کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۰۴۵
تاریخ خبر:

‌قیمت چهار گجت پرکاربرد کلاس‌ها و جلسات آنلاین

روزنامه هفت صبح، احمدرضا نجفی | کلاس‌های درس هیچ‌موقع به اندازه دوران کرونا خسته‌کننده و ملال‌آور نبوده‌اند. هر کسی را دو ساعت پشت مانیتور بنشانید و از او بخواهید صرفا با صدا کلاس را پیگیری کند، طبیعی است که از درس و دانشگاه ذله شود. تازه با دورکار شدن کارمندان، جلسات کاری غیرحضوری هم به این دسته اضافه شده. در این گزارش قیمت چهار گجت پرکاربرد را بررسی کرده‌ایم. استفاده از آنها تا حد زیادی می‌تواند روی جلسات کاری و کلاس‌های آنلاین تاثیر بگذارد.

هدفون و هندزفری اولین چیزی است که باید بخرید و بسته به اینکه یک هندزفری معمولی می‌خواهید یا هدفون بی‌سیم توگوشی، هزینه آن بین ۴۰ تا ۵۰۰هزار تومان متغیر خواهد بود. اگر فکر می‌کنید میکروفن هندزفری برای برقراری ارتباط کافی است، احتمالا باید بگوییم اشتباه می‌کنید. برای اینکه خیالتان بابت کیفیت صدا راحت باشد و لازم نشود گاه‌گداری میکروفن هندزفری را جلوی دهانتان نگه دارید، می‌توانید سراغ میکروفن‌های یقه‌ای با قیمت حداقل ۵۰هزار تومان بروید.

یا اینکه هدست بخرید و خودتان را بابت هدفون و میکروفن راحت کنید. هدست‌های موجود در بازار بین ۳۰۰هزار تا دو میلیون تومان قیمت دارند. بااین‌همه، همچنان جای یک گجت کاربردی خالی است. نکند انتظار دارید حاضران در جلسه و کلاس صرفا صدایتان را بشنوند؟ برای یک جلسه و کلاس پویا، احتمالا به یک وب‌کم احتیاج دارید. ارتباط تصویری تاثیر زیادی در بهتر شدن شرایط جلسه و کلاس خواهد گذاشت. خرید وب‌کم حدود ۳۰۰هزار تا سه میلیون تومان خرج روی دستتان خواهد گذاشت.

*** قیمت انواع وب‌کم؛ ۳۰۰هزار تا سه میلیون تومان
جلسات غیرحضوری بدون تصویر تا حد زیادی حوصله آدم را سر می‌برند. این جلسات به حد کافی خسته‌کننده هستند، چه رسد به اینکه هیچ تصویری از کسی که در حال صحبت است، نداشته باشید، به‌خصوص اگر مدیر جلسه، معلم کلاس یا استاد دانشگاه هستید، شاید بهتر باشد حتما فکری به حال وب‌کم بکنید. وب‌کم لپ‌تاپ‌ها شاید گزینه خوبی باشد، اما اغلب آنها کیفیت پایینی دارند و صرفا تصویری تار از شما به نمایش می‌گذارند.

همچنین کسانی که با کامپیوتر رومیزی در جلسات غیرحضوری و کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنند، به احتمال زیاد وب‌کم برای آنها ضروری خواهد بود. ارزان‌ترین وب‌کم‌های موجود در بازار حداقل ۳۰۰هزار تومان قیمت دارند که یک نمونه آن وب‌کم زیکو مدل Z48 است. رزولوشن فیلمبرداری این وب‌کم سه مگاپیکسل است و تصاویر را با کیفیت ۷۲۰ فیلمبرداری می‌کند. وب‌کم پی‌سی کمرا مدل PC3000 یکی دیگر از وب‌کم‌های پروفروش موجود در بازار است که با قیمت حدود ۴۵۰هزار تومان فروخته می‌شود. و‌ب‌کم سومگ مدل SMG-FHD هم در همین محدوده قیمت قرار دارد.

مشخصات آنها تا حد زیادی شبیه یکدیگر است و حتی از لحاظ ظاهری هم تفاوت چندانی با هم ندارند. اگر می‌خواهید با حداقل هزینه وب‌کم بخرید و به صورت تصویری در جلسات غیرحضوری و کلاس‌های آنلاین شرکت کنید، احتمالا بهترین گزینه همین مدل‌ها هستند، در غیر این صورت اگر مشکلی بابت هزینه بالاتر ندارید، وب‌کم رپو مدل C260 می‌تواند گزینه خوبی باشد. این وب‌کم با قیمت یک میلیون تومان فروخته می‌شود.

گران‌ترین وب‌کم‌ها قیمتشان به سه میلیون تومان می‌رسد. از نمونه آنها می‌توان به وب‌کم ای‌فورتک مدل PK-750G اشاره کرد که در بازار دو میلیون و ۹۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. از ویژگی‌هایش می‌توان به پایه آن اشاره کرد که هم قابلیت استفاده رومیزی دارد و هم به قسمت بالای مانیتور متصل می‌شود. روزولوشن دوربین آن به ۱۶مگاپیکسل می‌رسد و عملا می‌تواند مثل دوربین گوشی موبایل از شما عکس بگیرد و تصویرتان را با دیگر اعضای جلسه و کلاس به اشتراک بگذارد.

*** قیمت انواع هدفون و هندزفری؛ ۴۰ تا ۵۰۰هزار تومان
مگر می‌شود بدون هدفون در جلسات آنلاین شرکت کرد؟ مگر اینکه یک اتاق کار در خانه داشته باشید که بتوانید با خیال راحت بلند بلند به صدای حاضران در جلسه یا کلاس گوش کنید. به هر صورت خیلی‌ها ترجیح می‌دهند برای آرامش خاطر بقیه هم که شده با هدفون در جلسات شرکت کنند. با این کار حتی می‌توان در مترو، اتوبوس و تاکسی هم در جلسات کاری و کلاس‌های آنلاین شرکت کرد.

همچنین کیفیت صدا هم در هدفون بهتر از اسپیکر موبایل و لپ‌تاپ است و با هدفون احتمالا تمرکز بیشتری خواهید داشت. هدفون‌های تقلبی که در بساط هر دستفروشی پیدا می‌شوند بین ۱۰ تا ۲۰هزار تومان قیمت دارند، اما مگر پولتان زیادی آمده که بخواهید چنین هدفون‌های به‌دردنخوری بخرید؟ یکی‌درمیان یکی از گوشی‌هایش خراب است، میکروفنش کار نمی‌کند یا بعد از یک هفته سیمش قطع می‌شود. مرگ یک‌بار، شیون هم یک‌بار.

اگر از همان ابتدا کمی بیشتر هزینه کنید، خیالتان کاملا راحت خواهد بود. با هزینه‌ حداقل ۴۰هزار تومان می‌توانید سراغ هدفون‌های باکیفیت بروید. قیمت آنها ممکن است به ۱۲۰هزار تومان هم برسد. اگر از گره خوردن سیم هدفون دل خوشی ندارید، گزینه دیگر اعتماد به هدفون‌های بلوتوثی است. البته ممکن است کامپیوتر شما بلوتوث نداشته باشد و از خرید خود پشیمان شوید، اما این گزینه یکی از بهترین‌ها برای کسانی است که با گوشی و لپ‌تاپ در جلسات و کلاس‌های غیرحضوری شرکت می‌کنند.

قیمت هدفون‌های بلوتوثی دورگردنی حداقل ۵۰هزار تومان است و قیمت مدل‌های برند مثل هدفون دورگردنی سامسونگ و شیائومی به ۷۰۰هزار تا یک میلیون تومان می‌رسد. گزینه گران‌تر، هدفون‌های بی‌سیم توگوشی است که بعضا به آنها True Wireless می‌گویند. قیمت آنها از ۱۱۰هزار تومان شروع می‌شود و تقریبا می‌توان گفت انتهایی ندارد. اگر دنبال گران‌ترین‌ها هستید، می‌توانیم هدفون بی‌سیم سنهایزر مدل Momentum true wirless 2 را به شما معرفی کنیم. قیمتش؟ ناقابل ۹میلیون و ۱۰۰هزار تومان. این مدل حتی از هدفون اپل هم گران‌تر است.

هدفون بی‌سیم اپل مدل AirPods Pro با محفظه شارژ شش میلیون و ۱۰۰هزار تومان قیمت دارد. هدفون بی‌سیم بیتس Powerbeats Pro، هوآوی مدل FreeBuds Pro و سونی مدل WF-SP800N از دیگر مدل‌های برند هستند که قیمت هر سه حدود پنج میلیون تومان است. پرفروش‌ترین مدل، هدفون بی‌سیم شیائومی Redmi AirDots است که ۵۰۰هزار تومان خرج روی دستتان می‌گذارد. اغلب این هدفون‌ها در همین محدوده ۵۰۰هزار تومان قیمت دارند. با این حساب اگر بودجه‌ای در بازه ۴۰هزار تا ۵۰۰هزار تومان داشته باشید، می‌توانید از هر نوع هدفون، بهترینش را به جلسات غیرحضوری و کلاس‌های آنلاین ببرید.

*** قیمت انواع هدست؛ ۳۰۰هزار تا دو میلیون تومان
کسانی که ناچار هستند در محل‌های شلوغ در جلسات آنلاین شرکت کنند، باید سراغ هدفون و هدست‌هایی بروند که به‌کلی صدای محیط را حذف کنند. برای پدر و مادرهایی که بچه کوچک در خانه دارند و هر لحظه ممکن است با سروصدایش از جا بپرند، هدست‌ها بهترین گزینه هستند. هرچند خیلی‌ها راحتی هدفون و هندزفری توگوشی برایشان از همه‌چیز مهمتر است. هدفون‌های روگوشی که کامل لاله گوش را پوشش می‌دهند، حداقل ۱۵۰هزار تومان قیمت دارند.

اغلب مشتری‌ها هم سراغ همین مدل‌های ارزان‌قیمت می‌روند که از قضا بی‌سیم هستند. اگر دنبال یک هدفون خوب با حداقل بودجه هستید، احتمالا با ۳۰۰هزار تومان بتوانید مدل‌های خوبی مثل تسکو TH5345 پیدا کنید. توجه داشته باشید که این هدفون‌ها لزوما میکروفن ندارند و اگر می‌خواهید خرج دوباره نکنید، می‌توانید سراغ هدست‌های بروید که علاوه‌بر گوشی، میکروفن هم دارند. البته قیمت آنها خیلی بیشتر است و تقریبا می‌توان گفت حداقل ۴۰۰هزار تومان خرج روی دستتان می‌گذارند. قیمت مدل‌های باکیفیت و پرفروش مثل تسکو TH5155 حدود ۸۰۰هزار تومان است.

قیمت هدست‌های برند مثل ریزر، بیتس، ادیفایر، جی‌بی‌ال و سونی عموما در محدوده سه تا پنج میلیون تومان است، اما بعضا ممکن است با هدست‌های ۲۰میلیون‌تومانی روبه‌رو شوید. برای مثال هدفون بنگ اند آلفسن مدل Beoplay H9 3rd Gen چنین قیمتی دارد. هدفون‌های بیتس مدل Studio 3 حدود شش میلیون تومان فروخته می‌شوند و هدست ریزر مدل Kraken X-U پنج میلیون تومان است. هدست ایسوس مدل Hs-W1 هم در همین محدوده قیمت دارد. اگر این هدست‌های برند را در نظر نگیریم، می‌توانیم بگوییم با بودجه ۳۰۰هزار تا دو میلیون تومان می‌توان یک هدست خوب خرید.

*** قیمت انواع میکروفن؛ ۵۰هزار تا یک میلیون تومان
میکروفن را به یقه‌تان وصل کنید و با خیال راحت شروع به صحبت کنید. با این کار لازم نیست هر چندوقت یک‌بار میکروفن هدفون را دور و نزدیک کنید. همچنین در صورت استفاده از میکروفن احتمالا دعای خیر شاگردان، همکلاسی‌ها و حاضران در جلسات را می‌خرید. چون با این کار کیفیت صدای شما به شکل قابل‌توجهی بهتر می‌شود و دیگر خبری از نویز و خش‌خش نخواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که اگر از لپ‌تاپ یا گوشی استفاده می‌کنید، بعد از خرید میکروفن لازم است یک مبدل هم بخرید.

چراکه لپ‌تاپ و گوشی تنها یک جک صدا دارند و برای اینکه بتوانید هم از هدفون و هم از میکروفن استفاده کنید، باید حدود ۲۰ تا ۳۰هزار تومان برای خرید یک مبدل AUX یک به دو هزینه کنید. ارزان‌ترین میکروفن‌های موجود در بازار حدود ۵۰هزار تومان قیمت دارند. اغلب خریداران سراغ همین مدل‌ها می‌روند و برای همین صدر فهرست پرفروش‌ترین میکروفن‌ها در اختیار آنهاست. قیمت میکروفن‌های اسم‌ورسم‌دارمثل ایکس‌او مدل MKF01 به حدود ۱۴۰هزار تومان می‌رسد.

این مدل میکروفن‌ها صرفا یک سیم بلند دارند و امکانات چندان ویژه‌ای در اختیارتان نمی‌گذارند. در برخی مدل‌ها روی سیم دکمه‌ای برای قطع و وصل صدا در نظر گرفته شده تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانید میکروفن را بی‌صدا کنید. میکروفن یقه‌ای بویا مدل BY-M1 از نمونه آنهاست که با قیمت ۴۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. به‌طورکلی میکروفن‌های یقه‌ای بین ۵۰هزار تومان تا یک میلیون تومان قیمت دارند.

میکروفن یقه‌ای کی‌اند‌اف مدل KF10 و میکروفن یقه‌ای بویا مدل BY-M1 Pro از جمله میکروفن‌های یک‌میلیون‌تومانی موجود در بازار هستند. گزینه دیگر، میکروفن‌های رومیزی است که بعضا در جلسات کاری استفاده می‌شوند. قیمت آنها حداقل ۱۶۰هزار تومان است و در بیشترین حالت به ۷۰۰هزار تومان می‌رسد. میکروفن رومیزی یانمای مدل G22 با چنین قیمتی فروخته می‌شود و یکی از گران‌ترین میکروفن‌های رومیزی به حساب می‌آید.

کدخبر: ۳۶۳۰۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر