کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۹۵۴۲
تاریخ خبر:

‌سکوت عجیب میثاقی برابر یک رفتار غیر‌اخلاقی

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | برنامه دوشنبه شب فوتبال برتر داغ بود و پر حاشیه. حضور اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیأت مدیره استقلال در استودیو و مناظره جنجالی‌اش با احمد سعادتمند، مدیرعامل سابق این باشگاه مواد اولیه مناسبی در اختیار فوتبال برتر و محمد‌حسین میثاقی قرار داد. در گزارش امروز عملکرد مجری فوتبال برتر در بزنگاه‌های مهم برنامه را تحلیل کرده‌ایم. در کجاها او موفق بود و در چه جاهایی ناکام؟ ضعف و قوت‌های فوتبال برتر چیست؟

*** بگم بگم
داغ‌ترین بخش برنامه فوتبال برتر وقتی رقم خورد که احمد سعادتمند، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال روی خط آمد و با اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیات مدیره بگو مگو کرد. خلیل‌زاده برای این‌که ثابت کند مدیر سابق چوب لای چرخش می‌گذارد، یک صدای ضبط شده از سعادتمند را پخش کرد.

در این وویس‌، مدیرعامل سابق استقلال به یک خبرنگار می‌گفت موسوی، عضو سابق هیات مدیره استقلال که در دوران حضورش در جمع آبی‌ها حواشی فراوانی را داشت درخواست سود پولی را داشته که به استقلال کمک قرض‌الحسنه کرده است… خلیل‌زاده پیش از آن‌که صدا را پخش کند‌، اقرار کرد این کار ناپسند است!

مجری هم سکوت کرد تا او کارش را بکند و بعد از آن تازه واکنش نشان داد و گفت این جور کارها را دوست ندارم!‌ نوک پیکان انتقاد به سمت خلیل‌زاده است اما میثاقی می‌توانست زودتر ورود کند و جلوی این افشاگری غیراخلاقی را بگیرد. بخش مثبت عملکرد میثاقی‌، بعد از پخش وویس رقم خورد که بحث را درست هدایت کرد و سوال‌های جزئی از طرفین برای روشن شدن ابعاد ماجرا پرسید.

*** شفاف‌سازی درباره استرا
بخش زیادی از صحبت‌های خلیل‌زاده به توضیح درباره چرایی رفتن استراماچونی سرمربی اسبق استقلال از این تیم گذشت. او مدعی شد رفتن استرا از اختیارش خارج بوده است و وعده داد بعد از پایان لیگ همه چیز را خواهد گفت. سعادتمند هم ماجرای سفر خود به ایتالیا برای مذاکره با استرا را شرح داد. در این بخش میثاقی بهترین عملکرد را داشت.

او سعادتمند را سوال پیچ کرد که چرا عکسی با استراماچونی و یا وکیلش ندارید. سعادتمند بعد از توضیح، از یک پیامک که استرا برایش فرستاده بود ‌رونمایی کرد. میثاقی آن را فاقد نکته‌‌ای ویژه دانست و حتی در اصالت آن، تشکیک وارد کرد. اگر بیننده برنامه بوده باشید می‌دانید که خلیل‌زاده هم پیامکی از استرا رو کرد که در آن تاکید شده بود، با سعادتمند دیداری نداشته است!

*** عدم ورود به جنجال فرودگاه مشهد
در شبی که فوتبال برتر به بررسی متن و حاشیه اتفاق‌های باشگاه استقلال اختصاص داشت، یک مورد مهم مغفول ماند. چند ماه پیش و بعد از این‌که استقلال جام حذفی را به تراکتورسازی واگذار کرد، هواداران خشمگین این تیم در فرودگاه مشهد با اعضای تیم درگیر شدند. کار به جایی رسید که بازیکن‌هایی مثل روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی و حسین حسینی تا حد درگیری فیزیکی پیش رفتند.

بر اساس فیلم‌های منتشر شده پای علی کریمی، فرشید باقری و سیاوش یزدانی هم به این صحنه‌های زشت باز شد. محمد‌حسین میثاقی اما محافظه کاری کرد و این بحث را پیش نکشید. دست‌کم می‌توانست بپرسد چرا باشگاه با بازیکن‌های خاطی برخورد نکرده است. سال ۹۴ مشابه این اتفاق برای محمدرضا خانزاده بازیکن پرسپولیس رخ داد و کمیته اخلاق او را ۹ ماه محروم کرد. عدم ورود به این بحث یک امتیاز منفی برای فوتبال برتر محسوب می‌شود.

*** آتش‌بس استقلال و پرسپولیس
در برنامه فوتبال برتر خلیل‌زاده یک ادعا مطرح کرد و گفت که با مدیر عامل باشگاه پرسپولیس توافق کرده هیچ‌بازیکنی از استقلال و پرسپولیس بین دو تیم جابه‌جا نشود. این خبر بازتاب گسترده‌ای داشت اما صبح دیروز توسط باشگاه پرسپولیس تکذیب شد. فوتبال برتر می‌توانست همان موقع این خبر مهم را در گفت‌و‌گو با باشگاه پرسپولیس پیگیری کند تا تکذیبیه از خود این برنامه در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

*** ماجرای شیری
هفته پیش محمد‌حسین میثاقی واکنشی عجیب نسبت به دعوت مهدی شیری به تیم ملی داشت. ادبیاتی که او به کار برد و همزمان از وریا غفوری و رامین رضاییان دفاع کرد،‌ واکنش تند هواداران پرسپولیس را به دنبال داشت. در هفت صبح هم نوشتیم حضور در تیم ملی فرصتی برای محک توانایی بازیکن‌ها است و میثاقی باید به آن اشاره می‌کرد.

او در برنامه این هفته توضیح داد که قصد شوخی با شیری داشته است!‌ بعد هم خطاب به منتقدان گفت او دوست صمیمی من است و نباید از این شوخی سوء‌استفاده کنید. این واکنش میثاقی عذر بدتر از گناه است. مگر آنتن زنده جای شوخی با رفقا است؟ مگر نباید بعد از شوخی‌، به قابلیت بازیکن‌ها اشاره کرد؟

کدخبر: ۳۵۹۵۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر