کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۱۳۷
تاریخ خبر:

‌رصد‌خانه | حمله به سمانه پاکدل و کار خوب ‌رضا جاودانی

روزنامه هفت صبح |‌ شتر گاو پلنگ روز: اسامی فارسی با شماره‌های لاتین روی پیراهن‌های شرکت کننده‌های ستاره‌ساز | برنامه‌سازان تلویزیون برخی مواقع کارهایی انجام می‌دهند که معلوم نیست این کار براساس کدام منطق و اصولی به سرانجام رسیده است. یکی از نمونه‌های اخیر این کارهای عجیب و غریب اتفاقی است که در برنامه ستاره‌ساز افتاده است. در این برنامه‌، پشت پیراهن ورزشی شرکت کننده‌ها اسامی آنها به زبان فارسی حک شده قاعدتا با توجه به اینکه اسامی فارسی درج شده، شماره بازیکن‌ها هم می‌بایست به فارسی باشد.

اما در کمال تعجب شماره پیراهن شرکت کننده‌ها لاتین است. یعنی پشت پیراهن‌ها اسامی فارسی است و شماره‌ها لاتین، ترکیب لایتچسبکی که معلوم نیست براساس چه منطقی اجرا شده است. قاعدتا اگر هدف از انتخاب زبان فارسی برای نوشتن اسامی پاس داشتن زبان و فرهنگ مادری بوده، شماره‌ها هم می‌بایست فارسی انتخاب می‌شد تا شاهد این ترکیب شتر گاو پلنگ پشت پیراهن‌ها نباشیم.

جذاب روز : گزارش ورزشی و یک آیتم کم نقص برای ۵۰۰ گل برتر تاریخ فوتبال | گزارش ورزشی با اجرای رضا جاودانی و حسین اسدی یکی از پر ایرادترین برنامه‌های ورزشی در حال پخش است که بارها به نقاط ضعف آن اشاره کرده‌ایم، این برنامه نه تنها در اجرا که در تهیه آیتم هم با مشکلات زیادی روبه‌روست. اما در میان همه این ضعف‌ها، مدتی است گزارش ورزشی شروع به پخش آیتمی کرده که در قیاس با برنامه، در رتبه‌ای بالاتر قرار دارد و آیتم کم نقصی است.

این آیتم اختصاص دارد به ۵۰۰ گل برتر تاریخ فوتبال جهان. در آیتم مورد نظر «گل‌های» برتر همراه با زیر نویس و اطلاعاتی که از طریق نریشن ارائه می‌شود در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.هر چند این آیتم عینا از جایی برداشته شده، اما همین حس انتخاب برای برنامه‌ای چون گزارش ورزشی یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید و یک گام به جلو است.

انصاف داشته باشید روز: حمله دوستداران مافیا به صفحه سمانه پاکدل | اولین قسمت‌ فینال فینالیست‌های مسابقه «شب‌های مافیا» دوشنبه‌شب در حالی توزیع شد که در این بازی یک اتفاق نادر افتاد و طی آن «مافیا» برنده بازی شدند. اگر مخاطب این رئالیتی‌شو بوده باشید، در جریان هستید که در کل مسابقات فینال و فینال فینالیست‌ها‌، گروه مافیا برنده نشده بودند اما در این مسابقه‌، مافیا توانستند شهروندان را شکست دهند.

از نظر مخاطبان سمانه پاکدل متهم اصلی شکست شهروندان است. آنها به همین دلیل طی روزهای اخیر به پیچ این بازیگر هجوم برده و کامنت‌های اعتراض‌آمیزی زیر پست او منتشر کرده‌اند. کامنت‌هایی که برخی از آنها بسیار آزاردهنده و حتی توهین‌آمیز است. سوال اینجاست چرا یک بازیگر باید به‌واسطه سبک بازی و یا حتی مسیر اشتباهی که در یک بازی رفته، اینطور مورد شماتت قرار بگیرد و با انواع و اقسام توهین‌ها مواجه شود.

کدخبر: ۴۲۰۱۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر