کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۹۹۱
تاریخ خبر:

‌قلع و قمع کشتی‌گیران آزاد و فرنگی و ‌۴۰‌صفحه‌ تبریک‌ تولد!

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌اول آبان ۱۳۵۶٫ خبرهای مهم صفحه اول اطلاعات‌‌: آب دوسوم محلات تهران قطع شد‌، ‌برف سنگین مدارس مشهد را تعطیل کرد‌،‌ دیشب هزاران اتومبیل در راه‌بندان خیابان‌های تهران گرفتار بودند. یک نوع مجموعه مصایب مختلف. به هرحال خبر برف مشهد آن هم در آخرین روز مهرماه خبر جالبی بوده است‌. قطع آب تهران هم به خاطر باران زیاد و گل آلود شدن آب شرب بوده که دستگاه‌های تصفیه از پالایش آنها ناتوان بودند.

ترافیک خیابان‌های تهران هم دلیل خاصی نداشته و به بی‌نظمی راننده‌ها ارتباط داده شده است‌. در اتفاقی عجیب و در دو حادثه جداگانه دو مهندس آمریکایی و هندی که در مجتمع‌های ماهشهر مشغول به کار بودند در یک روز بر اثر سوانح رانندگی و تراکتوری(!) کشته شده‌اند. تیم کشتی آزاد هم مثل فرنگی کارها در مسابقات لوزان قلع و قمع شده‌اند. سوخته‌سرایی توسط سوسلان‌اندیف ضربه شد و بعد هم از جوزف بالا کشتی گیر مجارستانی شکست خورد‌،‌ بزم‌آور هم به یک کشتی گیر ژاپنی باخته و برزگر هم از حریف آمریکایی خود ضربه فنی شده است‌.

نکته‌ای که نشان از سختی کار کشتی‌گیرها در آن سال‌ها دارد وفور کشتی‌گیرهای اروپای شرقی در مسابقات است. از لهستان و چکسلواکی و مجارستان و آلمان شرقی و البته بلغارستان. در سال‌های اخیر کشتی‌گیرهای مطرح این کشورها بسیار اندک شده‌اند. فیلم «باکره سن تروپه» اکران شده و برای زیر هجده سال هم ممنوع شده است. دو فیلم جدید ایرانی هم اکران شده‌اند که دو کله شق با بازی بیک ایمانوردی و ایرج قادری هستند و فیلم کوچ با بازی بیک ایمان وردی و خانم کمند.

۵ قمه کش و باجگیر معروف تهران هم دستگیر شده‌اند که عکس‌هایشان هم با اسم و مشخصات کار شده است:‌حسن ایزدی‌،‌ داوود بیابانی‌،‌کیهان کیوانفر‌،‌ احمد شاه حسینی‌،‌ محمود حاج غفور. حکم یک فرد افغان به نام عبدالرحمان معشوق هم اعلام شد. او به عنوان خدمتکار در یک خانه در تهران مشغول به کار می‌شود و یک روز به زن صاحبخانه تجاوز کرده و متواری می‌شود. با دستگیری و محاکمه عبدالرحمان او به ۵ سال زندان محکوم شده است.

دوشنبه دوم آبان‌. صفحه اول روزنامه اطلاعات خبر مهم چندانی نیست. شب تولد امام رضا است. تلویزیون هم اعلام کرده بازی دو روز بعد تیم ملی ایران و کویت به هیچ وجه پخش مستقیم برای تهرانی‌ها نخواهد شد. هدف از این کار حضور تماشاگران در ورزشگاه و تشویق تیم ملی در این بازی حساس ذکر شده است‌.

شکست‌های تیم کشتی ادامه دارد و همه را در ناامیدی فرو برده است‌. تیم فوتبال منچستر یونایتد هم با ترکیبی از بازیکنان ذخیره و با تجربه به تهران آمده تا با تیم ملی امید بازی کند. آنها در مکان دوازدهم لیگ انگلیس قرار دارند. تساوی بدون گل استرالیا و کره‌جنوبی در سئول در مقدماتی جام جهانی موجب خوشحالی ایران و کویت شده است‌. انجمن تهیه کنندگان سینمای ایران در یک اطلاعیه اعلام انحلال و در واقع اعلام ورشکستگی کرده‌اند.

در هتل ورسای تهران یک آمریکایی به نام ویلیام اندرسون لیو که کارمند شرکتی در بروجرد است در بار هتل مست می‌کند و با یک ایرانی گلاویز می‌شود و وقتی پلیس دخالت می‌کند به مامور پلیس هم حمله می‌کند که در نهایت بازداشت و باپرونده راهی دادسرا شده است‌. ۱۶ نفر تبعه افغانستان هم درآبادان دستگیر شده‌اند. به جرم ورود غیر مجاز به ایران.

چهارشنبه چهارم آبان. صفحه اول روزنامه اطلاعات خبر مهمی نیست‌. در صفحه ۳ آمده که ۱۳۱ زندانی امنیتی آزاد شده‌اند. از قرار رسیدن موعدچهارم آبان که تولد محمدرضا بوده دلیل چنین بخششی بوده است‌. بارندگی به شدت در تهران ادامه دارد و از قرار جشنی که قرار بوده به خاطر چهارم آبان در ورزشگاه یکصد هزارنفری برگزار شود لغو شده است‌. بیش از چهل صفحه روزنامه امروز به مطالبی درباره تولد محمدرضا و تبریکات و چاپلوسی‌ها اختصاص دارد.

چهل صفحه که بعضی صفحاتش هم کاملا رنگی هستند… منچستر یونایتد در بازی دوستانه خود تیم ب ایران را دو بر صفر شکست داده. حمید علیدوستی‌، ‌حسین فداکار‌، بهتاش فریبا، عبدالرضا برزگری‌، کامل انجینی‌،‌ علیرضا خورشیدی‌،‌ رضا رجبی‌،‌ نادر فریاد شیران و … از چهره‌های مهم تیم ملی ب ایران بوده‌اند‌. تیم ملی ایران هم قرار است جمعه با کویت بازی کند که اگر حسن روشن در فرم ایده‌آل باشد همان ترکیب سه نفره روشن‌، ‌غفورجهانی و عادلخانی در خط حمله بازی خواهند کرد و پروین و صادقی و قاسمپور هم در خط هافبک.

کدخبر: ۴۲۱۹۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر