کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۸۱۸
تاریخ خبر:

‌شایعات و فرضیات‌ ‌درباره سریال هومن سیدی

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | در دو هفته اخیر نام قورباغه، اولین سریال خانگی هومن سیدی زیاد در رسانه‌ها دیده می‌شود. در هیچ‌کدام از گزارش‌ها و تحلیل‌ها اما نمی‌توان پی برد واقعیت ماجرا چیست و اصلا این سریال بالاخره کی عرضه خواهد شد. هفت صبح با علی اسدزاده، تهیه‌کننده سریال قورباغه تماس گرفت، اما او پاسخ نداد . در گزارش امروز تلاش شده همه فرضیات درباره این سریال بازخوانی شود.

*** مورد اول| تاخیر در توزیع
اولین حاشیه جدی قورباغه زمانی کلید خورد که برخلاف اطلاع‌رسانی پیشین، این سریال در تابستان توزیع نشد. در آن زمان گمانه‌زنی‌هایی به گوش می‌رسید، اما آن‌قدر مستند نبودند که بتوان به آنها وجاهت داد. از آن‌سو انتشار تیزر رسمی سریال، شایعات مبنی بر عدم توزیع قورباغه را کمرنگ می‌کرد. همزمان شاهد گزارش‌هایی در وصف قصه و فضای سریال و نیز بازی نوید محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینی و سحر دولتشاهی بودیم. این دست اطلاع‌رسانی و کارهای تبلیغاتی باعث می‌شد حواشی سریال زیر سایه برود.

*** مورد دوم| اختلاف با نماوا؟
قورباغه به‌موقع توزیع نشد تا شایعات جدیدتری به گوش برسند. یکی از شایعه‌ها این بود که سازندگان سریال برای توزیع، صرفا با نماوا به توافق رسیده‌اند اما روزنامه صبح نو ماجرا را از زاویه‌ای دیگر دید و درگزارشی دلیل تاخیر در توزیع قورباغه را «اختلاف درمیزان مالکیت آن» اعلام کرد. این روزنامه نوشت: «ظاهرا طبق قرارداد اولیه مالکیت و بستر پخش قورباغه سامانه نماوا بوده است.

نماوا رقمی بین ۱۵تا ۱۸میلیارد تومان برای ساخت این سریال هزینه کرده، اما حالا علی اسدزاده، تهیه‌کننده قورباغه با نماوا به اختلاف خورده است.» انتشار این گزارش با واکنش فوری سازندگان سریال قورباغه مواجه شد: «خبر منتشرشده، راجع به سریال قورباغه سراسر دروغ و کذب است و قطعا شکایت قضایی انجام خواهد گرفت»

آنها در ادامه توپ را به زمین بازی دیگری فرستادند و مدعی شدند افرادی با هدف تخریب در آستانه پخش سریال شروع به دروغ‌پردازی نموده‌اند از جمله پلتفرم وی‌او‌دی بزرگی که سریال به ایشان فروخته نشده است منشأ این شیطنت‌هاست.» همان زمان، محمدرضا فرجی، مدیر کل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی اعلام کرد:«از سوی سازندگان قورباغه تقاضای بازبینی به ارشاد داده شده و در همین راستا ۶ قسمت اولیه سریال نیز ارائه شده است.

بازبینی هم در دستور کار شورا قرار گرفته است اما پروانه به معنای صدور هنوز انجام نشده ولی در دستور کار قرار دارد.» او درباره اختلاف پیش آمده میان سازندگان هم گفته بود:« ولی این موضوع نافی صدور پروانه نمایش نخواهد شد و بناست مشکل از طریق حکم رفع شود.»

*** مورد سوم | اختلاف با فیلیمو؟
در پاسخ روابط‌عمومی سریال، با ایما و اشاره، کنایه‌ای صریح به فیلیمو دیده می‌شد. علی اسدزاده تهیه‌کننده سریال اما در یک استاتوس واتس‌اپی اسم پلتفرم را لو داد و آن را تهدید هم کرد: «فیلیمو من رو عصبانی نکن و نذار دهنم رو باز کنم! یادته می‌گفتی تو نخری هیچکس سریال رو نمی‌خره؟ حالا چرا به التماس نتیجه نگرفتی، به تخریب رسیدی؟»

واکنش اسدزاده با پاسخ کوتاه محمدجواد شکوری، مدیرعامل صبا ایده، همراه شد . او به خبرگزاری مهر این‌طور گفته: «چه توضیحی بدهم؟ ایشان به ما فحش داده‌اند! باید از ایشان این مسئله را بپرسید. ایشان جوان است و به نظرم سوءتفاهماتی برایش ایجاد شده، البته دوست داشتیم کمی حرفه‌ای‌تر برخورد کنند. یک سوءتفاهم بود که متاسفانه غیرحرفه‌ای بیان کردند.»

بد نیست بدانید فیلیمو و نماوا تا چند ماه پیش در قالب یک کنسرسیوم برای تولید و پخش محصولات نمایش خانگی همکاری داشتند که این همکاری پایان یافته و به نظر می رسد اسدزاده با فرض همان همکاری سابق ، فیلیمو را بانی اختلافش با نماوا فرض گرفته است.

*** مورد چهارم |به دنبال پلتفرم جدید؟
در میان گمانه‌زنی‌ها درباره واقعیت حواشی قورباغه، یک تحلیل دیگر هم وجود دارد. برخی اعتقاد دارند علی اسدزاده به دنبال ایجاد یک وی‌اودی تازه است که خودش هم در آن سهم دارد. حتی در برخی محافل نام پلتفرم هم عنوان می‌شود. بااین‌حال به دلیل عدم قطعیت از بیان اسم آن معذوریم.

با علی اسدزاده تماس گرفتیم تا هم درباره حواشی و سرنوشت قورباغه بپرسیم و هم ماجرای پلتفرم را جویا شویم. او اما پاسخگو نیست. جالب اینکه پیش از این هم سازندگان سریال قورباغه از پخش این سریال از نتفلیکس خبر داده بودند که طبیعتا به واقعیت نپیوست.

*** مورد پنجم| برای بازارگرمی؟
وقتی یک فیلم یا سریال دچار حاشیه می‌شود، برخی تحلیل‌ها به «بازارگرمی» اشاره می‌کنند. نشانه‌ها درباره قورباغه اما حکایت از اختلاف‌های ریشه‌ای دارد. شاید این حواشی به دیده شدن سریال کمک کند، اما عدم توزیع قورباغه فقط و فقط بازی رسانه‌ای نیست. درباره سریال یک مسئله دیگر هم وجود دارد و اینکه طبق آخرین خبرها قورباغه توسط سازمان سینمایی بازبینی شده، اما پروانه نمایش آن هنوز صادر نشده است… قورباغه بالاخره توزیع می‌شود یا دعوا ادامه دارد؟

کدخبر: ۳۵۲۸۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر