کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۳۷۶
تاریخ خبر:

‌شانس قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل از دست رفت؟

روزنامه هفت صبح | حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، سعید آقایی، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، عیسی آل‌کثیر و وحید امیری. این ترکیب پرسپولیس در مصاف با پدیده مشهد بود. سیدجلال حسینی پس از نمایش ضعیف مقابل تراکتور به نیمکت برگشته بود و سعید آقایی هم جای علی شجاعی مصدوم را گرفته بود.

یکی از مهم‌ترین خصوصیات پرسپولیس در نیم‌فصل اول، نیمه اول‌های ضعیف این تیم بود. شاگردان یحیی معمولا در نیمه اول بازی‌های‌شان نمایش خوبی نداشتند و کم گل می‌زدند اما در نیمه‌های دوم همه چیز عوض می‌شد. ولی دیروز در مشهد اتفاق دیگری رخ داد و پرسپولیس از همان دقیقه اول بازی نمایشی خوب و هجومی ارائه داد. پرسپولیس در نیمه اول بازی با پدیده و در همان ۲۰ دقیقه ابتدایی دو بار از سوی آل‌کثیر و یک بار از سوی وحید امیری فرصت‌های بسیار خوبی برای گلزنی داشت.

عیسی آل‌کثیر دو موقعیت فوق‌العاده گلزنی را در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی در فاصله چند قدمی دروازه از دست داد و در ادامه نیز وحید امیری در حالی که با سعید جلالی راد گلر حریف تک به تک بود، توپ را راهی اوت کرد اما در نهایت با گل به خودی عجیب مدافع پدیده به گل رسید.
در دقیقه ۳۱ ارسال مهدی ترابی روی یک ضربه ایستگاهی به داخل محوطه جریمه با ضربه سر مسعود زائر به پشت همراه شد و توپ درون دروازه قرار گرفت.

بعد از این گل نمایش پرسپولیس افت کرد و بازیکنان پدیده برای جبران گل خورده وارد زمین پرسپولیس شدند و یکی دو موقعیت گل ایجاد کردند و در نهایت مثل پرسپولیس به گل رسیدند. در دقیقه ۴۴ خطای عیسی آل‌کثیر یک موقعیت مطلوب را در اختیار بازیکنان شهرخودرو قرار داد. ارسال صادق صادقی روی دروازه با ضربه سر وحید امیری همراه شد تا شهرخودرو بازی را به تساوی بکشاند. البته خطایی که از آل‌کثیر اعلام شد مشکوک بود و به نظر می‌رسید او ابتدا توپ را زد و در واقع خطایی مرتکب نشد.

اما به هر حال داور بازی این صحنه را خطا تشخیص داد و همین توپ منجر به گل به خودی امیری شد و نیمه اول با نتیجه مساوی یک-یک به پایان رسید.نیمه دوم این بازی هم با نیمه‌های دوم پرسپولیس متفاوت بود. در حالی که معمولا شاگردان یحیی در نیمه‌های دوم بهتر و هجومی‌‌تر بازی می‌کردند اما این بار خبری از این اتفاق نبود. پرسپولیسی‌ها در نیمه دوم یک ۴۵ دقیقه سردرگم، ضعیف و بی‌برنامه را مقابل ضعیف‌ترین تیم لیگ بیست و یکم سپری کردند.

شاگردان یحیی در نیمه دوم فقط یک موقعیت مسلم گلزنی ایجاد کردند که آن هم توسط نعمتی از دست رفت. در اواخر بازی زائر که گل به خودی پدیده را زده بود با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد اما ۱۰ نفره شدن تیم مشهدی هم کمکی به پرسپولیس نکرد و بازی در نهایت با نتیجه مساوی یک - یک به پایان رسید و پرسپولیس دو امتیاز را به راحتی هر چه تمام‌تر از دست داد‌ اما تنها تلفات یحیی در این بازی این دو امتیاز نبود. در اواسط نیمه دوم عیسی آل‌کثیر در یک صحنه بدون برخورد با بازیکنی مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد. به نظر می‌رسید مصدومیت او جدی است و احتمالا عیسی چند هفته‌ای دور از میادین خواهد بود.

قهرمانی نیم‌فصل پس از پنج فصل از دست رفت؟
با این نتیجه شانس قهرمانی پرسپولیس در نیم‎‌فصل اول به حداقل رسید. پرسپولیس حالا از ۱۴ بازی ۲۹ امتیاز دارد و با تفاضل گل کمتر و یک بازی بیشتر نسبت به استقلال در رده دوم ایستاده است. این تیم در تمام پنج دوره‌ای که قهرمان لیگ برتر شده، در پایان نیم فصل اول هم صدرنشین بوده اما تساوی دیروز که با پیروزی استقلال بر مس همراه شد، نوار قهرمانی‌های پرسپولیس در نیم‌فصل‌ها و پایان فصل‌ها پاره کرد و استقلال پس از سال‌ها این عنوان غیررسمی را به دست آورد.

واکنش‌ها به بازی پرسپولیس در فضای مجازی
نمایش پرسپولیس مقابل پدیده خیلی زود با واکنش تند بخشی از هواداران این تیم مواجه شد. یک کاربر نوشت: «یک دقیقه سکوت به احترام کسانی که ۹۷ دقیقه وقت گذاشتند برای تماشای این بازی.» دیگری نوشت: «مهم اینه که تیم‌مون مثل گلادیاتورها تلاش می‌کنه» (در طعنه به جمله فلسفی حمید مطهری مربی پرسپولیس). یک کاربر دیگر هم نوشت: «یک زمان بود که گل زدن به پرسپولیس موفقیت محسوب می‌شد اما الان قبل از نیم‌فصل ۱۰ گل خوردیم!» و دیگری هم نوشت: «چرا انتظار دارین واسه حذف این تیم از آسیا ناراحت شیم؟ دارن بهمون لطف می‌کنن.»

هیچ تیمی بیشتر از یک گل نزد
در دیگر بازی‌های دیروز که همزمان با بازی پدیده و پرسپولیس برگزار شد، فجر سپاسی و تراکتور به تساوی یک - یک رسیدند. فجر بعد از چهار بازی و تراکتور بعد از سه بازی موفق به کسب امتیاز شدند که البته این یک امتیاز خیلی کمکی به دو تیم نکرد. بازی پیکان و آلومینیوم اراک هم با همین نتیجه به پایان رسید. آلومینیوم که در ۱۱ بازی اول خود فقط دو گل خورده بود در سه بازی آخر خود پنج گل دریافت کرده و فقط دو امتیاز کسب کرده است.

در دیگر بازی دیروز گل‌گهر با تک‌گل امین پورعلی موفق شد هوادار را مغلوب کند. تیم قلعه‌نویی به تدریج درحال خارج شدن از شوک کسر ۷ امتیاز است. در اولین بازی دیروز هم نساجی توانست با یک گل بر ذوب‌آهن غلبه کند. تک گل نساجی را ایوب کلانتری به ثمر رساند. ‌ نکته عجیب پنج بازی ابتدایی دیروز این بود که تیم‌ها یا گل نزدند یا فقط موفق به زدن یک گل شدند!

کدخبر: ۴۳۵۳۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • TOMMY

    با تک مهاجم بازی کردن جلوی شهر خودرو هیچ توجیهی نداره اونم بدون عبدی که هر وقت ب ود گل زد ..