کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۵۷۵۸
تاریخ خبر:

‌زمزمه بازگشت برلیانس به ایران با ‌بهای‌ ۲۰۰‌میلیونی

روزنامه هفت صبح‌، گروه خودرو | برند برلیانس شریک خوبی برای پارس‌خودرو بود. شریکی که گویا با رفع اختلافات اولیه قصد دارد دوباره به کشور بازگردد. خب این خبر خوبی است و بی‌توجه به اینکه صنعت خودرو برای ما در ایران چه معنا و مفهومی دارد، باید آن را به فال نیک گرفت. اساسا در شرایطی که این شرکت همکاری گسترده‌ای را با رنو و ب.ام.و آغاز کرده، حضورش در ایران مغتنم است.

در ابعاد خرد هم بازگشت این برند می‌تواند به تقویت جایگاه خریداران انبوه محصولات این شرکت چینی منجر شود. از آنجا که از سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۱۰ هزار دستگاه از انواع محصولات برلیانس در کشور مونتاژ شده، بازگشت برلیانس می‌تواند زمینه را برای افزایش رفاه خریداران انبوه این برند فراهم کند.

از آن سو با توجه به سبد تولیدات فعلی برلیانس، پارس خودرو قادر خواهد شد با کمک این شرکت به نیاز بخشی از خریداران بازار ایران پاسخ دهد. شنیده‌های اولیه از توافق دو شرکت بر سر افزایش داخلی‌سازی و سرمایه‌گذاری مشترک تا سطح ۷۰ درصد حکایت دارد. موردی که می‌تواند در صورت تحقق زمینه کاهش هزینه نگهداری خریداران را فراهم کند.

از آنجا که تجربه خریداران از محصولات برلیانس عمدتا روی ظاهر مناسب و امکانات بهتر به نسبت سازندگان وطنی حکایت دارد، بازگشت این برند رقابت بین جک، چری و برلیانس را دوباره کلید خواهد زد. در همین رابطه تولیداتی از این شرکت از جمله کراس‌اوور کوچک v3 و نیز نسخه فیس‌لیفت ۵۳۰ جزو خودروهایی هستند که شانس خوبی برای حضور در بازار و افزایش فروش دارند.

کماکان البته به نظر می‌رسد بهترین محصول پارس‌خودرو همان هاچ‌بک کوچک ۲۲۰ است که فعلا در بازار قیمتش به محدوده ۲۰۰ میلیون تومان رسیده و طرح جذابی دارد.فارغ از مسائل و مشکلات کیفی خودروهای چینی که هم سطح و اندازه تولیدات داخلی است، برلیانس ۲۲۰ خودرویی است خوش چهره با ابعاد مناسب و مونتاژ خوب که می‌تواند به راحتی عرصه را بر پژو ۲۰۶ تنگ کند.

برلیانس ۲۲۰ که در فرم ظاهری محصولی پیشرو اما ساده و صمیمی است، در نمای بیرونی فرمی کاملا مستقل و مخصوص دارد اما در بخش کابین عینا داشبورد دی اس ۳ را کپی کرده است. خودرو با داشتن طولی معادل ۴٫۱۷ متر دقیقا ۲۰ سانتی‌متر بزرگ‌تر و جادارتر از پژو۲۰۶ است. در عین حال به لطف موتور ۱۰۳ اسبی ۱٫۵ لیتری مصرف سوختش نسبتا مناسب و معقول بوده و هزینه زیادی به راننده تحمیل نمی‌کند.

در مورد ایمنی هم از آنجا کهH220 موفق به دریافت ۵ ستاره چینی از موسسه C-NCAP شده از سازه به نسبت محکمی در مقایسه با برخی تولیدات داخلی برخوردار است. این نمره هرچند به پای امتیاز ۵ستاره اروپایی نخواهد رسید اما باز هم به نسبت اتومبیل‌هایی که توسط هیچ موسسه‌ای تست نشده‌اند یا از همین جا ستاره‌های کمتری به‌دست آورده‌اند نتیجه امیدوار کننده‌ای به نظر می‌رسد.

ترمزهای مناسب، گیربکس نیمه‌اتومات MT در کنار فرمان برقی از این خودرو یک محصول ساده و جالب برای رانندگی شهری ساخته است. در صورت بروز هرگونه گشایش سیاسی در فضای بین‌الملل برای ایران و فرو نشستن تورم، بازگشت برلیانس می‌تواند ظرفیت تولید را تا حدی در کشور ارتقا دهد و پای محصولات معقولی مثل ۲۲۰ را به بازار باز کند.

کدخبر: ۳۴۵۷۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر