کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۷۵۳
تاریخ خبر:

‌قطع نخاع پسر ۲۴‌ساله به دلیل اختلاف خانوادگی!

روزنامه هفت صبح | کشفیات طرح رعد و اقتدار توسط پلیس پیشگیری و امنیت عمومی تهران صبح سه‌شنبه ۱۸‌آبان ۱۴۰۰ به مرحله نمایش درآمد. در حاشیه طرح رعد ۲۶۰ حکم قضایی اجرا و ۶۰۳ سارق دستگیر شدند. در طرح اقتدار یک هزار و ۳۰۰ کالای مسروقه مردم و ۱۶۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی کشف شد و ۳۲ باند سرقت منهدم شد و بالغ بر ۱۵ و نیم میلیارد تومان اموال مردمی از مخفیگاه سارقان کشف شد. این طرح در حالی برگزار شد که در حاشیه آن سه نفر از افراد شروری حضور داشتند که اقدام به قطع نخاع یک پسر ۲۴‌ساله با قمه کرده بودند. این پسر روی برانکارد به این برنامه آورده شده بود تا با متهمان پرونده مواجه شود.

قطع نخاع با قمه!
سی‌ام تیرماه امسال گزارش یک فقره درگیری در تهرانسر به ماموران پلیس امنیت پایتخت گزارش شد. با اعلام این خبر، تیمی از ماموران پلیس در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند. تحقیقات میدانی ماموران پلیس امنیت نشان داد پانزده مرد شرور با قمه به مرد تهرانی در خیابان اصلی تهرانسر حمله کردند. براثر این درگیری مرد جوان با ضربه‌های قمه قطع نخاع شد. سرهنگ پیام کاویانی، رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت پس از دریافت این اطلاعات مهم به ماموران پلیس دستور داد تا عاملان قطع نخاع مرد جوان را شناسایی و دستگیر کنند.

بنابر حساسیت موضوع‌، ماموران پلیس امنیت با متمرکز کردن همه شاخه‌های تحقیقاتی روی پیداکردن مخفیگاه سه متهم اصلی پرونده که مرد جوان را در خیابان تهرانسر قطع نخاع کرده بودند، توانستند آنها را در کمتر از چهار ماه دستگیر کنند. متهمان در بازجویی‌های پلیس با مشاهده شواهد و مدارک موجود به جرم خود مبنی بر درگیری و قطع نخاع کردن مرد جوان در محله تهرانسر اعتراف و دلیل نزاع را اختلافات خانوادگی عنوان کردند.

پسر ۲۴ ساله قربانی اختلاف خانوادگی
اما جزئیات این حادثه دردناک چیست؟ سه نفر از اراذل و اوباش در منطقه تهرانسر با مرد ۲۴‌ساله درگیر می‌شوند، سه نفر از اوباش، مرد را نگه می‌دارند و یکی از آن افراد، با قمه از ناحیه گردن چنان ضربه‌ای به پسر جوان می‌زند که فرد قطع نخاع می‌شود. پلیس می‌گوید این افراد جنایت بزرگی مرتکب شده و هر سه نفر دستگیر می‌شوند. فرد مضروب درباره حادثه می‌گوید: «‌شب عید قربان که مهمانی به خانه عمویم رفته بودم در حال بازگشت سه خودرو که حدود ۱۵‌نفر سرنشینانش بودند بر سرمان ریختند.

خودشان گفته‌اند به‌خاطر اختلاف خانوادگی چنین کاری کرده‌اند اما من اصلا نمی‌‌دانم که هستند که بخواهیم اختلاف داشته باشیم! دورادور آنها را می‌شناسم! حتی من از آنها پرسیدم گناه من چی بوده که من را زدید؟! که خودشان معترف شدند اصلا تو در این ماجرا دخیل نبودی!» او درباره نحوه آسیب نیز می‌گوید: «‌دقیقا دو مهره پایین‌تر از گردنم آسیب دید که باعث قطع نخاعم شد.

قمه سه سانت داخل رفت و قطع نخاع شدم.» یکی از متهمان این پرونده درباره این اقدام‌شان می‌گوید: «علت درگیری خانوادگی بود. خانواده اینها دو دفعه برادر من را با چاقو زده بودند و جایش هم مشخص است! ما هم خودمان اقدام کردیم.» پلیس می‌گوید: «سابقه شرارت و درگیری در پرونده این سه نفر وجود دارد و ما درخواست اشد مجازات را برای آنها داریم. اگرچه شاکی خصوصی هنوز شکایتی مطرح نکرده است اما درخواست پلیس برای مجازات آنها وجود دارد.»

دستگیری ۳۹۸ اوباش‌گر
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۳۹۸ اوباش‌گر و مزاحم نوامیس در پایتخت خبر داد و اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش ۴۵‌درصدی شرارت در تهران بوده‌ایم. سردار حسین رحیمی در اجرای چهارمین مرحله از طرح «اقتدار» ویژه برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس که به‌اجرا درآمد، گفت: «در اجرای این مرحله از طرح ۳۹۸ اوباش‌گر و مزاحم نوامیس دستگیر شدند که این افراد در زمینه ایجاد مزاحمت، خرید و فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر، ایجاد رعب و وحشت و قمار و… اقدامات مجرمانه‌ای را انجام داده بودند.»

وی افزود: «از افراد دستگیر شده مجموعا ۲۶ قبضه انواع سلاح جنگی و بالغ بر ۱۰ هزار فشنگ جنگی کشف شده است.» رحیمی ۱۰ دستگاه موتورسیکلت سنگین و سبک را از دیگر کشفیات طرح اقتدار اعلام کرد و گفت: «در این مرحله از طرح به ۱۸۰ پرونده نیز رسیدگی شد.» او در پاسخ به این پرسش که عمده اراذل و اوباش در کدام محلات دستگیر شدند، گفت: «این طرح در سراسر تهران به اجرا درآمد و دستگیرشدگان در مناطقی چون تهرانسر، تهرانپارس، اشرفی اصفهانی، شهرک ولیعصر، خاک سفید، نظام‌آباد، نارمک، مجیدیه، امیریه، ۱۳ آبان، منیریه، جوادیه، نازی‌آباد، خانی‌آباد، مشیریه، فلاح و‌… دستگیر شدند.»

رحیمی، درباره اینکه آیا اخیرا بر تعداد اراذل و اوباش در تهران افزوده شده یا خیر؟ گفت: «اگر خاطرتان باشد تا همین چهار، پنج سال پیش ما اراذل و اوباش سطح یکی را در تهران داشتیم و بعضی از آنها نوچه و همراهان زیادی داشتند اما امروز در نتیجه اقدامات بسیار خوبی که انجام شده وضعیت به‌مراتب بهتر از گذشته است، به طوری‌که اوباش جدیدی نداریم و ما برای دستگیری این افراد آنها را در مخفیگاه‌هایی که پنهان شده‌اند، دستگیر می‌کنیم و عمدتا خبری از حضور و قدرت‌‌نمایی آنها در خیابان وجود ندارد. برابر گزارش‌های ما شرارت و جرایم مرتبط با اراذل و اوباش از ابتدای سال جاری تا‌کنون در تهران کاهشی ۴۵‌درصدی داشته است.»

کدخبر: ۴۲۴۷۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر