کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۶۵۷۱
تاریخ خبر:

‌سرقت‌های عجیب از هنرمندان و ورزشکاران مشهور

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | سرقت و دزدی دیگر آدم معروف و غیر معروف ندارد. وقتی یک باند یا فرد نقشه می‌کشد تا در عرض یک شب پولی به دست بیاورد حالا چه با زورگیری باشد یا نقشه زیرکانه، بالاخره تصمیمش را عملی می‌کند و در این میان ورزشکاران و هنرمندان هم از این ماجرا مستثنا نیستند. چه بسا که آنها بیشتر در مظان چنین اتفاقاتی هم قرار بگیرند.

شاید زرق و برق زندگی‌های‌شان که از دور نمایش داده می‌شود این باور را بین سارقان به وجود بیاورد که خب وضع‌شان که خوب است و می‌توانیم با یک نقشه به اموال‌شان دستبرد بزنیم. در یکی از پرونده‌های سرقت که همین اواخر دزد دستگیر شد، نقشه کشیده بودند به دلیل سبک زندگی یک بازیگر(م.گ) و خواننده(س.ع) با نقشه‌ای از پیش تعیین شده به خانه‌شان دستبرد بزنند که با لو دادن همسر رئیس باند، نقشه‌شان، نقش بر آب شد. در این پرونده پنج مورد از سرقت‌های عجیبی را که هنرمندان و ورزشکاران تجربه کردند بررسی می‌کنیم.

*** سرقت از خانه و مغازه احمدرضا عابدزاده
اواخر فروردین سال جاری، خبری مبنی بر سرقت خانه احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان اسبق تیم ملی در عباس‌آباد مازندران منتشر شد. او به قدری از این ماجرا عصبانی بود که در مصاحبه‌اش گفت: ویروس کرونا باعث شد مسئولان هزاران زندانی را آزاد کنند، اما برایم سؤال است چرا افرادی که به جرم دزدی زندان بودند، آزاد شدند؟ مگر به آنها بابت دو، سه ماه آزادی‌شان حقوق می‌دهید؟ حتی اگر هم پول بگیرند، خیلی‌هایشان مریض هستند و به دزدی عشق می‌ورزند!

ملک من چهار قفل دارد، چهارتا! اما با دستگاه فرز نرده و قفل را بریده‌اند و کلی وسیله و جعبه‌هایی را که لباس‌ها، گرمکن، کفش‌ها، عکس‌ها و… زمان بازیگری‌ام داخل‌شان بوده و همه خاطرات زندگی‌ام محسوب می‌شود به سرقت برده‌اند. یک روز بعد هم لوستر‌های مغازه‌ام را دزدیده‌اند. می‌دانید که لوستر‌ها در ارتفاع بالایی نصب می‌شود و سارقان از خدا بی‌خبر با نردبان یا نمی‌دانم چه چیز، لوستر‌ها را باز کردند؛ آن هم از مغازه‌ای که بر بلوار متل قو و در نقطه‌ای پررفت‌وآمد است.

بعد از این ماجرا، رئیس کل دادگستری استان مازندران اعلام کرد: چهار نفرسارق‌ که اقدام به سرقت از منزل دروازه‌بان اسبق تیم ملی کرده بودند در شهرستان کلاردشت به همراه برخی از اموال مسروقه با دستور ویژه دادستان عباس‌آباد و نیروی انتظامی دستگیر شدند و در خصوص سرقت از رستوران وی، سارق در سلمانشهر به همراه اموال مسروقه دستگیر و اموال مکشوفه تحویل مالباخته شد.

*** ماجرای سرقت‌های پی در پی از علی دایی
علی دایی تا به حال سه بار سایه دزدان را احساس کرده است. اولین سرقتی که از علی دایی، فوتبالیست مشهور کشور رخ داد به قبل از سال ۱۳۹۰ بازمی‌گردد. چند سال قبل وقتی ساکن یک منزل ویلایی در سه راه یاسر پایین‌تر از نیاوران بود، چند دزد از دیوار این ویلا بالا رفتند تا به منزل دایی دستبرد بزنند اما در این امر ناموفق بودند. گویا همین مسئله باعث شد دایی منزلش را عوض کند و در یک برج واقع در فرمانیه ساکن شود.

اما ماجرای دوم سرقت مربوط به تصادف شدید او در اسفند سال ۹۰ است. علی دایی سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن پس از شکست مقابل سپاهان در راه بازگشت به تهران جدا از بازیکنان و عوامل باشگاه به همراه خودروی شخصی خود عازم تهران بود که در مسیر کاشان خودروی وی چپ کرد. در شب سانحه مشخص شد گوشی تلفن گرانقیمت علی دایی و برخی اموال شخصی‌اش گم شد و دیگر هرگز آن را پیدا نکرد تا شایعه دزدیده شدن این گوشی تلفن همراه توسط برخی از حاضران در محل سانحه تصادف به گوش برسد.

ارزش حدودی اموال سرقت شده ۵میلیون تومان بود و دزدان پیدا نشدند. اما بار سومی هم برای سرقت از علی دایی در میان بود. دوباره در اسفندماه این بار در سال ۹۱ سرقت رخ داد. علی دایی و همسرش که به قصد انجام کارهای درمانی به بیمارستان فرمانیه مراجعه کرده بودند، مورد حمله چهار سارق قرار گرفتند؛ سارقانی که با دو دستگاه موتورسیکلت در تعقیب وی بودند.

آنها که قصد ربودن گردنبند دایی را داشتند، به وی حمله کردند اما سرمربی راه‌آهن در برابر آنها مقاومت کرد که در نتیجه سارقان ناکام ماندند. علی دایی از ناحیه گردن مورد جراحت قرار گرفت، به داخل بیمارستان رفت تا درمان مناسبی روی او انجام شود. دوربین‌های امنیتی بیمارستان فرمانیه تصویر این اتفاق را ضبط کردند و از دستگیری دزدان خبری منتشر نشد.

*** سرقت لپ‌تاپ و دوربین هدیه تهرانی
هدیه تهرانی، سوپراستار دهه ۸۰ سینمای ایران هم یکی دیگر از چهره‌هایی است که از دستبرد سارقان در امان نبوده. ماجرا از این قرار است که سال ۸۶، در حالی که مادر هدیه تهرانی در بیمارستان بستری بود و هدیه، به قصد ملاقات با او، خودرویش را با عجله جلوی بیمارستان پارک می‌کند و می‌رود، دزدی لپ‌تاپ و دوربینش را از داخل خودرو به سرقت می‌برد.

او در این‌باره می‌گوید: «خودرو را پارک کردم و به ملاقات مادرم رفتم، در زمان بازگشت متوجه شدم که لپ‌تاپ و دوربین دیجیتالم را که محتوی اطلاعات کاری و شخصی‌ام بود به سرقت برده‌اند. عجیب این است که به دیگر اشیای قیمتی و پول که در خودرو بوده،کاری نداشتند.»

*** سارقان موبایل اسدالله یکتا بازیگر سینما
در شهریور سال ۹۸ اسدالله یکتا بازیگر سینما و تلویزیون ماموران کلانتری را در جریان سرقت گوشی تلفن همراهش در ترمینال جنوب قرار داد. پلیس بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار داد و تحقیقات برای دستگیری سارقان را آغاز کردند. خیلی زود این سارقان سابقه‌دار شناسایی و دستگیر شدند. آنها در بازجویی‌ها به ۸۰ سرقت در یک هفته آزادی خود از زندان اعتراف کردند. این سارقان به پلیس گفتند: «تازه از زندان آزاد شده بودیم. سه‌ماه به جرم سرقت به حبس رفته بودیم.

جرم قبلی‌مان سرقت یک دیگ بزرگ از خانه همسایه بود. وقتی دیدیم کسی در خانه همسایه نیست و به راحتی می‌شود به حیاط رفت، آنجا رفتیم و دیگ خیلی بزرگ را از وسط حیاط دزدیدیم. از قبل آن دیگ را دیده بودیم. دیگ را ۳۵۰‌هزار تومان فروختیم اما لو رفتیم و دستگیر شدیم. تازه آزاد شده بودیم که سرقت‌هایمان را شروع کردیم. با موتور موبایل‌قاپی می‌کردیم. از بخت بد یکی از طعمه‌هایمان بازیگر بود ولی اصلا متوجه این موضوع نشدیم و او را ندیدیم.»

*** پریناز ایزدیار، سرقتِ کیف و مدارک
پریناز ایزدیار، بازیگر سینما از کسانی است که مورد سرقت خشن قرار گرفت. پریناز ایزدیار سال ۹۵ در حالی که آخر شب به دنبال دوستش در فرمانیه می‌رود، مورد حمله دو دزد موتورسوار قرار می‌گیرد. او درباره این موضوع گفته: «برای رسیدن به محل موردنظرم، شیشه سمت راست ماشین را پایین داده بودم تا آدرس بپرسم و متاسفانه فراموش کردم شیشه را بالا بکشم. طبق عادت کیفم روی صندلی جلو بود که دیدم یک نفر از پشت به ماشین نزدیک می‌شود.

فکر کردم دوستم است چون تاریک بود. در یک لحظه جوانی از شیشه تا کمر داخل خودروام خم شد و کیفم را قاپید. کیف را گرفتم ولی آن جوان یک مشت به من زد و کیف را با خودش برد و کمی جلوتر، روی ترک یک موتور پرید و با همدستش فرار کردند.» خیلی زود سارقان کیف پریناز ایزدیار دستگیرشدند، اما به گفته او نه از کیف خبری شد و نه از مدارکی که داخل کیف بود.

کدخبر: ۳۵۶۵۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر