کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۶۸۰۴
تاریخ خبر:

‌روزهای خوش پرسپولیس با خریدهای خوب

روزنامه هفت صبح |‌ پرسپولیس شروع خوبی نداشت اما هفته به هفته بهتر شد و حالا در پایان هفته پنجم، صدرنشین لیگ‌برتر است. در این میان نقش خریدهای ابتدای فصل این تیم کاملا تعیین‌کننده است. خریدهایی که پر سروصدا بودند و بیشتر آنها جواب داده‌اند. به بهانه صدرنشینی پرسپولیس، عملکرد خریدهای مهم این تیم را در این چند هفته بررسی می‌کنیم.

علیرضا بیرانوند: فصل گذشته پرسپولیس در هر ۵ بازی ابتدایی دروازه‌اش باز شد! حامد لک و رادوشوویچ با چند اشتباه، روی هم ۵ گل خوردند تا از همان ابتدای فصل مشخص باشد که دیگر خبری از دروازه‌ای که به سختی باز می‌شد نیست. اما در فصل جدید همه چیز در دروازه این تیم عوض شده است.

علیرضا بیرانوند برگشته و با خودش اطمینان و اعتماد را به دروازه سرخ‌ها برگردانده است. او در ۴ بازی اول دروازه تیمش را بسته نگه داشت و چند واکنش عالی هم داشت. مثل مهار شوت بازیکن صنعت‌نفت در نیمه اول که یک سوپرسیو بود. بیرو در بازی با هوادار هم می‌توانست پنجمین کلین‌شیت متوالی خود را ثبت کند اما اشتباه تیم داوری یک پنالتی به حریف هدیه داد و داریوش شجاعیان سرانجام قفل دروازه پرسپولیس را باز کرد.

مرتضی پورعلی‌گنجی: او پس از گذراندن دوران طولانی‌مدت مصدومیت به پرسپولیس پیوست و تردیدهایی درباره آمادگی او وجود داشت. پورعلی‌گنجی ۳ بازی اول پرسپولیس را به دلایل مختلفی از دست داد اما در هفته چهارم فیکس شد و نمایش خوبش باعث شد تا در بازی مقابل هوادار هم در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

او در این دو بازی خوب کار کرده و اشتباهی نداشته و البته هماهنگی‌اش با علیرضا بیرانوند هم به واسطه سال‌ها بازی در تیم ملی به بهتر شدن کیفیت بازی پرسپولیس در فاز دفاعی کمک کرده است. قبل از شروع فصل پیش‌بینی می‌شد نتواند مثل قبل ظاهر شود و تیم ملی و جام‌جهانی را هم از دست بدهد اما با نمایش‌هایی که از او دیدیم، احتمالا به تیم ملی دعوت خواهد شد و برای حضور فیکس شدن با خلیل‌زاده خواهد جنگید.

گئورگی گولسیانی: تجربه چندین ساله او در لیگ برتر ایران و البته آرامش در طول بازی به گولسیانی کمک کرد تا خیلی زود در پرسپولیس جا بیفتد. نقطه ضعف بزرگ او سرعت پایینش است که می‌تواند در کورس با بازیکنان سرعتی حریفان برایش دردسر درست کند اما فعلا که همه چیز بر وفق مراد او بوده است.

گولسیانی در هر ۵ بازی این فصل پرسپولیس بازیکن فیکس بوده و فقط یک اشتباه مرگبار مقابل صنعت‌نفت داشته که می‌توانست منجر به گل شود اما بیرانوند با واکنشی دیدنی و سریع، هم دروازه تیمش را نجات داد هم گولسیانی را! مدافع گرجستانی پرسپولیس مطابق انتظار در نبردهای هوایی موفق عمل کرده و در مجموع نمره قبولی می‌گیرد. او رقیب جدی هم ندارد و می‌تواند با ادامه همین روند تا پایان فصل فیکس بازی کند.

دانیال اسماعیلی‌فر: او جانشین رامین رضاییانی شد که در نیم‌فصل دوم لیگ بیست و یکم به پرسپولیس آمد و نمایش‌های بدی هم نداشت. پر کردن جای خالی رامین البته از نظر فنی کار هر کسی نیست اما دانیال تا اینجای کار از پس این ماموریت سخت برآمده است. او حاشیه‌های رامین را هم ندارد و خیلی زود با هم‌تیمی‌هایش هماهنگ شده است.

اسماعیلی‌فر هفته به هفته بهتر شد و سرانجام در همین بازی آخر مقابل هوادار اولین پاس گلش را هم به لوکادیا داد. او می‌تواند سال‌ها در این پست برای پرسپولیس بازی و خیال هوادارانش را هم راحت کند. با حضور در پرسپولیس و قرار گرفتن در کانون توجهات، بعید نیست در تیم ملی هم بیشتر از قبل به کار گرفته و تبدیل به رقیبی جدی برای صادق محرمی شود.

سعید صادقی: بعد از دو سه هفته کم‌اثر که دلیلش ناهماهنگی با سایر بازیکنان و البته فشار حضور در ترکیب پرسپولیس و بالا بودن انتظارات از او بود، در هفته چهارم نمایش بهتری از صادقی دیدیم و در هفته پنجم بود که در قامت یک فوق‌ستاره ظاهر شد و احتمالا لقب بهترین بازیکن هفته را دریافت خواهد کرد.

او سازنده گل اول تیمش بود و دو گل زیبا هم زد که اولی با پای غیرتخصصی بود و دومی یک ضربه فنی دقیق با پای تخصصی! صادقی با نمایش دوشنبه شب خود، اگر چه از فشار این چند هفته خارج شد اما کار خودش را هم سخت‌تر کرد. حالا هواداران پرسپولیس از او انتظار دارند که در همه بازی‌ها همین‌قدر موثر و خوب بازی کند. البته کار آسانی نیست اما صادقی می‌تواند از پس برآورده کردن این انتظارات بربیاید.

یورگن لوکادیا: بازیکنی که ناآمادگی بدنش در هفته سوم حسابی توی ذوق هواداران پرسپولیس زده بود، این ضعف را با مهارت گلزنی خود پوشش داد و حالا دو هفته متوالی است که برای تیمش گلزنی می‌کند. محمد مایلی‌کهن برای طعنه زدن، علی پروین را آماده‌تر از او دانسته بود اما با همین فیزیک بدنی ثابت کرد که دقیقا همان بازیکنی است که پرسپولیس نیاز داشت.

این لوکادیا اگر از نظر بدنی به آمادگی کامل و مطلوب برسد، قطعا مدعی اول آقای گلی لیگ بیست و دوم خواهد بود. به ویژه اینکه هافبک‌هایی گل‌ساز مثل سعید صادقی، مهدی ترابی و سروش رفیعی را هم پشت سر خود می‌بیند. درخشش او البته برای مهدی عبدی و حامد پاکدل سنگین تمام می‌شود و آنها برای بازگشت به ترکیب اصلی کار دشواری خواهند داشت.

کدخبر: ۴۷۶۸۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر