کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۵۵۶۳
تاریخ خبر:

‌سه گزینه به‌عنوان خودروی دوم برای ترددهای شهری

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | بیرون آوردن خودروهای خاص به صورت مکرر، آن هم با این وضعیت خیابان‌ها و تعداد بالای تصادفات، کار عقلانی‌ای به نظر نمی‌رسد. صاحبان آنها برای ترددهای روزمره از خودروهایی نه‌چندان گران استفاده می‌کنند که خرج چندانی نداشته باشد و در صورت تصادف هم بتوان سریع آن را روبه‌راه کرد اما این خودروها به آن اندازه جذاب نیستند که بخواهید برای مسافرت هم روی‌شان حساب کنید.

‌پژو ۲۰۶ تیپ ۲
این ضرب‌المثل معروف است که هر فرد پولداری حتماً یک ۲۰۶ سفید (یا شاید نوک‌مدادی!) در پارکینگش دارد که کارهایش را با آن انجام می‌دهد و تنها آخر هفته پورشه و مرسدسش را بیرون می‌آورد. با توجه به مشخصات ۲۰۶ این حرف چندان هم پرت به نظر نمی‌رسد. ما به ۲۰۶ تیپ ۵ به عنوان خودرویی که می‌توان با آن به مسافرت رفت و در سربالایی جاده هم کم نمی‌آورد احترام می‌گذاریم اما موتور ۱٫۴ لیتری ۲۰۶ تیپ ۲ تنها می‌تواند شما را در ترددهای درون‌شهری همراهی کند. قدرت آن ۷۵ اسب بخار و گشتاورش ۱۱۴ نیوتن‌متر است. این هاچ‌بک ۲۳۰ میلیونی در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶٫۳ لیتر بنزین می‌سوزاند و بازار کارکرده‌اش هم همیشه خوب بوده است.

‌هیوندای i10
از تولید مزدا ۲ سال‌های زیادی می‌گذرد؛ سادگی میتسوبیشی میراژ را هر کسی نمی‌پسندد و کیا پیکانتو هم تقریباً در حال تبدیل شدن به گزینه‌ای تکراری در بازار است. در چنین شرایطی شاید بد نباشد که به هیوندای i10 فکر کنید؛ خودرویی که در سال ۹۶ روی خط تولید کرمان‌ موتور قرار داشت و در حال حاضر در بازار بین ۴۲۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود. اگرچه ممکن است این خودرو آپشن‌های چندانی نداشته باشد اما فضای کابین جاداری دارد؛ سیستم تعلیقش سواری نرمی را به ارمغان می‌آورد و مصرف سوختش هم با ۵٫۹ لیتر از بقیه رقبا پایین‌تر است. این خودرو را به تعادل خوب و فرمان‌پذیری‌اش هم می‌شناسند که باعث شده نسبت به پیکانتو کمتر دچار تصادف شود.

‌رنو کپچر
موتور ضعیف سانگ‌یانگ تیوولی و وضعیت خجالت‌آوری که در سربالایی‌ها پیدا می‌کند، باعث شده تا خریداران بالقوه آن نیم نگاهی هم به نیسان جوک، پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C3 و رنو کپچر داشته باشند. ویژگی متمایز کپچر که باعث شده نسبت به بقیه رقبا گزینه‌‌ جذاب‌تری برای خرید به نظر برسد، سواری نرم و کم‌استهلاک ‌بودن آن است.

همچنین سطح ایمنی آن نسبت به رقبا بالاتر است و در مدل ۲۰۱۷ به آپشن‌هایی که نبودنش در مدل‌های قبلی حس می‌شد مجهز شده است: کروز کنترل، کنترل پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی و گرمکن صندلی‌های جلو. اگر می‌خواهید رنو کپچر بخرید توجه داشته باشید که پیشرانه آن نسبت به بنزین با اکتان پایین حساس است و بهتر است که بنزین سوپر بزنید. همچنین نداشتن سانروف، وضعیت نه‌چندان جالب عایق‌بندی کابین و فضای داخلی کوچک‌تر از تیوولی نیز از دیگر نقاط ضعف این کراس‌اوور فرانسوی هستند.

کدخبر: ۴۰۵۵۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر