کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۵۵۳
تاریخ خبر:

‌شیوه‌های تازه درآمدزایی صنعت بازی با کمک بلاکچین

روزنامه هفت صبح، هادی ابراهیمی‌ | این روزها با داغ شدن بحث بلاکچین و ارزهای دیجیتال، مردم به‌دنبال راهی برای وارد شدن به این عرصه و سودآوری از آن هستند. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توان به ماهیت بلاکچین پی برد اما کاربردهای این تکنولوژی بی‌حد و مرز هستند. در واقع از نظر بسیاری بلاکچین کلید حل بسیاری از مشکلات بانکی و امنیتی است. همانطور که بلاکچین در حال رشد و توسعه خود است، صنعت بازی نیز از این تحول در امان نمانده و درگیر تغییر و تحولات جدی در این زمینه شده است. قبل از اینکه وارد مبحث تاثیر بلاکچین بر صنعت بازیسازی شویم بهتر است نگاهی به مشخصه‌ها و بازیگران این صنعت مهم و پر حاشیه بیاندازیم.

‌صنعت بازی شامل بازیگران مختص به‌خود است و در کنار آن سهامداران نیز به‌دنبال هدف‌های مشخصی هستند. این عوامل باعث رشد مداوم این بخش در حوزه تکنولوژی‌های جهانی شده است. برای بازی‌های محبوب و پرطرفدار نیاز به پول دارید. در حالی‌که بعضی از این بازی‌ها به بازیکن اجازه می‌دهند تا طلای دیجیتال انباشت کنند اما برای اغلب بازیکنان این روش چندان جذاب نیست و وقت‌گیر خواهد بود. این بازیکنان ترجیح می‌دهند تا از پول‌های فیات (مانند دلار و ریال) برای خریدهای درون‌برنامه استفاده کنند.

کارآفرینان بازی و توسعه‌دهندگان به یک محیط امن و سالم برای توسعه، لانچ پروژه‌های بازی و نهایتا کسب درآمد نیاز دارند.بازیکنان می‌بایست به‌صورت کاملا ایمن بتوانند دارایی‌های داخل بازی را خرید و فروش کنند به همین دلیل آنها برای معاملات امن به یک پلتفرم مناسب نیاز دارند. بازیکنان ممکن است بازی‌های مختلفی بازی کنند و در این بازی‌ها اقدام به ایجاد پروفایل‌های کاربری خود می‌کنند. آنها دوست دارند بتوانند از یک پروفایل در تمام بازی‌ها استفاده کنند به همین دلیل این مسئله زمینه دیگری است که تکنولوژی می‌تواند کمک بسزایی داشته باشد.

‌تعداد بازیکنانی که روی دارایی‌های نامحسوس خود حساب باز می‌کنند روز‌به‌روز افزایش می‌یابد. به همین دلیل ما هر روز بیشتر شاهد صرف بیشتر پول واقعی برای بازی‌های مجازی هستیم. هنگامی که این عمل تشدید شود در واقع آن بخش از فناوری وارد مرحله فناوری برهم زننده شده است که در آن مبانی رقابت فناوری و بازار‌ها تغییر می‌کنند. هنگامی که بازیکنان بازی آنلاینی را بازی نمی‌کنند، آنها می‌بایست دارایی‌های مجازی داخل بازی را به شکلی ایمن ذخیره کنند.

در حال حاضر، این دارایی‌ها در سرورهای متمرکز شرکت‌های بازیسازی ذخیره می‌شوند. این روش ذخیره برای هکر‌ها یک هدف آسان خواهد بود. تکنولوژی بلاکچین می‌تواند در اینجا تفاوت زیادی را ایجاد کند. آیا شما تا به‌حال بازی‌های آنلاین را بازی کرده‌اید؟ اگر جواب شما مثبت است پس تجربه آن را دارید و می‌دانید که شما تحت هیچ شرایطی مالک دارایی‌هایی که داخل بازی خریداری کرده‌اید، نیستید و همه آن در مالکیت شرکت سازنده بازی است. این مسئله فرصت دیگری برای تکنولوژی‌های برهم‌زننده ایجاد می‌کند. آیا تا به‌حال به‌خاطر خاموش شدن یا بسته شدن دائمی سرور‌های بازی آنلاین مورد علاقه‌تان قلبتان شکسته؟

یا احساس کرده‌اید که قوانین بازی به‌صورت ناگهانی و خودسرانه توسط سازنده بازی یا چیتر‌ها تغییر کرده‌اند؟ فناوری بلاکچین می‌تواند مانع عواملی که در بازار بازی‌های فعلی اختلال ایجاد می‌کنند، شود. آیا تا به‌‌حال حس کرده‌اید که استعداد تولید بازی سرگرم‌کننده را دارید اما از پس ساخت آن بر نمی‌آیید چون شرکت‌های سازنده بازی شما را استخدام نمی‌کنند؟ فناوری‌ای که بتواند به توسعه‌دهندگان با‌استعداد میدان دهد، می‌تواند یک تغییر بزرگ در صنعت بازیسازی باشد.

به‌عنوان یک بازیکن آیا تا به‌حال حس کرده‌اید اگر امکان همکاری با توسعه‌دهندگان را داشتید، می‌توانستید بازی را سرگرم‌کننده‌تر و جذاب‌تر کنید؟ اگر فناوری بتواند مدل بیزینسی را ارائه دهد که تعامل و همکاری نزدیکی بین بازیکن و توسعه‌دهندگان بازی صورت گیرد، می‌تواند این صنعت را برای همیشه دچار تحول شگرفی کند. آیا تا به‌حال حس کرده‌اید که اگر شرکت سازنده بازی اجازه ساخت اشکال خاص و نادر از دارایی‌های داخلی بازی را می‌داد، بازی‌ها می‌توانستند سرگرم‌کننده‌تر باشند؟

در این زمینه هم بلاکچین می‌تواند کمک کند. بازیکنان اغلب شاهد تراکنش‌های جعلی و کلاهبرداری در بستر بازی‌های مجازی هستند؛ به کمک فناوری بلاکچین می‌توان این بُعد را نیز تحت‌ تاثیر قرار داد. پلتفرم‌های بلاکچین از تکنولوژی‌های رمز‌نگاری اطلاعات بسیار قدرتمند، مانند کلید خصوصی و عمومی، برای ایمن کردن تراکنش‌های توکن‌های کریپتو استفاده می‌کنند. با تکنولوژی محاسبات، امروز دیگر امکان هک کردن اطلاعات رمزنگاری شده غیر‌ممکن شده است. در کنار رمزنگاری قدرتمند، خاصیت دیگر کریپتو غیر‌متمرکز بودن آن است. هکرها امکان از بین بردن یک شبکه غیر‌متمرکز را ندارند زیرا فقط یک سرور متمرکز وجود ندارد.

گره‌ها اطلاعات توزیع‌شده پایگاه داده را به‌صورت اشتراکی نگهداری می‌کنند و هر گره اطلاعات کاملی در پایگاه داده دارد. هکر‌ها نمی‌توانند تراکنش‌های موجود در شبکه بلاکچین را حذف یا دستکاری کنند و مهم‌تر اینکه امکان اجرای حملات DDoS بر روی چنین شبکه‌هایی غیر‌ممکن است. شبکه‌های بلاکچین از روش POW یا همان اثبات کار و سایر الگوریتم‌های توافق عام برای ایمن نگه داشتن شبکه استفاده می‌کنند. با این اوصاف، توسعه‌دهندگان و کارآفرینان با خیالی آسوده و محیطی امن می‌توانند به تولید بازی بلاکچین بپردازند.

کدخبر: ۴۱۶۵۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر