

از نمای پشت چراغ‌های عقب کشیده زاویه‌دار ES نسل هفتم به شدت به کیا اپتیمای نسل قبل شبیه است و شاید نتوانید در نگاه اول تمایز میان آن دو را تشخیص دهید. رقبای اصلی ES را ب.ام.و سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E تشکیل می‌دهند که البته تفاوت قیمت حدود ۱۴ هزار دلاری ES با هر دو سبب شده بسیاری از افراد به سراغ این سدان لاکچری ژاپنی بیایند.

قیمت پایه ES ، ۳۹ هزار و ۵۰۰ دلار است و با آن می‌توانید (البته فعلاً در خارج از کشور!) صاحب خودرویی شوید که دارای آپشن‌هایی همچون سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، چراغ‌های LED مخصوص روز، سنسور پارک در عقب و جلو، سانروف، آینه‌های الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، حافظه ذخیره تنظیمات صندلی راننده (برای سرنشین جلو به صورت سفارشی)، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن و سردکن برای صندلی‌های جلو، سنسور باران،‌ رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، دوربین عقب، نشان‌دهنده میزان باد لاستیک‌ها و سیستم کمکی در سربالایی (HSA) به صورت سفارشی است.

ES350 یکی از ایمن‌ترین خودروهای حاضر در ایران است. دریافت ۵ ستاره ایمنی از NHTSA معلول وجود امکاناتی همچون ۱۲ کیسه هوا (کیسه هوای سرنشینان جلو،‌ کیسه هوا برای زانوهای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای و کیسه هوای کناری) است که در ترکیب با سیستم‌های ترمز (TRC - VSC - ABS -BA- EBD) سواری پایدار‌ و امنی را به سرنشینان این سدان لوکس ژاپنی هدیه می‌دهد.

اگر امکانات سرگرمی خودرو نیز برای‌تان اهمیت دارد، از ES خوش‌تان خواهد آمد. سیستم صوتی Lexus Premium یکی از باکیفیت‌ترین‌های بازار است که با هشت بلندگو تجربه متمایزی از شنیدن موسیقی در خودرو را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر صفحه نمایش هشت اینچی لکسوس در وسط کنسول ساعت آنالوگی با طراحی کلاسیک جانمایی کرده که شبیه مدل‌های گران‌قیمت مرسدس بنز است و حسابی به لاکچری‌بودن کابین افزوده است.

در این مدل از پیشرانه ۳.۵ لیتری استفاده شده است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ این ارقام ۲۸ اسب بخار در قدرت و ۱۸ نیوتن‌متر در گشتاور بیشتر از نسل قبلی است. نیروی تولیدی پیشرانه از طریق جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته جدید به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۵۹۵۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر