کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۹۲۵
تاریخ خبر:

‌سوپراستارها از اینستاگرام در چه جهتی استفاده می‌کنند؟

روزنامه هفت صبح | دیگر وقت آن گذشته که برای آشنایی بیشتر با سوپراستارها و بازیگران مطرح سینما سراغ مجله‌ها و روزنامه‌ها و سایت‌های خبری برویم. حالا دیگر صفحات اینستاگرام هرکدام از ستاره‌ها مهمترین وسیله برای فهمیدن حال و هوا و شرایط زندگی‌شان است. بعضی‌ها تمام لحظات زندگی‌شان را پست می‌کنند و بعضی دیگر ترجیح می‌دهند از اینستاگرام برای تبلیغ کارشان استفاده کنند.

بعضی‌دیگر در صفحات اینستاگرام اینطور نشان می‌دهند که مدام درحال کمک به دیگران هستند و تلاش شبانه‌روزی‌شان آسایش مردم جامعه‌شان است. کاری به اینکه کی راست می‌گوید و کی مدام درحال تظاهر است نداریم. آنچه اهمیت دارد اینکه اینستاگرام حالا به یکی از مهمترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده و یکجورهایی مثل شناسنامه و برگه هویت اشخاص به نظر می‌رسد. در این پرونده سراغ صفحه اینستاگرام چند سوپراستار سینمای ایران رفته‌ایم.

بررسی کرده‌ایم که هرکدام چه میزان وقت برای اینستاگرام می‌گذارند و هرکدام از چه دغدغه‌هایی صحبت به میان می‌آورند. در بخشی دیگر درباره پرفالوئرترین بازیگرها نوشته‌ایم. آنهایی که مخاطبان میلیونی دارند و بعضی‌هایشان جز تصاویر خودشان چیز دیگری برای عرضه کردن ندارند. در بخش پایین صفحه هم سراغ سوپراستارهای هالیوودی رفته‌ایم و بررسی کرده‌ایم که آنها در مواجهه با اینستاگرام چه رویکردی در پیش گرفته‌اند. در این پرونده مقایسه‌ای میان بازیگران ایرانی و خارجی صورت نگرفته اما هر دو بخش را بخوانید. دیگر قضاوت با خودتان است.

هدیه تهرانی / k 856
تعداد کل پست‌ها: به‌طور کلی ۴۲۸ پست در صفحه‌اش به اشتراک گذاشته است.
‌میزان فعالیت: در هشت ماه گذشته فقط شش پست به اشتراک گذاشته. چهار پست آخرش در تابستان بوده و به‌نظر می‌رسد در چند ماه اخیر فعال‌تر شده است.

‌موضوع پست‌ها : هدیه تهرانی برخلاف اکثر سلبریتی‌ها از خودش عکس منتشر نمی‌کند و وقتی به اینستاگرامش سر بزنیم حس نمی‌کنیم در حال مطالعه صفحه‌ای هستیم که به یک چهره شناخته شده سینما تعلق دارد. اکثر پست‌هایش در دفاع از محیط زیست و جلوگیری از نابودی هستند. او چند وقت پیش برای حمایت از یوزپلنگ ایرانی پویش مردمی راه انداخته بود و به همین دلیل هم بخش مهمی از پست‌هایش به این پویش برمی‌گردد. تهرانی علاوه بر محیط زیست به مشکلات روستاییان و کارگران و… هم می‌پردازد. در یکی از پست‌ها به وضعیت نامناسب کولبرها گلایه کرده. در بعضی پست‌ها به کارآفرینان موفق پرداخته. این اواخر هم بعضی پست‌هایش درباره رژیم گیاه‌خواری است.

‌آخرین پست: جدیدترین پستش را در شهریور منتشر کرده. فیلمی از یک کارشناس تغذیه که درباره فواید گیاه‌خواری صحبت می‌کند.
استوری‌ها: های‌لایت استوری‌هایش هم فرق چندانی با پست‌هایش ندارد. گیاه‌خواری، آب و تالاب، قطع درختان، سیستان، نهال‌کاری و… ازجمله موضوعات های‌لایت استوری‌هایش هستند.

جواد عزتی / M 4.1
تعداد کل پست‌ها: عزتی از زمان شروع فعالیتش در اینستاگرام تا حالا ۳۳۹ پست به اشتراک گذاشته.
‌میزان فعالیت: در یک سال اخیر بالای سی پست به اشتراک گذاشته. به‌طور متوسط ماهی حدودا سه پست.

‌موضوع پست‌ها‌: اهل گذاشتن عکس از زندگی خصوصی‌اش نیست. بخش مهمی از پست‌هایش تصاویری از پشت صحنه آثارش هستند. بعضی‌ها از آثاری هستند که جدیدا درحال اکران یا پخش است و بخشی دیگر از فیلم‌هایی که زمان زیادی از اکران آنها می‌گذرد. زمان پخش سریال «زخم کاری» یا فیلم «شنای پروانه» بارها تصاویرش را در این سریال پست کرده بود. نسبت به درگذشت همکاران و دوستان بازیگر و کارگردانش در پست واکنش نشان می‌دهد و این پست‌ها را بعد از مدتی پاک نمی‌کند. معمولا اهل کپشن نوشتن برای پست‌ها نیست و صرفا با یک هشتگ نشان می‌دهد عکس مورد نظر متعلق به کدام فیلم یا سریال بوده یا کنار دست چه کسانی ایستاده است.

‌آخرین پست: آخرین پستش متعلق به ۱۰‌روز پیش است. تصویری از خودش در طبیعت منتشر کرده و هیچ توضیحی هم برایش نیاورده است. کپشن این پست فقط چند برگ شبدر است.
استوری‌ها: عزتی اهل آرشیو کردن استوری‌ها نیست. حتی یکی از استوری‌هایش را هم های‌لایت نکرده است.

نوید محمدزاده / M 7.7
تعداد کل پست‌ها: جزو پرکارهای اینستاگرام است. تا به‌حال هزار و ۳۲۸ پست به اشتراک گذاشته.
‌میزان فعالیت: از ابتدای تابستان ۱۷ پست به اشتراک گذاشته. به‌طور متوسط می‌توان گفت هر هفته یک پست جدید داشته است.
‌موضوع پست‌ها‌: نوید محمدزاده موضع‌گیری خاصی در پست‌هایش ندارد. بیشتر خاطره‌بازی است و تصاویری از پشت صحنه فیلم‌ها و ابراز علاقه به همسرش. البته در این بین چندبار هم آگهی‌های سن‌ایچ را که در آنها حضور دارد، به اشتراک گذاشته است. زمان پخش سریال «قورباغه» بخش مهمی از پست‌هایش به نقشش در آن فیلم برمی‌گشت.

‌آخرین پست: تصویری از خودش است که روی صندلی عقب یک ماشین نشسته و آفتاب روی چشم‌هایش افتاده. در کپشن پست هم نوشته: «خِشاب پُره، پُره، پُر» احتمالا کپشن را براساس چهره عصبی‌اش جلوی نور آفتاب انتخاب کرده است.

استوری‌ها: محمدزاده از آن دست بازیگرانی است که به تولدهای دوست‌ها و همکارانش اهمیت زیادی می‌دهد. معمولا چندروز یکبار در استوری‌هایش به تصاویری از دیگران برمی‌خوریم که محمدزاده تولدشان را تبریک گفته است. روز گذشته عکسی از خودش به همراه مرجان اتفاقیان در فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» منتشر کرده و تولدش را تبریک گفته. پست مربوط به بیماری مهران غفوریان را هم استوری کرده و برایش آرزوی سلامتی کرده است.

سحر قریشی /۹٫۳M
تعداد کل پست‌ها: سحر قریشی در کل ۱۵۶ پست به اشتراک گذاشته. البته معلوم نیست تعداد پست‌هایش از اول این تعداد بوده یا بعدها بخشی از آنها را حذف کرده است.
میزان فعالیت: از ابتدای تابستان فعالیت کمی در اینستاگرام داشته و تعداد پست‌هایش به چهار عدد می‌رسد.

‌موضوع پست‌ها‌: اکثر پست‌هایش را تصاویری از خودش هستند یا عکس‌هایی از مناظر و طبیعت و پشت صحنه‌های فیلم‌هایش. او هم مثل گلزار در کپشن‌هایش سراغ جملات انگیزشی می‌رود. مثلا در یکی از کپشن‌هایش نوشته: «با ارزش باش. با آرامش زندگی کن. برای خودت خط‌هایی داشته باش و…» یا «اگر رویای خودتو نسازی، یکی استخدامت می‌کنه تا رویاشو بسازی»، «تو تنها نیستی، تو از همه طرف با خدا احاطه شدی»، «ساحل دلت را به خدا بسپار، خودش قشنگ‌ترین قایق را برایت می‌فرستد.»

‌آخرین پست: جدیدترین پستش به اواخر مرداد برمی‌گردد. تصویری است از خودش که در کپشن آن نوشته: «من آدم‌ها رو با فراموش کردنشون می‌بخشم.» بعد از آن‌هم فعالیت دیگری نداشته است.
استوری‌ها: از ۱۶ هفته پیش هیچ استوری را های‌لایت نکرده است. آخرین های‌لایتش مربوط به اتاق گریم یک فیلم است که به همراه دو نفر دیگر تولد نفر سومی را تبریک می‌گویند. بقیه های‌لایت‌هایش هم تصاویری از خودش هستند.

دانلود PDF

کدخبر: ۴۲۰۹۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر