کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۱۶۵۹
تاریخ خبر:

‌قتل برای رسیدن به ۲۰۰ میلیون تومان پول

روزنامه هفت صبح | مردی که همکار خودش را بیهوش کرده بود تا بتواند با کشتن او به پول‌های داخل گاوصندوق‌اش برسد، روز گذشته با درخواست تعیین تکلیف در دادگاه حضور یافت. به گزارش هفت صبح، رسیدگی به این پرونده از سال ۸۶ و با اعلام یک فقره کشف جسد داخل خودرویی در تهران آغاز شد.

سریعا ماموران با اعلام این خبر به محل کشف جسد اعزام شدند و با حضور بازپرس کشیک قتل پایتخت تحقیقات نیز جریان یافت درحالیکه با تعیین هویت مقتول پلیس متوجه شد اعلام یک فقره سرقت از دفتری نیز در همان نزدیکی‌ها اعلام شده که اتفاقا صاحب شرکت درواقع همان صاحب جسد است.

در ادامه پلیس که به ماجرای همزمانی سرقت و قتل مشکوک شده بود به انجام بازجویی‌های اولیه از خانواده متوفی پرداخت و متوجه شد که متوفی یک همکار دارد که از ماجرای وجود مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پول در گاوصندوق مقتول نیز باخبر بوده است و به احتمال زیاد بین این ماجراها و همکار متوفی رابطه‌ای نیز وجود داشته باشد.

با توجه به این موضوعات، بازپرس کشیک قتل پایتخت دستور احضار و بازداشت همکار متوفی را صادر کرد که این فرد با حضور در اداره آگاهی از ماجرا اعلام بی‌خبری کرد اما در ادامه تلاش‌های پلیسی به جریان افتاد و مشخص شد این فرد تنها مظنون اصلی ماجراست که موبایل‌اش نیز در همان محدوده‌های وقوع آنتن داشته و به همین دلیل این فرد با قرار بازداشت موقت به بازداشتگاه منتقل شد.

در زمان حضور همکار متوفی در اداره آگاهی، بالاخره او زبان به اعتراف گشود و اعلام کرد که با توجه به خبر داشتن از پول‌های داخل گاوصندوق دست به سرقت زده است. بعد از این پرونده این قتل تکمیل شد و با صدور کیفرخواست علیه متهم، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

با برگزاری جسله محاکمه این پرونده در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ابتدا اولیای دم درخواست قصاص برای قاتل کردند و در ادامه متهم زمانی‌که در جایگاه محاکمه قرار گرفت، گفت: من اتهام خود را قبول دارم. من و متوفی همکار بودیم و از اوضاع مالی خوب او خبردار بودم.

در ایام بی‌پولی تصمیم گرفتم اموال او را سرقت کنم اما هر طور فکر کردم دیدم که در عالم همکاری خیلی زود متوجه می‌شود و آن‌وقت بد جور آبرویم می‌رود. برای همین فکری کردم و گفتم اگر او را بکشم و بعد از آن سرقت را انجام بدهم هیچوقت کسی متوجه ماجرا نخواهد شد. بنابراین براساس نقشه‌ای که کشیده بودم تصمیم گرفتم ابتدا او را به یک مهمانی برای دیدن همکارمان دعوت کنم.

با هم به مهمانی رفتیم و بعد از آنکه از آنجا بیرون آمدیم متوفی را با آبمیوه تعارف کردن بیهوش‌اش کردم چراکه داخل آبمیوه داروی بیهوشی ریخته بودم و بعد از آن او را خفه کردم و کلید‌های گاوصندوق را به همراه اموال دیگری برداشتم و به دفترش رفتم. در دفتر نیز مقداری وسایل گرانقیمت و محتویات داخل گاوصندوق اش را سرقت کردم و از محل رفتم و همه پول ها را نیز خرج کردم.

متهم در ادامه گریه و از اولیای دم نیز طلب بخشش کرد که با توجه به این موضوع، قضات پیشنهاد دادند اولیای دم از متهم با درخواست مصالحه یعنی پولی بیشتر از مقدار دیه یک انسان گذشت کنند و اولیای دم نیز این پیشنهاد را پذیرفتند و گفتند در صورت پرداخت مبلغ یک میلیارد تومان از متهم پرونده اعلام گذشت خواهند کرد.

در ادامه دادگاه وارد شور شد و با رای به حبس برای متهم، او را از قصاص تبرئه کردند در صورتیکه بتواند مبلغ مورد درخواست اولیای دم را پرداخت کند. با این‌حال بعد از گذشت بیش از ۱۲ سال همچنان متهم نتوانسته بود مبلغ مورد ادعای اولیای دم را بپردازد و از طرفی هم اولیای دم مقتول برای تعیین تکلیف متهم در زندان رجایی شهر هیچ اقدامی نکرده بودند که بنابراین متهم از داخل زندان نامه‌ای برای قضات دادگاه نوشت و از آنها درخواست کرد برای تعیین تکلیف او کاری انجام بدهند.

با این اوصاف روز گذشته جلسه دادگاه برای این متهم برگزار شد و متهم با طرح درخواست خود به قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران اعلام کرد: بیش از ۱۰ سال در زندان هستم درحالیکه متهمان قتل تنها باید ۱۰ سال حبس تحمل کنند؛ به همین دلیل از شما نیز تقاضا دارم برای تعیین تکلیف بنده کاری کنید چراکه اولیای دم تنها درخواست یک میلیارد تومان کرده‌اند و من هم چنین پولی ندارم که بدهم و آنها هم با توجه به این موضوع که من پولی ندارم هیچ اقدام دیگری برای تعیین تکلیف‌ام نکرده‌اند. در انتهای رسیدگی به این موضوع، هیات قضایی وارد شور شدند تا برای متهم تصمیم گیری کنند.

کدخبر: ۲۸۱۶۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر