کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۰۹۵۵
تاریخ خبر:

‌شبکه یک؛ بازنده رقابت ساعت طلایی ۱۱ شب

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| ساعت ۸ تا ۱۲ در برنامه‌سازی تلویزیون به عنوان «زمان طلایی» شناخته می‌شود. در این بازه سریال‌ها روی آنتن می‌روند و شبکه‌ها بهترین برنامه‌های خود را تحویل مخاطب می‌دهند. گل این چهار ساعت، ۱۱ شب است که بیننده می‌تواند با فراغ بال مقابل تلویزیون بنشیند. در گزارش امروز گشتی در کنداکتور شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج و نسیم زده‌ایم تا ببینیم هر کدام برای ساعت ۱۱ شب چه دارند.

‌شبکه یک
وضعیت فعلی شبکه یک این روزها چندان مساعد نیست. ابزار اصلی این شبکه برای همراه کردن مخاطب سریال‌ها است که دستش فعلا از داشتن سریال جدید و خوب کوتاه مانده. شبکه یک شنبه‌ها ساعت ۲۳ برنامه نگاه یک را روانه آنتن می‌کند. این برنامه هر بار پذیرای یکی از مسئولان می‌شود و مجری نزدیک به یک ساعت با او گفت‌و‌گو می‌کند. نه از چالش خبری است و نه از آیتم‌هایی که نگاه یک را از یکنواختی خارج کند. این برنامه تریبونی است برای ارائه گزارش مسئولان و برای مخاطب جذابیت ندارد.

آنتن شبکه یک در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در اختیار برنامه ثریا قرار می‌گیرد. این برنامه هم فضایی جدی و خشک دارد و منطبق به استاندارد برنامه‌های «جذاب» و «همه پسند» ساخته نمی‌شود. برنامه ایرانگرد در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به همراه سریالیست در روز پنجشنبه‌، کنداکتور ساعت ۲۳ شب یک را تا حدودی از رخوت خارج می‌کند. تا چندی پیش جمعه این شبکه برنامه درنگ تنهایی را پخش می‌کرد که به‌رغم حرف‌های مهمی که می‌زد، نتوانست مخاطب را با خود همراه کند.

شبکه دو
در فصل پاییز شبکه دو تکانی به خود داد و از چند برنامه جدید رونمایی کرد. کمی بعد از ساعت ۲۳ و پس از گفت‌و‌گوی ویژه خبری، برنامه‌های «آخر شب» این شبکه شروع می‌شود. شنبه‌ها و یکشنبه‌ها نوبت برنامه دست در دست است که مخاطب مخصوص به خود را دارد و در مجموع موفق عمل کرده. دوشنبه طبیعت ۳۶۰ درجه پخش می‌شود که بیننده آن عام نیست و برنامه مخصوص دغدغه‌مندان محیط‌زیست است. اتاق صفر و یک سه‌شنبه‌ها روی آنتن می‌رود که برنامه‌ای در حوزه کارآفرینی است.

این برنامه با اجرای حمیدرضا پگاه موج درست نکرده و موفقیت «میدون» شبکه سه را تکرار نکرده. شبکه دو چهارشنبه و پنجشنبه‌ها سراغ محاکات می‌رود. این برنامه گرفتار تکرار شده و طراوت خود را از دست داده. وانگهی داستان زندگی‌های نه‌چندان عجیب مردم دیگر جذابیت ندارد. بهترین برنامه این شبکه رخ به رخ است که جمعه‌ها پخش می‌شود. این برنامه باید در انتخاب مهمان دقت کند تا جلوی افت آن گرفته شود.

شبکه سه
پخش زنده مسابقات فوتبال برگ برنده اصلی شبکه سه است. شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه که مسابقات اروپایی برگزار می‌شود، نگاه اغلب مخاطبان به این شبکه است. شبکه سه علاوه بر این ستاره‌ساز را هم یکشنبه‌ها روی آنتن می‌فرستد. کنداکتور دوشنبه به فوتبال برتر‌، پنجشنبه به سیم آخر و جمعه به سیم آخر و هفت اختصاص دارد. این را هم بگوییم که در مجموع، کنداکتور شبکه سه، فارغ از کیفیت، شرایط بهتری نسبت به دیگران دارد.‌

شبکه چهار
سه روز ابتدایی شبکه چهار به سه برنامه فرهنگی اختصاص یافته است. بی‌چارچوب‌، سرنا و هزاره شعر سه برنامه‌ای هستند که به ترتیب شبنه تا دوشنبه روی آنتن این شبکه می‌روند. اولی به مسائل فرهنگی -هنری می‌پردازد، دومی اختصاص به موسیقی دارد و سومی سراغ شعر می‌رود. برنامه‌های شبکه چهار خالی از ایراد نیستند اما برای مخاطب علاقه‌مند، نکته‌هایی دارند.

شبکه پنج
ساعت ۲۳ شبکه پنج مخصوص پخش سریال است. این شب‌ها سریال خارجی باج در کنداکتور قرار گرفته. این شبکه چند برنامه جدید هفتگی دارد که در ساعت‌های ابتدایی شب روانه آنتن می‌کند. پرنیان صدا ساعت ۲۰ ، آشپزی با مامان و کهکشان ساعت ۲۱ پخش می‌شوند. ساعت پخش این برنامه‌ها با سریال دیگر شبکه‌ها همزمان است و از این جنبه لطمه می‌خورند.

شبکه نسیم
خندوانه و تهمتن دو برنامه‌ای است که شبکه نسیم آنها را ساعت ۲۳ روی آنتن می‌فرستد. شنبه و یکشنبه به مسابقه تهمتن اختصاص دارد و شب‌های دیگر مخصوص خندوانه است. تهمتن مسابقه‌ای است خوش سر و شکل و مهیج برای علاقه‌مندان به مسابقات آمادگی جسمانی. خندوانه هم برند نسیم و تلویزیون است که مخاطبان ثابت خود را دارد.

کدخبر: ۴۳۰۹۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر