کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۴۰۹۷
تاریخ خبر:

‌سرنوشت مجیدی در دست چهار مربی استقلالی

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | استقلال با ۵ امتیاز اختلاف با پرسپولیس صدرنشین است اما ۴ مربی استقلالی تا پایان فصل با تیم‌های‌شان مقابل این تیم قرار می‌گیرند که حداقل ۳ نفر از آنها تمایلی به دیدن مجیدی با جام قهرمانی را در پایان فصل ندارند.
‌علیرضا منصوریان: او با صنعت‌نفت آبادان دو بازی مقابل پرسپولیس و استقلال در پیش دارد. ابتدا در هفته بیست و یکم میزبان پرسپولیس خواهد بود و سپس در هفته بیست و دوم با استقلال و فرهاد مجیدی در ورزشگاه آزادی روبه‌رو خواهد شد. در ظاهر همه چیز به سود استقلال به نظر می‌رسد.

پرسپولیس باید در آبادان مقابل تیم منصوریان قرار بگیرد اما استقلال میزبان این تیم خواهد بود. بلافاصله بعد از این بازی هم دربی تهران برگزار می‌شود. بازی در آبادان برای پرسپولیس قطعا آسان نیست. آخرین باخت خانگی صنعت‌نفت به هفته سوم برمی‌گردد. همان مقطعی که منصوریان به علت ابتلا به کرونا روی نیمکت تیمش نمی‌نشست. صنعت نفت از ۵ بازی آخر خانگی خود ۴ برد و یک مساوی به دست آورده است. این تیم در فرم خوبی قرار دارد و احتمال اینکه از پرسپولیس هم در خانه امتیاز بگیرد کم نیست.

البته او مدت‌هاست که با تیم‌هایش در برابر پرسپولیس خوب نتیجه نمی‌گیرد اما این بار شرایط فرق می‌کند و فرم خوب صنعت‌نفت این امیدواری را برای استقلالی‌ها به وجود آورده که او با گرفتن امتیاز از پرسپولیس در آبادان، بر سر راه این تیم در مسیر قهرمانی دست‌انداز ایجاد کند. ۵ روز بعد از این بازی شاگردان منصوریان باید در آزادی مقابل استقلال بازی کنند و در نگاه اول به نظر می‌رسد شانس استقلال برای شکست دادن این تیم بالاست. منصوریان در دور رفت به پرسپولیس در آزادی باخت اما در آبادان با خوش‌شانسی محض از استقلال یک مساوی گرفت. این یکی از بهترین نتایج او در برابر استقلال با تیم‌های مختلف بود.

امیر قلعه‌نویی: ژنرال با وجود اینکه رابطه خوبی با فرهاد مجیدی ندارد، تا اینجای کار کمک زیادی به او و استقلال کرده است. در دور رفت تقابل گل‌گهر و استقلال با تساوی بدون گل به پایان رسید اما استفاده این تیم از اریک بایناما باعث شد تا بازی ۳ بر صفر به سود استقلال اعلام شود. دو امتیازی که از این اتفاق نصیب استقلال شد کمک زیادی به صدرنشینی این تیم کرد. قلعه‌نویی همین هفته گذشته هم یک کمک بزرگ دیگر به استقلال و مجیدی کرد.

او در مصاف دور برگشت با پرسپولیس، این تیم را با تساوی یک - یک متوقف کرد و اگر گل هند حامد پاکدل پذیرفته نمی‌شد، شاید این بازی با برتری تیم قلعه‌نویی به پایان می‌رسید و اختلاف استقلال با پرسپولیس در صدر جدول به ۶ امتیاز می‌رسید. البته همین نتیجه تساوی هم استقلال و هوادارانش را حسابی خوشحال کرد. نکته مهم اینکه استقلال بعد از بازی فردا مقابل نساجی، باید در تهران به مصاف گل‌گهر و قلعه‌نویی برود.

تقابل این دو تیم و سرمربیان‌شان، مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین بازی هفته بیست و یکم است. قلعه‌نویی در ۵ تقابل اخیرش مقابل استقلال و فرهاد مجیدی بازنده بوده است. او دو بازی پیاپی در سپاهان را به استقلال واگذار کرد و استعفا داد. سپس دو بار در لیگ برتر و جام حذفی به این تیم و فرهاد مجیدی باخت و آخرین تقابل آنها هم که با حکم کمیته انضباطی به سود استقلال اعلام شد. اگر مجیدی بتواند مثل دو فصل گذشته باز هم قلعه‌نویی و تیمش را شکست بدهد، استقلال یک گام دیگر به قهرمانی در لیگ بیست و یکم نزدیک خواهد شد.

محمود فکری: او اگر تا پایان فصل در نفت مسجدسلیمان بماند، دو بازی با پرسپولیس و استقلال در پیش دارد. این تیم در هفته بیست و دوم میزبان پرسپولیس است و در هفته پایانی فصل باید در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال برود. روند نفت در هفته‌های اخیر ناامیدکننده بوده و هواداران استقلال امید چندانی به امتیاز گرفتن این تیم از پرسپولیس ندارند. تنها نقطه امید استقلالی‌ها، برگزاری بازی با پرسپولیس در مسجدسلیمان و زمین ناهموار آن است که می‌تواند برای پرسپولیس دردسر ایجاد کند.

اما نکته مهم اینجاست که فکری در حال حاضر یکی از مخالفان و حتی دشمنان فرهاد مجیدی است. او هنوز هم حضور مجیدی در استقلال را غصبی می‌داند و از هر فرصتی برای طعنه زدن به سرمربی استقلال استفاده می‌کند. قطعا موفقیت استقلال با مجیدی برای فکری خوشایند نیست و او برای نرسیدن مجیدی به این هدف تمام توان خود و تیمش را به کار می‌گیرد اما این به معنای آن نیست که فکری برای ناکامی مجیدی، مقابل پرسپولیس وا بدهد. ضمن اینکه اصلا ممکن است قبل از هفته آخر تکلیف قهرمانی لیگ برتر مشخص و بازی استقلال و نفت مسجدسلیمان تبدیل به یک بازی تشریفاتی شده باشد.

جواد نکونام: رابطه او هم با مجیدی چندان تعریفی ندارد. بعد از آن بازی جنجالی در اهواز که منجر به اخراج مجیدی از روی نیمکت شد، این دو نفر بارها علیه هم مصاحبه کرده‌اند و طعنه‌هایی هم به یکدیگر زده‌اند. در این فصل، نکونام یک بار پرسپولیس را در سوپرجام شکست داده اما در بازی برگشت لیگ مقابل این تیم مغلوب شده است. فولاد به استقلال هم در آزادی باخته اما بازی برگشت در اهواز باقی مانده و اتفاقا در هفته بیست و هفتم برگزار می‌شود که احتمالا می‌تواند در تعیین قهرمان لیگ برتر تعیین‌کننده باشد. نکونام هم بدش نمی‌آید در مسیر قهرمانی استقلال با مجیدی سنگ‌اندازی کند. او احتمالا مهم‌ترین مانع استقلال و مجیدی در قهرمانی خواهد بود.

کدخبر: ۴۴۴۰۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر