کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۳۶۳
تاریخ خبر:

‌شورش خونین ژاپنی با میتسوبیشی لنسر و مزدا۳

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | قبول داریم که هر دو با معیارهای روز کمی دمده به نظر می‌رسند و شاید ۱۰ سال بعد با عنوان خودروهای نوستالژیک از آنها یاد کنیم‌ اما در بازاری هستیم که چندان خبری از گزینه‌های جدید نیست و باید از میان گزینه‌های محدود انتخاب کنید. میتسوبیشی لنسر و مزدا ۳ نیو قسم خورده‌اند حالا حالاها نگذارند چینی‌هایی مثل چری آریزو ۶ یا جک J7 که احتمالاً در سال جاری با آن ملاقات خواهیم داشت به تاج و تخت‌شان هجوم بیاورند و البته وقتی هیوندای النترا برچسب قیمت یک میلیاردی خورده است، خیال‌شان از کره‌ای‌ها هم راحت است.

نمای هر دو خودرو همان‌طور که گفته شد از زبان طراحی سنتی با قدمت بالا بهره می‌برد‌ اما هنوز هم مزدا ۳ نیو چنان پفی در بدنه دارد و چراغ شکسته خطوطش دلبری می‌کنند که خیلی‌ها از همان اول دور لنسر را خط می‌کشند! اما لنسر در نمای عقب طراحی اسپرتی را با چراغ‌های سیاه و بال عقب به نمایش می‌گذارد.

اگر هم اهل تیونینگ باشید می‌دانید که چطور لنسر را تبدیل به خودرویی کنید که از زمین تا آسمان با نسخه استاندارد متفاوت باشد. این مانور چندان در مزدا ۳ نیو دیده نمی‌شود و بر‌خلاف مزدا ۳ قدیمی که صاحبانش معمولاً به سمت اسپرت‌سازی‌اش می‌رفتند صاحبان مزدا ۳ نیو چندان علاقه‌ای به دست بردن به ترکیب ماشین ندارند.

هم مزدا هم میتسوبیشی تلاش کرده‌اند کابینی چشم‌نواز و البته بدون زرق و برق پدید بیاورند. لنسر در این رقابت به صورت میلی‌متری دست بالا را دارد و محال است که عاشق هارمونی جذاب آن با طرح پیانویی داشبورد نشوید. اگر مزیت مزدا ۳ صندلی‌های ارگونومیکش هستند که در طولانی‌مدت شما را خسته نمی‌کنند میتسوبیشی با فضای داخلی زیادی که هم در کابین و هم در صندوق در اختیارتان می‌گذارد، سعی دارد نظرتان را به سمت خود جلب کند.

آپشن‌های هر دو خودرو، به خصوص در بخش ایمنی‌ در یک سطح قرار دارد. فقط لنسر به ایربگ زانویی راننده مجهز است وگرنه هر دو شش کیسه هوا دارند.رانندگی میتسو و مزدا ویژگی‌های خاص خود را دارد. اگر شتاب برای‌تان مهم است، مزدا ۳ حدود دو ثانیه از لنسر چابک‌تر است و اگر شرایط روبه‌راه باشد در ۹٫۵ ثانیه می‌توانید به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسید (که در ۹۰ درصد موارد نمی‌رسید!). پیشرانه ۲ لیتری مزدا ۳ حدود هفت اسب بخار نیرو بیشتر نسبت به موتور ۱٫۸ لیتری ۱۴۰ اسبی لنسر تولید می‌کند.

چیزی که باعث می‌شود بسیاری به لنسر به چشم خودرویی ملال‌آور در بخش رانندگی نگاه کنند استفاده از گیربکس CVT است. این در حالیست که ماشین‌بازها معتقدند لذت تعویض‌دنده گیربکس تیپ‌ترونیک مزدا ۳ در کمتر خودرویی حس می‌شود‌ اما لنسر سلطان بلامنازع هندلینگ است و با خودرویی سروکار دارید که گویا به زمین چسبیده است! سواری‌اش هم نسبت به مزدا ۳ با همان چرخ‌های استاندارد نرم‌تر است و اگر چرخ‌های بزرگ‌ترش برایش بخرید که گزینه‌ای ایده‌آل می‌شود و می‌توانید برق حسادت مزدادارها، به ویژه وقتی از کوبش زیاد خودروی‌شان شاکی‌اند‌ را ببینید.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۹۳۳۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر