کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۰۳۱۶
تاریخ خبر:

‌صنعت‌نفت آبادان-سپاهان؛ هجوم به صدر جدول

روزنامه هفت صبح | امروز هفته دوازدهم لیگ برتر با برگزاری سه بازی به پایان می‌رسد. در این سه بازی چهار تیم برای نزدیک شدن و حتی رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کنند. در اراک پرسپولیس مهمان آلومینیوم خواهد بود اما مهم‌ترین بازی از نظر جدول، تقابل صنعت‌نفت با سپاهان در آبادان است که می‌تواند معادلات صدر جدول را به هم بزند. فولاد هم پس از شکست مقابل پرسپولیس، مهمان ماشین‌سازی قعرنشین خواهد بود.

*** آلومینیوم -پرسپولیس؛ باز هم خطیبی
پس از یک پیروزی سخت و البته پرتلفات در مقابل فولاد خوزستان، پرسپولیس امروز در اراک مهمان آلومینیوم خواهد بود. تیمی که با توجه به اولین فصل حضورش در لیگ برتر، نتایج نسبتا قابل قبولی گرفته است. این تیم در آخرین بازی خود، گل‌گهر پرمهره و گران‌قیمت را با تساوی بدون گل متوقف کرد و روند خوبی را طی می‌کند.

پرسپولیس هم پس از چند تساوی پیاپی، با پیروزی مقابل فولاد از شرایط بحرانی خارج شد اما مشکل بزرگ یحیی گل‌محمدی در این بازی غیبت دو مدافع میانی فیکس این تیم است. محمدحسین کنعانی‌زادگان و سیدجلال حسینی هر دو در اواخر بازی با فولاد مصدوم شدند و زمین بازی ترک کردند. کنعانی‌زادگان که قطعا در دو، سه بازی آینده پرسپولیس غایب خواهد بود و سیدجلال هم علاوه بر بازی امروز، شاید به بازی بعدی هم نرسد.

در این شرایط، دغدغه گل‌محمدی پیدا کردن جانشینان مناسب برای این دو نفر است. یکی از جانشینان به احتمال زیاد محمد انصاری خواهد بود که پس از مدت‌ها دوری از میادین، امروز بالاخره بازخواهد گشت که البته این بازگشت می‌تواند خطراتی را هم برای او در پی داشته باشد. دیگر مدافع میانی امروز پرسپولیس، یا کمال کامیابی‌نیا خواهد بود یا میلاد سرلک! البته این احتمال هم وجود دارد که یحیی به سیداحسان حسینی جوان میدان بدهد. در سایر پست‌ها پرسپولیس مشکل خاصی ندارد و با همان بازیکنان بازی‌های قبل به میدان خواهد رفت.

در سوی مقابل تیم اراکی با هدایت رسول خطیبی به مصاف پرسپولیس خواهد آمد. خطیبی در سال‌های اخیر همواره رقابت‌های جنجالی و جذابی را در برابر پرسپولیس رقم زده است. این بار هم پیش‌بینی می‌شود پرسپولیس در برابر تیم خطیبی روز سختی در پیش داشته باشد. به خصوص که تیم اراکی از چند بازیکن باتجربه و خطرناک در ترکیب خود بهره می‌برد.

حامد پاکدل بازیکن تکنیکی این تیم که در ماشین‌سازی هم شاگرد خطیبی بود و اسماعیل شریفات که سابقه گلزنی به پرسپولیس در دربی را دارد از خطرناک‌ترین بازیکنان آلومینیوم در برابر پرسپولیس هستند اما مهم‌ترین غایب تیم میزبان در این بازی بدون شک محسن ربیع‌خواه است. هافبکی که یحیی گل‌محمدی او را نخواست و به شکلی نه‌چندان محترمانه از پرسپولیس کنار گذاشته شد. او برای بازی مقابل تیم سابقش انگیزه‌های زیادی داشت اما مدتی است که مصدوم شده و قطعا به بازی امروز و چند بازی آینده تیمش نخواهد رسید.

*** صنعت‌نفت آبادان-سپاهان؛ جنگ در چند جبهه
در ابتدای فصل هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که تقابل صنعت‌نفت و سپاهان در هفته دوازدهم، جنگی برای صدرنشینی باشد اما حالا شرایط به شکلی است که اگر صنعت‌نفت بر سپاهان غلبه کند دوباره به صدر جدول برمی‌گردد و اگر سپاهان، میزبانش را شکست دهد، جای این تیم را در رده دوم جدول خواهد گرفت.
صنعت‌نفت کماکان بزرگ‌ترین شگفتی‌ساز لیگ بیستم است. تیمی که تقریبا تمام ستاره‌های فصل قبل خود را از دست داد و با ترکیبی کاملا جوان و هدایت سیروس پورموسوی وارد لیگ بیستم شد و حالا در کمال ناباوری، یکی از مدعیان قهرمانی است. آن هم با بازیکنانی که خیلی از آنها هنوز هم در فوتبال ایران ناشناخته هستند.

مرد اول این بازی بی‌شک طالب ریکانی است. هافبک شوتزن و چپ‌پای صنعت‌نفت در این فصل از معدود ستاره‌های تیمش بود که ماند و حالا رهبر تیم جوان و جسور پورموسوی به شمار می‌رود. او سابقه بازی در سپاهان را هم دارد اما در این تیم به حقش نرسید و حالا انگیزه‌های شخصی زیادی برای درخشش در برابر تیم مدعی اصفهانی دارد. محمد طیبی هم که فصل گذشته در سپاهان بازی می‌کرد، انگیزه زیادی برای مهار مهاجمان خطرناک سپاهان دارد.

در آن سوی میدان، شاگردان محرم نویدکیا با آمادگی و روحیه‌ای بالا به مصاف میزبان شگفتی‌ساز خود می‌آیند. سجاد شهباززاده آقای گل فعلی لیگ برتر خطرناک‌ترین بازیکن سپاهان در بازی امروز است. او به خوبی از سوی بازیکنانی مثل محمدرضا حسینی و سروش رفیعی تغذیه می‌شود و حسابی روی دور گلزنی قرار گرفته است. البته از کی‌روش استنلی هم نباید غافل بود.

او اگرچه این روزها زیاد گل نمی‌زند اما در هر شرایطی یک بازیکن خطرناک و موثر به شمار می‌رود که می‌تواند دروازه هر حریفی را تهدید کند. امید نورافکن دیگر بازیکن کلیدی و مهم تیم محرم است که می‌تواند در لحظات حساس با حرکات ناگهانی و شوت‌های غافلگیرکننده‌اش، معادلات بازی را به هم بزند. با توجه به وضعیت دو تیم، پیش‌بینی نتیجه بازی اصلا آسان نیست اما می‌توان امیدوار بود که امروز شاهد یک بازی جذاب و نزدیک از سوی دو تیم باشیم.

*** ماشین‌سازی-فولاد؛ کار نکونام آسان است؟
بعد از شکست در یک بازی جنجالی مقابل پرسپولیس و مصاحبه‌ها و بیانیه‌های طوفانی، فولاد خوزستان امروز مهمان تیم قعرنشین ماشین‌سازی تبریز خواهد بود. تیم تبریزی در بحران مطلق به سر می‌برد. از ۱۱ بازی فقط چهار امتیاز گرفته و یکی از دو تیمی است که هنوز موفق به کسب پیروزی نشده. آنها همین چند روز پیش هم سرمربی خود را تغییر دادند و سعید اخباری را که پیش از این فقط تجربه آنالیز را روی نیمکت چند تیم لیگ برتری دارد به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کردند!

اما فولاد با وجود شکست مقابل پرسپولیس، وضعیت نسبتا خوب و باثباتی دارد. این تیم در برابر پرسپولیس حتی می‌توانست امتیازات بیشتری بگیرد اما بدشانس بود و بهترین موقعیتش را توسط ساسان انصاری از دست داد تا بدون امتیاز، تهران را ترک کند. به نظر می‌رسد شاگردان جواد نکونام کار سختی در بازی فردا نداشته باشند. تیم تبریزی اگرچه انگیزه زیادی برای فرار از بحران دارد اما واقعیت این است که بضاعت این تیم همین است و بعید است بتواند در ادامه راه پیشرفت چندانی بکند و از قعر جدول فاصله بگیرد.

کدخبر: ۳۷۰۳۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر