کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۱۶۲
تاریخ خبر:

‌شاخ و شانه رقبا برای جنسیس GV۶۰

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| هنوز قیمت جنسیس GV60، جدیدترین محصول جنسیس، معلوم نشده اما منابع غیررسمی می‌گویند قیمت پایه آن ۵۰ هزار دلار است. این در حالیست که رقبای آن معمولاً قیمت بالاتری دارند اما این جنسیس تازه‌وارد چه در چنته دارد؟ اولین مزیت اساسی آن دامنه انتخاب زیادی است که جنسیس برای خریداران GV60 در نظر گرفته است.

اگر قدرت پیشرانه برایتان اهمیت چندانی ندارد و صرفاً یک شاسی‌بلند لوکس برقی معقول می‌خواهید، می‌توانید نسخه پایه آن را انتخاب کنید که می‌تواند ۲۲۵ اسب بخار نیرو و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. البته مدل پایه این خودرو دیفرانسیل عقب است. جنسیس برای سخت‌پسندان نسخه ۴۲۸ اسب بخاری با ۶۰۵ نیوتن‌متر گشتاور که از سیستم چهار چرخ متحرک بهره می‌برد را در نظر گرفته که تنها در عرض ۴ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

همچنین هیوندای برای عاشقان رانندگی یک اسپرت یک قابلیت محشر هم در این نسخه در نظر گرفته: حالت دریفت. البته تمام مدل‌های GV60 از یک پک باتری استفاده می‌کنند که در نسخه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک می‌تواند به ترتیب ۴۵۱ و ۴۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل بپیماید. در نهایت باید به قابلیت شارژ فوق سریع جنسیس اشاره کرد که باعث می‌شود ۸۰ درصد ظرفیت باتری تنها در عرض ۱۸ ثانیه شارژ شود. جنسیس سه رقیب مهم دارد؛ یکی از آمریکا، یکی از سوئد و یکی از آلمان.

‌تسلا مدل Y
تسلا مدل Y که قیمت مدل پایه‌اش با افزایش دو هزار دلاری در هفته قبل اعلام شد، به ۵۴ هزار و ۹۹۰ دلار رسید. این خودرو به خاطر سرعت و عملکرد رانندگی‌اش خوشنام است و البته باید گفت انتقادات زیادی هم به خاطر کیفیت پایین متریال کابینش به آن وارد است. جنسیس در قوی‌ترین نسخه‌اش می‌تواند شتاب ۵٫۵ ثانیه‌ای تسلا مدل Y را به چالش بکشد و همزمان با کابین فوق‌العاده‌اش برای آن کری بخواند. با این حال کابین بزرگ و جادار تسلا Y که حتی در ردیف عقب هم برای افراد قدبلند جای نشستن کافی و راحت را دارد، مزیتی است که GV60 نمی‌تواند پاسخی در برابر آن داشته باشد.

‌ولوو XC40 ری‌شارژ
ولوو این روزها حسابی سرگرم افزایش برد شاسی‌بلند کوچک پرفروش خود است اما با این حال هنوز هم ولوو راه زیادی دارد تا به جنسیس برسد. طبق آخرین تست EPA ولوو XC40 ری‌شارژ توانست ۳۵۹ کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید. قیمت نسخه پایه ولوو از ۵۶ هزار و ۳۹۵ دلار شروع می‌شود.

جنسیس در زمینه آپشن‌های ولوو نمی‌تواند به پای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی XC40 برسد. واقعیت آن است که ولوو پک کامل برنامه‌های گوگل با به‌روزرسانی‌های بی‌سیم مستمر را ارائه می‌دهد که برای عاشقان تکنولوژی وسوسه‌برانگیز است. البته استراتژی طراحی کابین سبز و زیست‌محیطی ولوو باعث شده تا کابین XC40 به مراتب ساده‌تر از GV60 به نظر برسد و جلای چندانی نداشته باشد.

‌آئودی ای-ترون
با قیمت پایه ۶۵ هزار و ۹۰۰ دلار آئودی ای-ترون را باید تنها در برابر نسخه‌های فول GV60 قرار دارد. بسیاری معتقدند فعلاً ای-ترون رهبر شاسی‌بلندهای برقی بازار است و مجموعه‌ای از مزایا را به صورت یکجا به خریدارش ارائه می‌دهد: فضای داخلی مجلل، سیستم اطلاعاتی و سرگرمی کاربرپسند، شتاب سریع و البته هندلینگ دقیق (امتیاز همیشگی آئودی).

اگر جنسیس GV60 بتواند در یک بخش ای-ترون را شکست دهد، پیشرانه و باتری است که پاشنه آشیل این شاسی‌بلند شیک آلمانی به شمار می‌رود. GV60 فول می‌تواند ۴۲۸ اسب بخار تولید کند؛ در حالی که قدرت ای-ترون ۳۵۵ اسب بخار است. به‌رغم افزایش برد ای-ترون به ۳۵۷ کیلومتر، GV60 با برد ۴۵۱ کیلومتری به راحتی آن را شکست می‌دهد.

کدخبر: ۴۱۹۱۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر