کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۰۱۹
تاریخ خبر:

‌زارا لارسون؛ خواننده‌ای که حامی فلسطین است

روزنامه هفت صبح | آمارهای سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که زارا ماریا لارسون، خواننده ۲۴ ساله سوئدی با ۲۷۴ هزار دلار درآمد در سال توانسته عنوان پردرآمدترین سلبریتی در این کشور را به دست بیاورد. سوئدی‌ها یک برنامه مثل عصر جدید ما یا بهتر است بگوییم مثل امریکن گات تلنت داشتند که به آن تلنگ (Talang) گفته می‌شد.

تلنگ به سوئدی یعنی استعداد. این برنامه از شبکه ۴tv پخش شده است. از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ و از آن به بعد دیگر به شکل نامحدودی متوقف شده است. یعنی به عبارت دیگر تا اطلاع ثانوی پخش نمی‌شود. به هر حال خانم زارا لارسون در سال ۲۰۰۸ و در ۱۱سالگی موفق شد که در این برنامه به برتری و بعد از آن به شهرتی در حد ملی در سوئد برسد.

چهار سال بعد او قراردادی امضا کرد با شرکت TEN Music Group و شوی معرفی خود را در ژانویه ۲۰۱۳ برگزار کرد. آهنگ اول او هم در این سال یعنی در ۱۶سالگی او منتشر شد، در صدر جدول موسیقی اسکاندیناوی قرار گرفت. سپس لارسون کار خود را توسعه داد و بعد از انتشار اولین آلبوم‌اش در سال ۲۰۱۴ یک قرارداد سه ساله با Epic Record، شرکتی آمریکایی و از زیرمجموعه‌های سونی موزیک امضا کرد.

در سال ۲۰۱۶، لارسون در مراسم افتتاحیه و اختتامیه یورو در فرانسه اجرا کرد و یک‌سال بعد وقتی دومین آلبوم خود را منتشر کرد، سه آهنگ از این آلبوم به رتبه اول محبوب‌ترین آهنگ‌ها در سوئد قرار گرفتند. سومین آلبوم استودیویی او نیز در مارس همین امسال قرار گرفت.
لارسون مانند بسیاری از سوئدی‌های دیگر، مواضع خارج از هنر نیز در زمینه‌های مختلف اجتماعی مانند فمنیسم دارد و حتی برای افزایش آگاهی عمومی از بی‌اختیاری ادراری، خود در اینستاگرام اعلام کرد که هفت سال از پوشک استفاده می‌کرده است.

اما شاید جالب‌ترین واکنش اجتماعی او در اکتبر سال ۲۰۱۹ باشد. در آن زمان دمی لواتو در پست اینستاگرامی خود اعلام کرد که در نبرد میان فلسطین و اسرائیل نظری ندارد و طرفی را انتخاب نمی‌‌کند ولی لارسون با ارسال کامنتی نوشت که اگر به این ماجرا اهمیتی نمی‌دهی و طرفی را انتخاب نمی‌کنی طرف ستمگر هستی و بعدا هم گفت که این کامنت فقط خطاب به آن بازیگر آمریکایی نبوده و خطاب به همه کسانی بوده که خود را در اینگونه مسائل دخیل نمی‌کنند.

کدخبر: ۳۸۸۰۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر