کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۵۷۵
تاریخ خبر:

‌ریگان یا ‌زوتی تی۲۱۰؛ یک چینی جاه‌طلب

روزنامه هفت صبح| نیمی چین، نیمی آلمان و مقدار مناسبی دقت. همه اینها موجب شده تا ریگان یا همان زوتی تی۲۱۰ اعتبار خوبی در مدت کوتاه حضورش در ایران به دست آورد. این کراس‌اوور کوچک چینی که از اساس طبق الگوی نسل قبل فولکس تیگوان بنا شده، در کابین خود بهتر از سایر هموطنانش کار کرده و به وضوح ساخت و پرداخت بهتری دارد‌ اما آیا ارزش دارد ‌ برای ریگان کوپا بهایی نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت کنیم؟ در گزارش حاضر سعی می‌کنیم با تمرکز روی این خودرو، بفهمیم برداشت خریداران از کوپا طی ۱۵ ماه حضورش در بازار ایران چه بوده است؟

*** طراحی و پرداخت داخلی
کوپا که محصول شرکت زوتی چین است، با تغییراتی درطراحی نمای جلو به خصوص جلوپنجره و تعویض فرم بخش عقب بدنه به ویژه طرح چراغ‌ها، سعی کرده خود را با هویتی متفاوت از خودروهای آلمانی توارگ و تیگوان معرفی کند، با این حال هر بیننده آگاهی در نخستین گام از تقلید آشکار کوپا که اتفاقا هم به خوبی انجام گرفته شده آگاه می‌گردد.

در عین حال بخش عقب این خودرو به شدت یادآور محصولات شاسی بلند شرکت آئودی است. در کابین هم این وضعیت تکرار شده است‌ و خب فرم تقلیدی کوپا در کابین و بدنه گرچه آزاردهنده نیست ولی می‌تواند در درازمدت تاثیر ذهنی منفی روی مالک خودرو بگذارد. البته انصافا جنس مواد به‌کاررفته در بدنه و اتاق بهتر از همه خودروهای چینی موجود در بازار ایران است.

*** مشخصات فنی
راجع به کیفیت فنی کوپا اطلاعات کمی در دسترس است. این خودرو در ایران در دو مدل رویال و فلگشیپ که اختلاف قیمتی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی دارند، عرضه شده ضمن اینکه کوپا در مدل تی۲۱۰ از یک پیشرانه ۱۴۹۹ سی‌سی چهار سیلندر ۱۵۰ اسبی سود برده و از جعبه دنده شش سرعته خودکار استفاده می‌کند.

کیفیت سواری خودرو با چنین پیشرانه و وزن ۱۶۵۰ کیلویی که دارد معمولی است اما لرزش اتاق زیاد نیست و همین مورد خودرو را از محصولاتی مثل جک اس۵ یا هایما اس۷ متمایز می‌کند. خودرو کاملا از رقبای چینی هم‌سطح خود جادارتر است و این را مدیون طول ۴٫۶۳متری بدنه و فاصله محوری ۲٫۸ متری است که طراحانش به دست آورده‌اند.

*** سواری و امکانات
سقف پانوراما و سانروف‌دار، پوشش چرم سرتاسر کابین، مانیتور لمسی، شش کیسه ایمنی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، نشانگر میزان فشار باد لاستیک، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سیستم ترمز ضد قفل به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری در سراشیبی، سیستم کمکی ترمز، ترمز پارک برقی و کروز کنترل از جمله امکاناتی است که کوپا دارد. در عین حال این خودرو با نداشتن سیستم چهار چرخ محرک محصولی کاملا ضعیف حین ورود به مسیرهای ناهموار است.

*** قیمت و ارزش خرید
نسخه‌های مونتاژ ۱۳۹۹ این خودرو ضمن تغییرات بیرونی و اضافه شدن تجهیزات و موتور قوی‌تر، بهایی بالغ بر یک میلیارد تومان دارند. نسخه ۹۷ و کارکرده ریگان کوپا اگر کم‌کارکرد باشد حدود ۹۰۰ میلیون تومان در تریم رویال و ۹۵۰ میلیون در تریم فلگشیپ قیمت دارد که به این ترتیب ریگان را بدل به گران‌ترین کراس‌اوور مونتاژ داخل می‌کند. رقمی که شاید با آن بتوان خودروهای کارکرده بهتری مثل هیوندای توسان ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ خرید.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۵۱۵۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر