کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۹۵۷
تاریخ خبر:

‌سوژه‌های جذاب ‌هفته چهاردهم لیگ برتر

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | هفته چهاردهم لیگ برتر امروز و فردا برگزار می‌شود و سوژه‌های جذابی در چند بازی این هفته وجود دارد. ضمن اینکه حتی ممکن است تکلیف قهرمان نیم‌فصل اول هم در روز جمعه مشخص شود‌ .

*** تراکتور-پرسپولیس؛ مردی به نام عباس‌زاده
شاگردان یحیی گل‌محمدی در شرایطی به مصاف تراکتور خواهند رفت که مدافع عنوان قهرمانی لیگ، هنوز نتوانسته در رقابت‌های این فصل، در بازی‌های خارج از خانه پیروز شود. یحیی و تیمش برای کم کردن فاصله‌شان با صدر جدول امیدوارند که بتوانند در تبریز از سد شاگردان مسعود شجاعی بگذرند، منتها تراکتور که دو بازی خانگی قبلی‌اش را به استقلال و آلومینیوم اراک باخته، اصلا دوست ندارد در سومین بازی خانگی متوالی‌اش بازنده باشد.

اگر پرسپولیس برنده بازی امروز باشد، جای فولاد را در رده چهارم خواهد گرفت. پیروزی تراکتور مقابل پرسپولیس هم این تیم را به رده چهارم می‌رساند. تراکتور و پرسپولیس تا امروز ۴۶ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۱۰ برد سهم تراکتور بوده، ۲۰ بار پرسپولیس برنده شده و ۱۶ بازی دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است.

محمد عباس‌زاده که در لیگ بیستم‌ با گلزنی‌های خود‌ تراکتور را بعد از سال‌ها صاحب یک مهاجم گلزن و ششدانگ کرده، هفته گذشته به‌رغم تلاش بسیار، نتوانست مقابل آلومینیوم گلزنی کند و دو بار سدی به نام تیرک دروازه مواجه شد. او برای از سرگیری روند خوب گلزنی‌اش، این هفته تیمی را پیش روی خود می‌بیند که زمانی پیراهن آن را به تن می‌کرد. او بعد از جدایی از پرسپولیس با پیراهن تیم‌های راه‌آهن، سایپا و نساجی مقابل قرمزهای پایتخت حضور یافته و همواره با انگیزه بسیاری در زمین حضور یافته است. او در بازی روز امروز امید اول گلزنی تراکتور به شمار می‌رود و از انگیزه‌های کافی برای محقق کردن این خواسته تراکتوری‌ها هم برخوردار است.

عباس‌زاده دو فصل برای پرسپولیس به میدان رفت و در ۳۸ بازی موفق به زدن ۱۲ گل شد. او که در ۲۲ سالگی با نظر علی دایی پرسپولیسی شده بود، پس از رفتن دایی و به روی کار آمدن حمید درخشان و سپس برانکو ایوانکوویچ نتوانست جایگاه محکمی در تیم داشته باشد و سرانجام بعد از دو فصل از جمع قرمزها جدا شد. عباس‌زاده که آقای خاص بازی تراکتور و پرسپولیس است و همه نگاه‌ها امروز به او خواهد بود، بدون شک یکی از آرزوهای به‌جا مانده‌اش حضور دوباره در ترکیب پرسپولیس است. او برای تراکتور گل می‌زند به امید اینکه یک روز دوباره پیراهن قرمز پرسپولیس را بر تن کند.

*** شهرخودرو-مس رفسنجان؛ تیم رحمتی برگشت؟
پیروزی غیرمنتظره شهرخودرو بر سپاهان در اصفهان، امید را به اردوی شاگردان مهدی رحمتی برگرداند. آنها چند هفته‌ای بود که نتایج خوبی نمی‌گرفتند اما حالا با بردن سپاهان حسابی روحیه گرفته‌اند و اگر بازی امروزشان را هم با پیروزی پشت سر بگذارند، می‌توانند به ثبات برسند و نیم‌فصل اول را در شرایط خوبی به پایان برسانند. در سوی دیگر مس رفسنجان هم نتایج قابل قبولی گرفته و در آخرین بازی خود صنعت‌نفت شگفتی‌ساز و مدعی را متوقف کرده ‌ و بعید نیست بتواند در مشهد تیم رحمتی را زمینگیر کند.

*** ذوب‌آهن-سپاهان؛ دربی داریم!
درست است که سپاهان تیم سوم بالای جدول است و ذوب‌آهن تیم سوم پایین جدول‌ اما تفاوت فنی دو تیم اصلا اینقدر زیاد نیست و ذوبی‌ها در این فصل بارها اسیر اشتباهات داوری شده‌اند که اگر این اشتباهات نبود، شاید ذوب‌آهن امروز در نیمه بالای جدول قرار داشت. شاگردان رضایی هفته گذشته اولین پیروزی فصل خود را به دست آورده‌اند و در بهترین شرایط به مصاف سپاهان می‌روند، تیمی که هفته گذشته در خانه مغلوب شهرخودرو شد و حالا با هوشیاری بیشتری در دربی اصفهان حاضر خواهد شد.

*** آلومینیوم-سایپا؛ تیم اراکی مدعی می‌شود؟
تیم اراکی با شش امتیازی که در دو بازی گذشته از پرسپولیس و تراکتور گرفته، حسابی زنگ خطر را برای همه تیم‌ها به صدا درآورده است. شاگردان خطیبی در هفته‌های اخیر تیمی هماهنگ و منسجم نشان داده‌اند و مهمان ناخوانده نیمه بالای جدول به شمار می‌آیند. آنها اگر سایپا را ببرند حتی می‌توانند به جمع تیم‌های بالای جدول هم اضافه شوند. سایپا هم اگرچه هفته گذشته در خانه مغلوب گل‌گهر شد اما تیمی از پیش بازنده نیست و می‌تواند تیم شگفتی‌ساز آلومینیوم را غافلگیر کند.

*** پیکان-ماشین‌سازی؛ جدال بی‌حال‌ها!
تقابل پیکان و ماشین‌سازی این پتانسیل را دارد که به یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های نیم‌فصل تبدیل شود. پیکان بعد از چند هفته خوب، به شدت افت کرده و به پایین جدول نزدیک شده و ماشین‌سازی هم با قدرت هر چه تمام به سوی لیگ یک در حرکت است! این دو تیم اگر در این هفته‌ها به خودشان نیایند، شاید در هفته‌های پایانی فصل شانسی برای فرار از سقوط نداشته باشند.

*** گل‌گهر-نفت مسجدسلیمان؛ تیم ژنرال احیا شد؟
بعد از چند نتیجه ضعیف، تیم گل‌گهر بالاخره هفته گذشته به یک پیروزی دست یافت و به روند ناکامی‌هایش پایان داد. حالا شاگردان ژنرال روز جمعه میزبان تیمی هستند که در رده‌های میانی جدول جای دارد و همین هفته گذشته استقلال را متوقف کرده است. اگر گل‌گهر از نظر روحی هم احیا شده باشد، احتمالا فردا می‌تواند نفت را ببرد و دوباره به جمع مدعیان برگردد اما اگر آن بازگشت یک جرقه بوده باشد، احتمالا باید منتظر نتیجه غافلگیرکننده‌ای باشیم.

*** صنعت‌نفت-فولاد؛ یک دربی واقعی
تقابل این دو تیم به شدت حساس است. هر دو در رده‌های بالای جدول قرار دارند و روی امتیازهای این بازی حساب باز کرده‌اند. صنعت‌نفت هنوز شانس قهرمانی نیم‌فصل را دارد و فولاد هم پس از حاشیه‌های زشت هفته گذشته، برای اعاده حیثیت و اثبات توانایی فنی خود به مصاف تیم شگفتی‌ساز صنعت‌نفت می‌رود.

*** استقلال-نساجی؛ به دنبال حفظ صدرنشینی
تیم صدرنشین لیگ برتر روز جمعه میزبان تیم پایین جدولی نساجی است. نساجی بعد از برکناری وحید فاضلی، نیمکتش را به مجید جلالی سپرده اما هنوز تفاوتی در نتایج ضعیف این تیم حاصل نشده است. بااین حال سوژه اصلی این بازی محمود فکری است. او تا چند روز قبل از شروع لیگ بیستم سرمربی نساجی بود اما به شکلی غیرحرفه‌ای و شاید غیراخلاقی از این تیم جدا شد و هدایت استقلال را برعهده گرفت؛ اتفاقی که باعث مجادله‌های لفظی و بیانیه‌های جنجالی از سوی دو طرف هم شد.

فکری همین دوشنبه در برنامه فوتبال برتر هم حرف‌هایی زد که با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو شد. با این حال او فقط و فقط به پیروزی در این بازی فکر می‌کند تا به صدرنشینی تیمش ادامه دهد. استقلال دو هفته است که امتیازات زیادی را از دست می‌دهد اما با خوش‌شانسی و امتیاز از دست دادن سایر رقیبان همچنان در صدر مانده ولی تضمینی نیست که این روند در هفته‌های آینده هم ادامه داده باشد و فکری اگر می‌خواهد صدرنشینی تیمش بیش از این با اما و اگر روبه‌رو نباشد، باید تیم سابقش را قربانی کند.

کدخبر: ۳۷۱۹۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر